Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK UYGULAMALARI III-Güz Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin mevcut uygulama becerilerinin kapsamının başlangıçlar, aperatifler, ana yemek, tatlı ve salatalardan oluşan daha fazla tariflerle artırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie,Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake,Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare,Bruschetta, Lazanya, Tiramisu,Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse,Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut,Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana ,Ara Sınav,Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı,Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa,Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa,Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma,Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding.,Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, uluslararası mutfak kültüründe yaygın kullanılan gıdaların işlenilmesi, yemeğe hazırlanılması, pişirilmesi, sunumu ve saklanmasına ilişkin bilgi ve becerilere sahip olur5, 8A, H
Temel aşçılık bilgisini almış olarak profesyonel mutfaklarda stajer olmaya hazır hale gelir.14, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie
2Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake
3Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare
4Bruschetta, Lazanya, Tiramisu
5Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse
6Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut
7Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana
8Ara Sınav
9Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı
10Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa
11Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa
12Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma
13Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding.
14Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek
15Final Sınavı
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır
Güldemir, O. (2018). Bir Osmanlı Yemek Yazması Kitabüt Tabbahin. Önçel , S., Güldemir, O. ve Yayla, Ö. (2019). Mutfak Uygulamaları: İşletme Ve Eğitim Rehberi. Detay Yayıncılık; 1. baskı (3 Eylül 2019) ISBN: 6052540761

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme6636
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4624
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6742
Genel Sınav ve Hazırlığı6742
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK UYGULAMALARI III-Güz Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin mevcut uygulama becerilerinin kapsamının başlangıçlar, aperatifler, ana yemek, tatlı ve salatalardan oluşan daha fazla tariflerle artırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie,Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake,Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare,Bruschetta, Lazanya, Tiramisu,Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse,Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut,Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana ,Ara Sınav,Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı,Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa,Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa,Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma,Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding.,Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, uluslararası mutfak kültüründe yaygın kullanılan gıdaların işlenilmesi, yemeğe hazırlanılması, pişirilmesi, sunumu ve saklanmasına ilişkin bilgi ve becerilere sahip olur5, 8A, H
Temel aşçılık bilgisini almış olarak profesyonel mutfaklarda stajer olmaya hazır hale gelir.14, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie
2Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake
3Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare
4Bruschetta, Lazanya, Tiramisu
5Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse
6Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut
7Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana
8Ara Sınav
9Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı
10Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa
11Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa
12Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma
13Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding.
14Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek
15Final Sınavı
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır
Güldemir, O. (2018). Bir Osmanlı Yemek Yazması Kitabüt Tabbahin. Önçel , S., Güldemir, O. ve Yayla, Ö. (2019). Mutfak Uygulamaları: İşletme Ve Eğitim Rehberi. Detay Yayıncılık; 1. baskı (3 Eylül 2019) ISBN: 6052540761

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47