Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUTFAK UYGULAMALARI III | - | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mevcut uygulama becerilerinin kapsamının başlangıçlar, aperatifler, ana yemek, tatlı ve salatalardan oluşan daha fazla tariflerle artırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie,Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake,Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare,Bruschetta, Lazanya, Tiramisu,Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse,Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut,Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana ,Ara Sınav,Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı,Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa,Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa,Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma,Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding.,Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, uluslararası mutfak kültüründe yaygın kullanılan gıdaların işlenilmesi, yemeğe hazırlanılması, pişirilmesi, sunumu ve saklanmasına ilişkin bilgi ve becerilere sahip olur | 5, 8 | A, H |
Temel aşçılık bilgisini almış olarak profesyonel mutfaklarda stajer olmaya hazır hale gelir. | 14, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie | |
2 | Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake | |
3 | Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare | |
4 | Bruschetta, Lazanya, Tiramisu | |
5 | Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse | |
6 | Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut | |
7 | Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı | |
10 | Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa | |
11 | Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa | |
12 | Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma | |
13 | Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding. | |
14 | Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek | |
15 | Final Sınavı |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır |
Güldemir, O. (2018). Bir Osmanlı Yemek Yazması Kitabüt Tabbahin. Önçel , S., Güldemir, O. ve Yayla, Ö. (2019). Mutfak Uygulamaları: İşletme Ve Eğitim Rehberi. Detay Yayıncılık; 1. baskı (3 Eylül 2019) ISBN: 6052540761 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 6 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 7 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 7 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUTFAK UYGULAMALARI III | - | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mevcut uygulama becerilerinin kapsamının başlangıçlar, aperatifler, ana yemek, tatlı ve salatalardan oluşan daha fazla tariflerle artırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie,Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake,Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare,Bruschetta, Lazanya, Tiramisu,Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse,Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut,Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana ,Ara Sınav,Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı,Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa,Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa,Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma,Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding.,Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, uluslararası mutfak kültüründe yaygın kullanılan gıdaların işlenilmesi, yemeğe hazırlanılması, pişirilmesi, sunumu ve saklanmasına ilişkin bilgi ve becerilere sahip olur | 5, 8 | A, H |
Temel aşçılık bilgisini almış olarak profesyonel mutfaklarda stajer olmaya hazır hale gelir. | 14, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hamburger ekmeği, hamburger sosları, hızlı turşu, patates kızartması, parça çikolatalı cookie | |
2 | Kızarmış tavuk, hot sos, biscuit ekmeği, icebox cake | |
3 | Arancini, Spaghetti Alla Norma, Biancomangiare | |
4 | Bruschetta, Lazanya, Tiramisu | |
5 | Fransız Soğan Çorbası, coq au vin, Çikolatalı mousse | |
6 | Niçoise salata, Bouillabaisse, Poşe Armut | |
7 | Kum midyesi, Bask usulü yahni, Crema Catalana | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Girit Salata, Izgara Kalamar, Kağıtta balık, Poşe ayva tatlısı | |
10 | Lübnan usulü mercimek çorbası, kuru dolma, tandır, halwa | |
11 | Samosa, rogan josh, buharda pilav, suji ka halwa | |
12 | Spring roll, beef stir fry, fried rice, kızarmış dondurma | |
13 | Mısır çorbası, enchilada, Meksika usulü çikolatalı pudding. | |
14 | Ajiaco, Moqueca da peixe, Hindistan cevizli kek | |
15 | Final Sınavı |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır |
Güldemir, O. (2018). Bir Osmanlı Yemek Yazması Kitabüt Tabbahin. Önçel , S., Güldemir, O. ve Yayla, Ö. (2019). Mutfak Uygulamaları: İşletme Ve Eğitim Rehberi. Detay Yayıncılık; 1. baskı (3 Eylül 2019) ISBN: 6052540761 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |