Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK İÇECEK SERVİSİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrenciler, yiyecek içecek işletmelerinde servis ile alakalı hem teknik, hem de pratik ve sosyal anlamda nasıl bir hizmet vermeleri gerektiğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma,Yiyecek içecek hizmetlerine giriş,Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri,Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar,Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık / kuver açma,İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar,Klasik ve farklı servis uygulamaları / Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve becer,Ara Sınav,Protokol servis kuralları,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Final sınavı hazırlık çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yiyecek içecek hizmetlerinde mükemmel servis verebilmenin incelikleri9A
Yiyecek içecek işletmelerinde çalışan personelin görevleri.9A
Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık, kuver açma9A
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar.9A
Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve beceri kazanma.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma
2Yiyecek içecek hizmetlerine giriş
3Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri
4Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar
5Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık / kuver açma
6İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar
7Klasik ve farklı servis uygulamaları / Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve becer
8Ara Sınav
9Protokol servis kuralları
10Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
11Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
12Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
13Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
14Final sınavı hazırlık çalışması
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır.
KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIöI Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü YİYECEK VE İÇECEK SERVİSİ ANKARA – KASIM 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3618
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK İÇECEK SERVİSİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrenciler, yiyecek içecek işletmelerinde servis ile alakalı hem teknik, hem de pratik ve sosyal anlamda nasıl bir hizmet vermeleri gerektiğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma,Yiyecek içecek hizmetlerine giriş,Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri,Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar,Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık / kuver açma,İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar,Klasik ve farklı servis uygulamaları / Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve becer,Ara Sınav,Protokol servis kuralları,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri,Final sınavı hazırlık çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yiyecek içecek hizmetlerinde mükemmel servis verebilmenin incelikleri9A
Yiyecek içecek işletmelerinde çalışan personelin görevleri.9A
Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık, kuver açma9A
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar.9A
Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve beceri kazanma.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma
2Yiyecek içecek hizmetlerine giriş
3Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri
4Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar
5Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık / kuver açma
6İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar
7Klasik ve farklı servis uygulamaları / Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve becer
8Ara Sınav
9Protokol servis kuralları
10Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
11Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
12Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
13Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri
14Final sınavı hazırlık çalışması
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır.
KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIöI Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü YİYECEK VE İÇECEK SERVİSİ ANKARA – KASIM 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47