Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AŞÇILIK İÇİN GÖRSEL İLETİŞİM BECERİLERİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu SAMANCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarına kariyerlerinde başarılı olmalarına yardımcı olacak görsel iletişim beceri ve tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması,Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması. ,Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.,Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
,Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi,İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
,Ara Sınav,Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi,Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi,Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
,Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması,Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi,Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğini açıklar.
Temel tasarım ilkelerini öğrenir
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerini çözümler. Renk ile iletişimi yorumlar.
Restorant konseptinde tasarımın önemini anlar ve marka karakteriyle oluşturulmasını öğrenir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması
2Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması.
3Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.
4Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
5Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi
6İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
7Ara Sınav
8Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi
9Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi
10Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
11Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması
12Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi
13Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.
14Final Sınavı
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır
Banu SAMANCI, Markanızı nasıl pişirirsiniz? CEO Plus 2016 ARNHEIM,R.Görsel Düşünme-Metis Yay. 2007 UÇAR, T.F. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Design Principles and Problems P.Zelanski,M.P.Fisher/1994 H.Brace College

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler166
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı144
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AŞÇILIK İÇİN GÖRSEL İLETİŞİM BECERİLERİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu SAMANCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarına kariyerlerinde başarılı olmalarına yardımcı olacak görsel iletişim beceri ve tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması,Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması. ,Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.,Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
,Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi,İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
,Ara Sınav,Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi,Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi,Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
,Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması,Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi,Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğini açıklar.
Temel tasarım ilkelerini öğrenir
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerini çözümler. Renk ile iletişimi yorumlar.
Restorant konseptinde tasarımın önemini anlar ve marka karakteriyle oluşturulmasını öğrenir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması
2Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması.
3Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.
4Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
5Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi
6İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
7Ara Sınav
8Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi
9Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi
10Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
11Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması
12Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi
13Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.
14Final Sınavı
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır
Banu SAMANCI, Markanızı nasıl pişirirsiniz? CEO Plus 2016 ARNHEIM,R.Görsel Düşünme-Metis Yay. 2007 UÇAR, T.F. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Design Principles and Problems P.Zelanski,M.P.Fisher/1994 H.Brace College

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47