Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 4+2 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör. Can Arda MOLTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünde okuyan öğrenciye meslek ile ilgili temel bilgilerin verilmesidir. Öğrenciye gastronomi alanında akademik bilgilere erişebilme ve bilimsel çalışmaları değerlendirme yetkinliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Gastronomi kavramı, temel terimler ,Güncel yaklaşımlar, organik tarım, makale inceleme ,Güncel yaklaşımlar, moleküler gastronomi, alıntı yapma ,Füzyon mutfağı, makale inceleme ,Dijital gastronomi ,Dikey tarım ,Türk mutfağındaki fonksiyonel gıdalar ,Türk mutfak kültürü, makale inceleme ,Gastronomi alanındaki mesleki kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri ,Gastronomi alanındaki uluslararası kuruluşlar ,Restoran derecelendirme sistemleri ,Slow food akımı ,Coğrafi işaretli ürünler ,Öğrenci sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gastronomi alanındaki güncel gelişmeleri bilir. | 4 | B |
Gastronomi mezunlarının çalışma alanları hakkında yorum yapar. | 4 | |
Gastronomi alanındaki çeşitli bilimsel çalışmaları okuyarak derlemek amacıyla uygun şekilde alıntı yapar. | 10 | A |
Türk mutfak kültürünü tanımlar. | 10 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Gastronomi kavramı, temel terimler | |
2 | Güncel yaklaşımlar, organik tarım, makale inceleme | |
3 | Güncel yaklaşımlar, moleküler gastronomi, alıntı yapma | Makale okuma |
4 | Füzyon mutfağı, makale inceleme | |
5 | Dijital gastronomi | |
6 | Dikey tarım | |
7 | Türk mutfağındaki fonksiyonel gıdalar | |
8 | Türk mutfak kültürü, makale inceleme | Makale okuma |
9 | Gastronomi alanındaki mesleki kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri | |
10 | Gastronomi alanındaki uluslararası kuruluşlar | Web sitelerinden araştırma yapma |
11 | Restoran derecelendirme sistemleri | |
12 | Slow food akımı | |
13 | Coğrafi işaretli ürünler | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Öğretim görevlisi ders notları |
Öğretim görevlisinin ders notları https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/502057 https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/22726 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 6 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 6 | 18 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 4+2 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör. Can Arda MOLTAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünde okuyan öğrenciye meslek ile ilgili temel bilgilerin verilmesidir. Öğrenciye gastronomi alanında akademik bilgilere erişebilme ve bilimsel çalışmaları değerlendirme yetkinliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Gastronomi kavramı, temel terimler ,Güncel yaklaşımlar, organik tarım, makale inceleme ,Güncel yaklaşımlar, moleküler gastronomi, alıntı yapma ,Füzyon mutfağı, makale inceleme ,Dijital gastronomi ,Dikey tarım ,Türk mutfağındaki fonksiyonel gıdalar ,Türk mutfak kültürü, makale inceleme ,Gastronomi alanındaki mesleki kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri ,Gastronomi alanındaki uluslararası kuruluşlar ,Restoran derecelendirme sistemleri ,Slow food akımı ,Coğrafi işaretli ürünler ,Öğrenci sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gastronomi alanındaki güncel gelişmeleri bilir. | 4 | B |
Gastronomi mezunlarının çalışma alanları hakkında yorum yapar. | 4 | |
Gastronomi alanındaki çeşitli bilimsel çalışmaları okuyarak derlemek amacıyla uygun şekilde alıntı yapar. | 10 | A |
Türk mutfak kültürünü tanımlar. | 10 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Gastronomi kavramı, temel terimler | |
2 | Güncel yaklaşımlar, organik tarım, makale inceleme | |
3 | Güncel yaklaşımlar, moleküler gastronomi, alıntı yapma | Makale okuma |
4 | Füzyon mutfağı, makale inceleme | |
5 | Dijital gastronomi | |
6 | Dikey tarım | |
7 | Türk mutfağındaki fonksiyonel gıdalar | |
8 | Türk mutfak kültürü, makale inceleme | Makale okuma |
9 | Gastronomi alanındaki mesleki kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri | |
10 | Gastronomi alanındaki uluslararası kuruluşlar | Web sitelerinden araştırma yapma |
11 | Restoran derecelendirme sistemleri | |
12 | Slow food akımı | |
13 | Coğrafi işaretli ürünler | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Öğretim görevlisi ders notları |
Öğretim görevlisinin ders notları https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/502057 https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/22726 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |