Bu stüdyo dersi kapsamında öğrencilerin tasarım deneyiminin farklı boyutlarını keşfetmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
,2. Hafta: 1.Proje Çalışması
,3. Hafta: 1.Proje Çalışması,4. Hafta: 1.Proje Çalışması,5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi,6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi,11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
,14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İnsan tasarım etkileşimi ve kullanıcıların form, işlevsel ve anlam ihtiyaçlarına odaklanarak tasarım problemlerini
çözme becerileri sergiler.
14, 2, 6, 8
E, F
Kavramsal tasarımdan detay tasarıma ulaşırken sistematik bir biçimde yol almayı geliştirerek açıklar.
14, 2, 6, 8
E, F
Tasarımlarından sanal ortamlarda etkin portfolyo oluşturma uygulamalarını gerçekleştirir.
14, 2, 6, 8
E, F
Etkin ve profesyonel sunum oluşturup sunar.
14, 2, 6, 8
E, F
Endüstriyel üretim yöntemlerini tasarım projelerinde uygular.
14, 2, 6, 8
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
2
2. Hafta: 1.Proje Çalışması
3
3. Hafta: 1.Proje Çalışması
4
4. Hafta: 1.Proje Çalışması
5
5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi
6
6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
7
7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
8
8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
9
9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
10
10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
11
11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
12
12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
13
13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
14
14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Koos Eissen_ Roselien Steur - Sketching _ Product design presentation -BIS. 2014
Don Norman_ The design of everyday things: Revised and expanded edition. Basic books, 2013.
John Maeda_ The Laws of Simplicity. The MIT Press, 2020
Tim Parsons_ Thinking: Objects Contemporary Approaches to Product Design. Bloomsbury Publishing, 2009.
Susan Weinschenk_100 Things Every Designer Needs to Know About People. New Riders, 2011
Cogito Dergisi (2016) Tasarım Ne Bekler? Sayı:83
Norman, D. (2013) The Design of Everyday Things Revised and Expanded Edition, New York: Basic Books.
Schifferstein, H.N.J., Hekkert, P. (2007) Product Experience, USA: Elsvier.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
X
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
8
112
Rehberli Problem Çözme
8
4
32
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
12
48
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
3
6
Proje Sunumu / Seminer
3
2
6
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
32
32
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
260
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(260/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ENDÜSTRİYEL TASARIM STÜDYOSU III
EUT3315321
Yaz Dönemi
2+6
5
9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu stüdyo dersi kapsamında öğrencilerin tasarım deneyiminin farklı boyutlarını keşfetmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
,2. Hafta: 1.Proje Çalışması
,3. Hafta: 1.Proje Çalışması,4. Hafta: 1.Proje Çalışması,5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi,6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması,10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi,11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması,13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
,14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İnsan tasarım etkileşimi ve kullanıcıların form, işlevsel ve anlam ihtiyaçlarına odaklanarak tasarım problemlerini
çözme becerileri sergiler.
14, 2, 6, 8
E, F
Kavramsal tasarımdan detay tasarıma ulaşırken sistematik bir biçimde yol almayı geliştirerek açıklar.
14, 2, 6, 8
E, F
Tasarımlarından sanal ortamlarda etkin portfolyo oluşturma uygulamalarını gerçekleştirir.
14, 2, 6, 8
E, F
Etkin ve profesyonel sunum oluşturup sunar.
14, 2, 6, 8
E, F
Endüstriyel üretim yöntemlerini tasarım projelerinde uygular.
14, 2, 6, 8
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Hafta: Tanışma, çalışma konularının-programın tanıtılması, 1. Proje föyünün dağıtılması
2
2. Hafta: 1.Proje Çalışması
3
3. Hafta: 1.Proje Çalışması
4
4. Hafta: 1.Proje Çalışması
5
5. Hafta: 1.Proje Teslimi/Değerlendirilmesi
6
6. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
7
7. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
8
8. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
9
9. Hafta: 2.Proje Proje Çalışması
10
10. Hafta: 2.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
11
11. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
12
12. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
13
13. Hafta: 3.Proje Proje Çalışması
14
14. Hafta: 3.Proje Teslimi/ Değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Koos Eissen_ Roselien Steur - Sketching _ Product design presentation -BIS. 2014
Don Norman_ The design of everyday things: Revised and expanded edition. Basic books, 2013.
John Maeda_ The Laws of Simplicity. The MIT Press, 2020
Tim Parsons_ Thinking: Objects Contemporary Approaches to Product Design. Bloomsbury Publishing, 2009.
Susan Weinschenk_100 Things Every Designer Needs to Know About People. New Riders, 2011
Cogito Dergisi (2016) Tasarım Ne Bekler? Sayı:83
Norman, D. (2013) The Design of Everyday Things Revised and Expanded Edition, New York: Basic Books.
Schifferstein, H.N.J., Hekkert, P. (2007) Product Experience, USA: Elsvier.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür.
X
2
Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır.
X
3
Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır.
X
4
Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır
X
5
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır.
X
6
Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür.
X
7
Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar.
X
8
Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular.
X
9
Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar.
10
Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder.
X
11
Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular.
X
12
Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder.
X
13
Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır.
X
14
Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür.
X
15
Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır.
X
16
Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir.