Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMA GİRİŞ II | EUT1324070 | Yaz Dönemi | 2+6 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özcan Ernur Aktaş |
Dersin Amacı | Bu ders; Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Bölümü için: Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı bölümleri için ortak tasarlanan bu dersin amacı, eğitiminin ikinci yarıyılında olan öğrencilerin kullanıcıyı ve çevresel verileri, topoğrafyayı okuyabilme, analiz edebilme, farklı ölçeklerde düşünebilme ve elindeki tasarım kriterlerine göre çevreye duyarlı tasarım yapabilme becerisini kazandırmaktır. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Tasarımı Bölümünde amaçlanan tasarım ilkelerinin anlatılması ve tasarım uygulamaları ile tasarım beceri ve yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü: Araçlar ve Teknolojiler, Matbaa / Baskı Üretimi ve Sunum, Web ve Interaktivite Uzman Yöntemleri ve İş Birlikleri konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, çalışma programının tanıtılması “YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…” Arazi Gezisi ,Analizlerin Kritik Edilmesi (1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti) , - Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir) - Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi - Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması. - 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması - Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri , - Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, ,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması - Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması, - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması ,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması ,FİNAL JÜRİSİ - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, silüet - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - 3D Model - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması. SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yapma ve tasarım üretme sürecini tanımlar. | 2, 9 | F |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünür, farklı ölçeklere hakim olur. | 6 | F |
Coğrafya, iklim, fonksiyon unsurlarını da dikkate alarak doğal çevrede tasarım yapar. | 12 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, çalışma programının tanıtılması “YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…” Arazi Gezisi | |
2 | Analizlerin Kritik Edilmesi (1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti) | |
3 | - Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir) - Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi - Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması. - 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması - Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri | |
4 | - Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, | |
5 | - Vaziyet planı üzerinden kritik alınması - Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması | |
6 | - Vaziyet planı üzerinden kritik alınması, - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması | |
7 | ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir. | |
8 | ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası | |
9 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması | |
10 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması | |
11 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması | |
12 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması | |
13 | FİNAL JÜRİSİ - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, silüet - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - 3D Model - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir. | |
14 | -Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması. SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır? |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Alejandro Bahamon (2008), Sketch: Houses, Loft Publications Bertelsmann Fachverlag (1970), Bauentwurfslehre, Bertelsmann Fachverlag Publishing Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons Elissa Aalto (1990), Alvar Aalto, Editions d'architecture Artemis Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi John F. Pile (2002), Interior Design, Prentice Hall College Div Joseph De Chiara (2001), Time Saver Standards for Building Types, McGraw-Hill Kenneth Frampton (2005), Campo Baeza (Light is More), Tf Editions Koos Eissen (1988), Presenting Architectural Designs, Van nostrand Reinhold Maasao Furuyama (2005), Tadao Ando, Taschen Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları Peter Gössel (1996), Architecture in the Twentieth Century, Taschen Philip Jodidio (1997), Sir Norman Foster, Taschen Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer Tom Porter, Sue Goodman (1988), Manuel of Grpahic Techniques, Architectural Press Udo Kultermann (2010), Kenzo Tange and the Metabolist Movement, Taylor De Bone, E., 1990 Lateral thinking: Creativity Step-By-Step, HarperCollins Zelanski, P., 1996 Design Principles and Problems, Harcourt College Publishers Lauer, D., Pentak, S. 2008. Design Basics, Boston: Thomson Woodsworth Dabner, D., Stewart, S., Zempol, E. (2014). Graphic Design School: The Principles and Practice of Graphic Design. John Wiley & Sons: New Jersey |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür. | X | |||||
2 | Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır. | X | |||||
3 | Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır. | X | |||||
4 | Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır | X | |||||
5 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır. | X | |||||
6 | Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür. | ||||||
7 | Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar. | X | |||||
8 | Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular. | X | |||||
9 | Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar. | ||||||
10 | Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder. | ||||||
11 | Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular. | X | |||||
12 | Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder. | X | |||||
13 | Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır. | X | |||||
14 | Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür. | ||||||
15 | Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır. | ||||||
16 | Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(194/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMA GİRİŞ II | EUT1324070 | Yaz Dönemi | 2+6 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özcan Ernur Aktaş |
Dersin Amacı | Bu ders; Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Bölümü için: Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı bölümleri için ortak tasarlanan bu dersin amacı, eğitiminin ikinci yarıyılında olan öğrencilerin kullanıcıyı ve çevresel verileri, topoğrafyayı okuyabilme, analiz edebilme, farklı ölçeklerde düşünebilme ve elindeki tasarım kriterlerine göre çevreye duyarlı tasarım yapabilme becerisini kazandırmaktır. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Tasarımı Bölümünde amaçlanan tasarım ilkelerinin anlatılması ve tasarım uygulamaları ile tasarım beceri ve yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü: Araçlar ve Teknolojiler, Matbaa / Baskı Üretimi ve Sunum, Web ve Interaktivite Uzman Yöntemleri ve İş Birlikleri konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, çalışma programının tanıtılması “YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…” Arazi Gezisi ,Analizlerin Kritik Edilmesi (1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti) , - Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir) - Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi - Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması. - 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması - Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri , - Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, ,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması - Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması, - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması ,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması ,FİNAL JÜRİSİ - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, silüet - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - 3D Model - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması. SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yapma ve tasarım üretme sürecini tanımlar. | 2, 9 | F |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünür, farklı ölçeklere hakim olur. | 6 | F |
Coğrafya, iklim, fonksiyon unsurlarını da dikkate alarak doğal çevrede tasarım yapar. | 12 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, çalışma programının tanıtılması “YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…” Arazi Gezisi | |
2 | Analizlerin Kritik Edilmesi (1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti) | |
3 | - Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir) - Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi - Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması. - 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması - Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri | |
4 | - Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi - Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, | |
5 | - Vaziyet planı üzerinden kritik alınması - Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması | |
6 | - Vaziyet planı üzerinden kritik alınması, - Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması | |
7 | ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir. | |
8 | ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası | |
9 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması | |
10 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması | |
11 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması | |
12 | - Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi, - Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması -Yapıya ait sketch-up modeli yapılması | |
13 | FİNAL JÜRİSİ - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, silüet - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - 3D Model - A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir). * Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir. | |
14 | -Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması. SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır? |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Alejandro Bahamon (2008), Sketch: Houses, Loft Publications Bertelsmann Fachverlag (1970), Bauentwurfslehre, Bertelsmann Fachverlag Publishing Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons Elissa Aalto (1990), Alvar Aalto, Editions d'architecture Artemis Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi John F. Pile (2002), Interior Design, Prentice Hall College Div Joseph De Chiara (2001), Time Saver Standards for Building Types, McGraw-Hill Kenneth Frampton (2005), Campo Baeza (Light is More), Tf Editions Koos Eissen (1988), Presenting Architectural Designs, Van nostrand Reinhold Maasao Furuyama (2005), Tadao Ando, Taschen Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları Peter Gössel (1996), Architecture in the Twentieth Century, Taschen Philip Jodidio (1997), Sir Norman Foster, Taschen Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer Tom Porter, Sue Goodman (1988), Manuel of Grpahic Techniques, Architectural Press Udo Kultermann (2010), Kenzo Tange and the Metabolist Movement, Taylor De Bone, E., 1990 Lateral thinking: Creativity Step-By-Step, HarperCollins Zelanski, P., 1996 Design Principles and Problems, Harcourt College Publishers Lauer, D., Pentak, S. 2008. Design Basics, Boston: Thomson Woodsworth Dabner, D., Stewart, S., Zempol, E. (2014). Graphic Design School: The Principles and Practice of Graphic Design. John Wiley & Sons: New Jersey |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşünce ve problem analizi ile farklı disiplinlerden beslenerek edindiği bilgileri özgün tasarıma dönüştürür. | X | |||||
2 | Verili süreler içinde planlama ve yürütme gibi tüm tasarım süreçlerini yaratıcı çıktılarla sonuca ulaştırır. | X | |||||
3 | Farklı nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle elde ettiği kullanıcı ihtiyaçları gibi temel girdileri tüm tasarım süreçlerine aktarır. | X | |||||
4 | Tasarım süreçleri boyunca ve sonuç aşamasında gerekli modelleme, görsel ve sözlü sunum tekniklerini kullanır | X | |||||
5 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri gibi evrensel, etik ve ekolojik kriterleri, tüm mesleki çalışma süreç ve yöntemlerinde kullanır. | X | |||||
6 | Uluslararası gereklilikler içinde disiplinler arası ekip çalışması yürütür. | ||||||
7 | Tarihsel, sanatsal ve kültürel arka planıyla çağdaş tasarım kuram ve uygulama bilgilerini yorumlar. | X | |||||
8 | Kurumsal ve girişim (start-up) ekosistemindeki finansal planlama, yatırım, analiz gibi özellikleriyle farklı iş modellerinin süreç ve işleyişlerini uygular. | X | |||||
9 | Fikri ve sınai hakların elde edilmesi ve korunmasını sağlar. | ||||||
10 | Mesleki kanun ve yönetmelikleri izah eder. | ||||||
11 | Farklı endüstriyel sektörlerdeki malzeme ve üretim yöntemlerini kendi tasarım süreçlerinde uygular. | X | |||||
12 | Tasarımın değişen sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarını yaşam boyu öğrenme düsturuyla takip eder. | X | |||||
13 | Sürekli gelişen teknolojik araçları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanır. | X | |||||
14 | Temel tasarım ve estetik ilkeleri doğrultusunda soyut kavramları iki ve üç boyutlu tasarım kompozisyonlarına dönüştürür. | ||||||
15 | Dersler bünyesinde geliştirdiği tasarım projelerini farklı sergileme yöntemlerini kullanarak toplumla paylaşır. | ||||||
16 | Zanaat, sanat ve tasarım birlikteliğinde ticari maksatlı ürün üretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |