Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜS. YAT BOT VE DİĞER YÜZEN SU ÜSTÜ ÜRÜN TASA.-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayşe Sine SERBES
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin endüstri ürünleri tasarımcısı kimliğiyle Türkiye ve Dünyadaki yat ve bot ve diğer yüzen su üstü ürün tasarımı alanındaki çalışma ortam ve alternatiflerini tanımaları, tasarım temel prensipleri, teknelerin genel yapıları ve yerleşimleri/yerleşim alternatifleri, üretim malzemeleri, tekne genel sistemleri ve üretim yöntemleri konusunda bilgi edinmelerini ve bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Tanımlar ve Giriş . Su aracı çeşitlerinin örnekler üzerinden tanıtılması.,Su araçlarının sınıflandırılması .Yatların ana tipolojileri ve tipolojilerin oluşumu. ,Tekne bölümleri, teknede bulunan parçalar ve parça isimleri. Yüzme prensibi ile ilgili genel bilgilendirme. Genel Tekne formlarının hangi prensiplere göre sınıflandırıldığı hakkında bilgilendirmeler ve tekne formlarının örneklerle incelenmesi (tek gövdeli tekneler, çok gövdeli tekneler, deplasman tekneleri vs..),Tekne yerleşim planlarının incelenmesi, Standart tekne genel görünüş ve kesitlerinin tekne örnekleri üzerinden incelenmesi. Ergonomiye giriş.
Yapılan araştırmalar üzerinden birebir görüşmeler. Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi üzerine on görüşmeler.
,Yapım malzemeleri ve üretim yöntemlerine giriş. Tekne konstrüksiyon elemanlarının genel yapısı ve isimlendirilmesi. Ahşap malzeme ve ahşap tekne üretimi.
Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi, seçilen tekne turu üzerine kritik, ve eşzamanlı araştırma ve inceleme ve yeni fikirler oluşturma süreçlerinin devamı.
,Metal( Alüminyum ve Çelik tekne üretim malzemesi ve üretim yöntemleri . Örnekler üzerinden aşamalı inceleme.
Eskiz aşamasına geçiş, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler. Yapılan araştırmalar, eskizler ve edinilen fikirler üzerinden birebir görüşmeler.
,Fiberglas tekneler, fiberglas tekne üretim malzemelerinin ve üretim süreçlerinin incelenmesi ve örnekler üzerinden gösterimi. Polietilen malzeme ve tekne üretim yöntemleri ile ilgili örnekler üzerinden incelenmesi. Beton tekne üretim malzemesi ile ilgili genel bilgilendirme.
Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
,Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
,Teknelerde elektrik ve su tesisatı bilgilerine giriş Teknelerde temiz su sistemi, teknelerde kirli su sistemi , tuvalet ve banyo sistemleri ile ilgili genel bilgilendirmeler . ,Teknelerde elektrik sistemi elemanları ve elektrik sistemi ile ilgili genel bilgilendirmeler.,Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.,Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.,Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri,Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel yüzme prensiplerini öğrenir ve tekne tipolojileri, bu tipolojilerin oluşumu üzerine bilgi edinir ve tasarım projesinde uygular.12, 16, 6, 9F
Tekne yapım teknolojileri ve malzeme çeşitliliğine yönelik hakimiyet sağlar. Projeler içinde uygular ve deneyim kazanır.12, 14, 6, 9F
Tekne yerleşimi, sevk sistemleri, ilgili ergonomi prensipleri ve tekne tesisat yapısına yönelik bilgi edinir. Tasarım edimleri içinde uygulama tecrübesi edinir.12, 16, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Tanımlar ve Giriş . Su aracı çeşitlerinin örnekler üzerinden tanıtılması.
2Su araçlarının sınıflandırılması .Yatların ana tipolojileri ve tipolojilerin oluşumu.
3Tekne bölümleri, teknede bulunan parçalar ve parça isimleri. Yüzme prensibi ile ilgili genel bilgilendirme. Genel Tekne formlarının hangi prensiplere göre sınıflandırıldığı hakkında bilgilendirmeler ve tekne formlarının örneklerle incelenmesi (tek gövdeli tekneler, çok gövdeli tekneler, deplasman tekneleri vs..)
4Tekne yerleşim planlarının incelenmesi, Standart tekne genel görünüş ve kesitlerinin tekne örnekleri üzerinden incelenmesi. Ergonomiye giriş.
Yapılan araştırmalar üzerinden birebir görüşmeler. Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi üzerine on görüşmeler.
5Yapım malzemeleri ve üretim yöntemlerine giriş. Tekne konstrüksiyon elemanlarının genel yapısı ve isimlendirilmesi. Ahşap malzeme ve ahşap tekne üretimi.
Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi, seçilen tekne turu üzerine kritik, ve eşzamanlı araştırma ve inceleme ve yeni fikirler oluşturma süreçlerinin devamı.
6Metal( Alüminyum ve Çelik tekne üretim malzemesi ve üretim yöntemleri . Örnekler üzerinden aşamalı inceleme.
Eskiz aşamasına geçiş, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler. Yapılan araştırmalar, eskizler ve edinilen fikirler üzerinden birebir görüşmeler.
7Fiberglas tekneler, fiberglas tekne üretim malzemelerinin ve üretim süreçlerinin incelenmesi ve örnekler üzerinden gösterimi. Polietilen malzeme ve tekne üretim yöntemleri ile ilgili örnekler üzerinden incelenmesi. Beton tekne üretim malzemesi ile ilgili genel bilgilendirme.
Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
8Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
9Teknelerde elektrik ve su tesisatı bilgilerine giriş Teknelerde temiz su sistemi, teknelerde kirli su sistemi , tuvalet ve banyo sistemleri ile ilgili genel bilgilendirmeler .
10Teknelerde elektrik sistemi elemanları ve elektrik sistemi ile ilgili genel bilgilendirmeler.
11Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.
12Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.
13Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri
14Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri.
Kaynak
Yacht Design (Dal concept alla Rapprecentazione) / Massimo Musio-Sale Principles of Yacht Design; Lars Larsson, Rolf Eliasson Interior Yacht Design (Abitare tra cielo e acqua)/ Domitilla Dardi & Massimo Paperini Nautical Style / Yacht Interiors and Design / David Glenn & Simin McBride Rock The Boat (Boats, Cabins and homes on the water) / Die Gestalten Ferlog GmbH

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜS. YAT BOT VE DİĞER YÜZEN SU ÜSTÜ ÜRÜN TASA.-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayşe Sine SERBES
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin endüstri ürünleri tasarımcısı kimliğiyle Türkiye ve Dünyadaki yat ve bot ve diğer yüzen su üstü ürün tasarımı alanındaki çalışma ortam ve alternatiflerini tanımaları, tasarım temel prensipleri, teknelerin genel yapıları ve yerleşimleri/yerleşim alternatifleri, üretim malzemeleri, tekne genel sistemleri ve üretim yöntemleri konusunda bilgi edinmelerini ve bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Tanımlar ve Giriş . Su aracı çeşitlerinin örnekler üzerinden tanıtılması.,Su araçlarının sınıflandırılması .Yatların ana tipolojileri ve tipolojilerin oluşumu. ,Tekne bölümleri, teknede bulunan parçalar ve parça isimleri. Yüzme prensibi ile ilgili genel bilgilendirme. Genel Tekne formlarının hangi prensiplere göre sınıflandırıldığı hakkında bilgilendirmeler ve tekne formlarının örneklerle incelenmesi (tek gövdeli tekneler, çok gövdeli tekneler, deplasman tekneleri vs..),Tekne yerleşim planlarının incelenmesi, Standart tekne genel görünüş ve kesitlerinin tekne örnekleri üzerinden incelenmesi. Ergonomiye giriş.
Yapılan araştırmalar üzerinden birebir görüşmeler. Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi üzerine on görüşmeler.
,Yapım malzemeleri ve üretim yöntemlerine giriş. Tekne konstrüksiyon elemanlarının genel yapısı ve isimlendirilmesi. Ahşap malzeme ve ahşap tekne üretimi.
Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi, seçilen tekne turu üzerine kritik, ve eşzamanlı araştırma ve inceleme ve yeni fikirler oluşturma süreçlerinin devamı.
,Metal( Alüminyum ve Çelik tekne üretim malzemesi ve üretim yöntemleri . Örnekler üzerinden aşamalı inceleme.
Eskiz aşamasına geçiş, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler. Yapılan araştırmalar, eskizler ve edinilen fikirler üzerinden birebir görüşmeler.
,Fiberglas tekneler, fiberglas tekne üretim malzemelerinin ve üretim süreçlerinin incelenmesi ve örnekler üzerinden gösterimi. Polietilen malzeme ve tekne üretim yöntemleri ile ilgili örnekler üzerinden incelenmesi. Beton tekne üretim malzemesi ile ilgili genel bilgilendirme.
Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
,Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
,Teknelerde elektrik ve su tesisatı bilgilerine giriş Teknelerde temiz su sistemi, teknelerde kirli su sistemi , tuvalet ve banyo sistemleri ile ilgili genel bilgilendirmeler . ,Teknelerde elektrik sistemi elemanları ve elektrik sistemi ile ilgili genel bilgilendirmeler.,Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.,Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.,Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri,Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel yüzme prensiplerini öğrenir ve tekne tipolojileri, bu tipolojilerin oluşumu üzerine bilgi edinir ve tasarım projesinde uygular.12, 16, 6, 9F
Tekne yapım teknolojileri ve malzeme çeşitliliğine yönelik hakimiyet sağlar. Projeler içinde uygular ve deneyim kazanır.12, 14, 6, 9F
Tekne yerleşimi, sevk sistemleri, ilgili ergonomi prensipleri ve tekne tesisat yapısına yönelik bilgi edinir. Tasarım edimleri içinde uygulama tecrübesi edinir.12, 16, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Tanımlar ve Giriş . Su aracı çeşitlerinin örnekler üzerinden tanıtılması.
2Su araçlarının sınıflandırılması .Yatların ana tipolojileri ve tipolojilerin oluşumu.
3Tekne bölümleri, teknede bulunan parçalar ve parça isimleri. Yüzme prensibi ile ilgili genel bilgilendirme. Genel Tekne formlarının hangi prensiplere göre sınıflandırıldığı hakkında bilgilendirmeler ve tekne formlarının örneklerle incelenmesi (tek gövdeli tekneler, çok gövdeli tekneler, deplasman tekneleri vs..)
4Tekne yerleşim planlarının incelenmesi, Standart tekne genel görünüş ve kesitlerinin tekne örnekleri üzerinden incelenmesi. Ergonomiye giriş.
Yapılan araştırmalar üzerinden birebir görüşmeler. Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi üzerine on görüşmeler.
5Yapım malzemeleri ve üretim yöntemlerine giriş. Tekne konstrüksiyon elemanlarının genel yapısı ve isimlendirilmesi. Ahşap malzeme ve ahşap tekne üretimi.
Çalışılacak tekne tipinin seçilmesi, seçilen tekne turu üzerine kritik, ve eşzamanlı araştırma ve inceleme ve yeni fikirler oluşturma süreçlerinin devamı.
6Metal( Alüminyum ve Çelik tekne üretim malzemesi ve üretim yöntemleri . Örnekler üzerinden aşamalı inceleme.
Eskiz aşamasına geçiş, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler. Yapılan araştırmalar, eskizler ve edinilen fikirler üzerinden birebir görüşmeler.
7Fiberglas tekneler, fiberglas tekne üretim malzemelerinin ve üretim süreçlerinin incelenmesi ve örnekler üzerinden gösterimi. Polietilen malzeme ve tekne üretim yöntemleri ile ilgili örnekler üzerinden incelenmesi. Beton tekne üretim malzemesi ile ilgili genel bilgilendirme.
Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
8Eskizler üzerinden kritikler, kullanım senaryoları hakkında görüşmeler.
9Teknelerde elektrik ve su tesisatı bilgilerine giriş Teknelerde temiz su sistemi, teknelerde kirli su sistemi , tuvalet ve banyo sistemleri ile ilgili genel bilgilendirmeler .
10Teknelerde elektrik sistemi elemanları ve elektrik sistemi ile ilgili genel bilgilendirmeler.
11Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.
12Teknelerde sevk sistemleri genel bilgilendirmesi. Sevk sistemi sınıflandırılması, sevk sistemi elemanları, sevk sistemlerinin avantajları ve dezavantajları. Hangi sevk sisteminin ne tur teknelerde kullanılabileceğiyle ilgili inceleme ve bilgilendirmeler.
13Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri
14Derste edinilen bilgilerin tekrarı ve pekiştirilmesi için önemli tekne tasarımı örnekleri üzerinden tartışmalar ve fikir alışverişleri.
Kaynak
Yacht Design (Dal concept alla Rapprecentazione) / Massimo Musio-Sale Principles of Yacht Design; Lars Larsson, Rolf Eliasson Interior Yacht Design (Abitare tra cielo e acqua)/ Domitilla Dardi & Massimo Paperini Nautical Style / Yacht Interiors and Design / David Glenn & Simin McBride Rock The Boat (Boats, Cabins and homes on the water) / Die Gestalten Ferlog GmbH

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33