Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODEL YAPIMI ÜRETİM ATÖLYESİ I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım faaliyetlerinin yürütüldüğü, tasarımın önce bir plan, eskiz, maket ve sonra da prototip olarak üretildiği süreçteki tüm faaliyetleri kapsar. Tasarımın; çıkış noktası, ergonomi, özgünlük, yaratıcılık, problem çözebilme, ihtiyaç belirleme, detay, el becerisi, malzeme bilgisi ve kullanımı ön plandadır. Tasarlanan ürünlerin beden ile olan ilişkisi, eskiz, inspiration boardlar ve moodbordların hazırlanması, hedef kitlenin belirlenmesi, persona ve marka kimliği çalışması ile bir bütün halde görsel anlatım ve sunumu tekniğine kadar her aşamanın önemli olduğu bu derste birebir ölçülerde ve malzemeyle tamamlanmış bir ürünün çıkması, ticari ve üretilebilir bir hale gelmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje föyü sunumu ve serbest araştırma faaliyetlerine geçiş,Senaryo Seçimi ve ihtiyaç listesi çalışmaları,Konsept eskizleri oluşturma ve model yapımı için ölçü belirleme,Karton malzeme ile ölçeklği maket yapımı,Projeye yönelik malzeme belirleme ve üretime geçiş aşamasında ders yöneticileri tarafından kritiklerin verilmesi,Marka kimliği çalışması,İlk proje sunumu ve jüri ,İkinci proje föy sunumu ve serbest araştırma,İkinci proje için senaryo çalışması ve ihtiyaç listesi çalışmaları,İkinci proje için konsept eskizleri oluşturma ve ölçü belirleme,Karton malzeme ile ölçekli maket yapımı,İkinci projeye yönelik malzeme seçimi ve üretime geçiş aşamasında kritiklerin verilmesi,Marka kimliği çalışması,Final sunumu ve jüri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım projesine yönelik üretim faaliyetlerinde gerekli malzeme seçimini ve malzeme uygulamasını deneyimler, temel bilgiye sahip olur. | 12, 14, 2 | F |
Tasarlanan ürünlerin beden ile olan ilişkisini üretilen modeller aracılığıyla etüt eder ve kullanım senaryolarına göre 3 boyutlu model ve beden ilişkisinde yetkinlik kazanır. | 12, 14, 19, 2, 6 | F |
Talep edilen proje için hedef kitle belirleme ve marka kimliği oluşturmadan ,üretim yöntemi belirleme ve satışa/kulanıma hazır halde tasarım oluşturmaya kadar tüm süreçleri uygular ve yönetir. | 10, 18, 19, 2, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje föyü sunumu ve serbest araştırma faaliyetlerine geçiş | |
2 | Senaryo Seçimi ve ihtiyaç listesi çalışmaları | |
3 | Konsept eskizleri oluşturma ve model yapımı için ölçü belirleme | |
4 | Karton malzeme ile ölçeklği maket yapımı | |
5 | Projeye yönelik malzeme belirleme ve üretime geçiş aşamasında ders yöneticileri tarafından kritiklerin verilmesi | |
6 | Marka kimliği çalışması | |
7 | İlk proje sunumu ve jüri | |
8 | İkinci proje föy sunumu ve serbest araştırma | |
9 | İkinci proje için senaryo çalışması ve ihtiyaç listesi çalışmaları | |
10 | İkinci proje için konsept eskizleri oluşturma ve ölçü belirleme | |
11 | Karton malzeme ile ölçekli maket yapımı | |
12 | İkinci projeye yönelik malzeme seçimi ve üretime geçiş aşamasında kritiklerin verilmesi | |
13 | Marka kimliği çalışması | |
14 | Final sunumu ve jüri |
Kaynak |
Product Design Sketches, 2012, BooQs Publisher. Mehmet Naci Dedeal, 2015, Endüstri Ürünleri Tasarımında Biçime Ulaşmak, Epsilon Yayınevi. Esma Civcir, 2015, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Aakdemisyen Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | X | |||||
2 | TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | X | |||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | ||||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme | ||||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | X | |||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | X | |||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | X | |||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 12 | 3 | 36 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 15 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 1 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODEL YAPIMI ÜRETİM ATÖLYESİ I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım faaliyetlerinin yürütüldüğü, tasarımın önce bir plan, eskiz, maket ve sonra da prototip olarak üretildiği süreçteki tüm faaliyetleri kapsar. Tasarımın; çıkış noktası, ergonomi, özgünlük, yaratıcılık, problem çözebilme, ihtiyaç belirleme, detay, el becerisi, malzeme bilgisi ve kullanımı ön plandadır. Tasarlanan ürünlerin beden ile olan ilişkisi, eskiz, inspiration boardlar ve moodbordların hazırlanması, hedef kitlenin belirlenmesi, persona ve marka kimliği çalışması ile bir bütün halde görsel anlatım ve sunumu tekniğine kadar her aşamanın önemli olduğu bu derste birebir ölçülerde ve malzemeyle tamamlanmış bir ürünün çıkması, ticari ve üretilebilir bir hale gelmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje föyü sunumu ve serbest araştırma faaliyetlerine geçiş,Senaryo Seçimi ve ihtiyaç listesi çalışmaları,Konsept eskizleri oluşturma ve model yapımı için ölçü belirleme,Karton malzeme ile ölçeklği maket yapımı,Projeye yönelik malzeme belirleme ve üretime geçiş aşamasında ders yöneticileri tarafından kritiklerin verilmesi,Marka kimliği çalışması,İlk proje sunumu ve jüri ,İkinci proje föy sunumu ve serbest araştırma,İkinci proje için senaryo çalışması ve ihtiyaç listesi çalışmaları,İkinci proje için konsept eskizleri oluşturma ve ölçü belirleme,Karton malzeme ile ölçekli maket yapımı,İkinci projeye yönelik malzeme seçimi ve üretime geçiş aşamasında kritiklerin verilmesi,Marka kimliği çalışması,Final sunumu ve jüri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım projesine yönelik üretim faaliyetlerinde gerekli malzeme seçimini ve malzeme uygulamasını deneyimler, temel bilgiye sahip olur. | 12, 14, 2 | F |
Tasarlanan ürünlerin beden ile olan ilişkisini üretilen modeller aracılığıyla etüt eder ve kullanım senaryolarına göre 3 boyutlu model ve beden ilişkisinde yetkinlik kazanır. | 12, 14, 19, 2, 6 | F |
Talep edilen proje için hedef kitle belirleme ve marka kimliği oluşturmadan ,üretim yöntemi belirleme ve satışa/kulanıma hazır halde tasarım oluşturmaya kadar tüm süreçleri uygular ve yönetir. | 10, 18, 19, 2, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje föyü sunumu ve serbest araştırma faaliyetlerine geçiş | |
2 | Senaryo Seçimi ve ihtiyaç listesi çalışmaları | |
3 | Konsept eskizleri oluşturma ve model yapımı için ölçü belirleme | |
4 | Karton malzeme ile ölçeklği maket yapımı | |
5 | Projeye yönelik malzeme belirleme ve üretime geçiş aşamasında ders yöneticileri tarafından kritiklerin verilmesi | |
6 | Marka kimliği çalışması | |
7 | İlk proje sunumu ve jüri | |
8 | İkinci proje föy sunumu ve serbest araştırma | |
9 | İkinci proje için senaryo çalışması ve ihtiyaç listesi çalışmaları | |
10 | İkinci proje için konsept eskizleri oluşturma ve ölçü belirleme | |
11 | Karton malzeme ile ölçekli maket yapımı | |
12 | İkinci projeye yönelik malzeme seçimi ve üretime geçiş aşamasında kritiklerin verilmesi | |
13 | Marka kimliği çalışması | |
14 | Final sunumu ve jüri |
Kaynak |
Product Design Sketches, 2012, BooQs Publisher. Mehmet Naci Dedeal, 2015, Endüstri Ürünleri Tasarımında Biçime Ulaşmak, Epsilon Yayınevi. Esma Civcir, 2015, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Aakdemisyen Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | X | |||||
2 | TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | X | |||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | ||||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme | ||||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | X | |||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | X | |||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | X | |||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |