Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMDA GÖRSELLEŞTİRME-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aslıhan YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers iki boyutlu görselleştirmeyi; ifade, iz bırakma, temsil etme, malzeme ile illüzyon yaratma, sunma, anlama, anlatma, analiz etme, mantık ve iç düzene ulaşma, türetme, keşfetme gibi (ve bunlarla sınırlı olmayan) farklı amaçların birleşimi olarak görmeyi ve kullanmayı öğretmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders programının tanıtılması,Eskiz ve Kimlik, Sunum ve çalışma ,Nokta ve Çizgi a. Paul Klee Egzersizi,2 ve 2.5 Boyutlu kompozisyonlar: Kağıttan yükseltme, gölgelendirme, temel şekiller üretme, metin, oklar, çerçeve, fon vb grafik elemanlar ekleme ,3. Boyut ve mekan / Perspektif Tarihi: Perspektif nedir? Tarihsel dönüşümü ve anlamı. Perspektif tipleri nelerdir?
Paralel projeksiyon tipleri: Ortografik ve Oblik perspektifler
Perspektif Projeksiyon tipleri: Tek kaçış, çift kaçış, üç kaçış, eğrisel kaçış
,2 kaçışlı perspektif ,3 kaçışlı perspektif,Perspektif ve organik biçimler: Ödev kritik
Izgaralama ile organik biçimlerin gösterilmesi
Bükümlü organik yüzeyler ve şişkin organik hacimler.
,Malzeme , Ödev kritik
Gösterim Cam: plastik, metal, ahşap gibi yüzeylerin çizim araçları ile ifadesi
,Kesit ve diğer anlatım biçimleri: Codex Seraphimus ile düşünme
Neden kesit? Küçük Prens bize ne öğretebilir?
,Patlamış perspektif : Gösterim-uygulama
Patlamış perspektif egzersizi
,Ürün-insan bedeni ilişkisi a. Hızlı figür eskizleri çalışması ,Hikayeleştirme a. Storyboard, çizgiroman, kolaj, infografik ,Dijital teknikler: Maskeleme
Renklendirme, maskeleme, doku
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel çizim elemanlarını bir kompozisyon içerisinde temel çizim ilkelerine uygun bir şekilde yerleştirir.6, 9E
Nokta, çizgi, düzlem, hacim gibi temel geometrik elemanları kağıt üzerinde farklı perspektif türlerine göre temsil eder.6, 9E
Sanat tarihi boyunca farklı türlerde geliştirilmiş perspektif kurallarını ayırt eder.6, 9E
1, 2, 3 kaçışlı perspektif kurallarına göre serbest el ile eskiz yapar6, 8, 9E
Bir ürünü onu oluşturan form, malzemesini, onun işlevini belirten senaryosunu temsil edecek şekilde sunmaya yönelik çizimler üretir. 6, 8, 9E
Kendi tasarımcı kimliği ile örtüşen çizgi karakterini geliştirir.6, 8, 9E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders programının tanıtılması
2Eskiz ve Kimlik, Sunum ve çalışma
3Nokta ve Çizgi a. Paul Klee Egzersizi
42 ve 2.5 Boyutlu kompozisyonlar: Kağıttan yükseltme, gölgelendirme, temel şekiller üretme, metin, oklar, çerçeve, fon vb grafik elemanlar ekleme
53. Boyut ve mekan / Perspektif Tarihi: Perspektif nedir? Tarihsel dönüşümü ve anlamı. Perspektif tipleri nelerdir?
Paralel projeksiyon tipleri: Ortografik ve Oblik perspektifler
Perspektif Projeksiyon tipleri: Tek kaçış, çift kaçış, üç kaçış, eğrisel kaçış
62 kaçışlı perspektif
73 kaçışlı perspektif
8Perspektif ve organik biçimler: Ödev kritik
Izgaralama ile organik biçimlerin gösterilmesi
Bükümlü organik yüzeyler ve şişkin organik hacimler.
9Malzeme , Ödev kritik
Gösterim Cam: plastik, metal, ahşap gibi yüzeylerin çizim araçları ile ifadesi
10Kesit ve diğer anlatım biçimleri: Codex Seraphimus ile düşünme
Neden kesit? Küçük Prens bize ne öğretebilir?
11Patlamış perspektif : Gösterim-uygulama
Patlamış perspektif egzersizi
12Ürün-insan bedeni ilişkisi a. Hızlı figür eskizleri çalışması
13Hikayeleştirme a. Storyboard, çizgiroman, kolaj, infografik
14Dijital teknikler: Maskeleme
Renklendirme, maskeleme, doku
Kaynak
Sennett, Richard: Zanaatkâr, 2009. Klee, Paul: Bir Öğretmenin Eskiz Defteri Haşlakoğlu, Oğuz. Sanat Felsefesi ve Estetik Yazıları, 2019. II. İzde Gözlenen Söz: Çizginin Ruhundan Alfabenin Doğuşu. Haşlakoğlu, Oğuz. Felsefece, 2019. Serebral Taşma Olarak Kendilik Bilinci: Çizgi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi9218
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMDA GÖRSELLEŞTİRME-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aslıhan YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers iki boyutlu görselleştirmeyi; ifade, iz bırakma, temsil etme, malzeme ile illüzyon yaratma, sunma, anlama, anlatma, analiz etme, mantık ve iç düzene ulaşma, türetme, keşfetme gibi (ve bunlarla sınırlı olmayan) farklı amaçların birleşimi olarak görmeyi ve kullanmayı öğretmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders programının tanıtılması,Eskiz ve Kimlik, Sunum ve çalışma ,Nokta ve Çizgi a. Paul Klee Egzersizi,2 ve 2.5 Boyutlu kompozisyonlar: Kağıttan yükseltme, gölgelendirme, temel şekiller üretme, metin, oklar, çerçeve, fon vb grafik elemanlar ekleme ,3. Boyut ve mekan / Perspektif Tarihi: Perspektif nedir? Tarihsel dönüşümü ve anlamı. Perspektif tipleri nelerdir?
Paralel projeksiyon tipleri: Ortografik ve Oblik perspektifler
Perspektif Projeksiyon tipleri: Tek kaçış, çift kaçış, üç kaçış, eğrisel kaçış
,2 kaçışlı perspektif ,3 kaçışlı perspektif,Perspektif ve organik biçimler: Ödev kritik
Izgaralama ile organik biçimlerin gösterilmesi
Bükümlü organik yüzeyler ve şişkin organik hacimler.
,Malzeme , Ödev kritik
Gösterim Cam: plastik, metal, ahşap gibi yüzeylerin çizim araçları ile ifadesi
,Kesit ve diğer anlatım biçimleri: Codex Seraphimus ile düşünme
Neden kesit? Küçük Prens bize ne öğretebilir?
,Patlamış perspektif : Gösterim-uygulama
Patlamış perspektif egzersizi
,Ürün-insan bedeni ilişkisi a. Hızlı figür eskizleri çalışması ,Hikayeleştirme a. Storyboard, çizgiroman, kolaj, infografik ,Dijital teknikler: Maskeleme
Renklendirme, maskeleme, doku
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel çizim elemanlarını bir kompozisyon içerisinde temel çizim ilkelerine uygun bir şekilde yerleştirir.6, 9E
Nokta, çizgi, düzlem, hacim gibi temel geometrik elemanları kağıt üzerinde farklı perspektif türlerine göre temsil eder.6, 9E
Sanat tarihi boyunca farklı türlerde geliştirilmiş perspektif kurallarını ayırt eder.6, 9E
1, 2, 3 kaçışlı perspektif kurallarına göre serbest el ile eskiz yapar6, 8, 9E
Bir ürünü onu oluşturan form, malzemesini, onun işlevini belirten senaryosunu temsil edecek şekilde sunmaya yönelik çizimler üretir. 6, 8, 9E
Kendi tasarımcı kimliği ile örtüşen çizgi karakterini geliştirir.6, 8, 9E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders programının tanıtılması
2Eskiz ve Kimlik, Sunum ve çalışma
3Nokta ve Çizgi a. Paul Klee Egzersizi
42 ve 2.5 Boyutlu kompozisyonlar: Kağıttan yükseltme, gölgelendirme, temel şekiller üretme, metin, oklar, çerçeve, fon vb grafik elemanlar ekleme
53. Boyut ve mekan / Perspektif Tarihi: Perspektif nedir? Tarihsel dönüşümü ve anlamı. Perspektif tipleri nelerdir?
Paralel projeksiyon tipleri: Ortografik ve Oblik perspektifler
Perspektif Projeksiyon tipleri: Tek kaçış, çift kaçış, üç kaçış, eğrisel kaçış
62 kaçışlı perspektif
73 kaçışlı perspektif
8Perspektif ve organik biçimler: Ödev kritik
Izgaralama ile organik biçimlerin gösterilmesi
Bükümlü organik yüzeyler ve şişkin organik hacimler.
9Malzeme , Ödev kritik
Gösterim Cam: plastik, metal, ahşap gibi yüzeylerin çizim araçları ile ifadesi
10Kesit ve diğer anlatım biçimleri: Codex Seraphimus ile düşünme
Neden kesit? Küçük Prens bize ne öğretebilir?
11Patlamış perspektif : Gösterim-uygulama
Patlamış perspektif egzersizi
12Ürün-insan bedeni ilişkisi a. Hızlı figür eskizleri çalışması
13Hikayeleştirme a. Storyboard, çizgiroman, kolaj, infografik
14Dijital teknikler: Maskeleme
Renklendirme, maskeleme, doku
Kaynak
Sennett, Richard: Zanaatkâr, 2009. Klee, Paul: Bir Öğretmenin Eskiz Defteri Haşlakoğlu, Oğuz. Sanat Felsefesi ve Estetik Yazıları, 2019. II. İzde Gözlenen Söz: Çizginin Ruhundan Alfabenin Doğuşu. Haşlakoğlu, Oğuz. Felsefece, 2019. Serebral Taşma Olarak Kendilik Bilinci: Çizgi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33