Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMDA MARKALAŞMA YÖNETİM VE REKLAM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayten Sinem CEZZAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir markanın ve o markaya ait ürünün sıfırdan yaratılması aşamasından başlayarak ilgili tüm pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin birebir kurgulanıp 360 derece pratiğinin yapıldığı bir bütünün tasarlanması hedeflenmektedir. Öğrencinin çalışma hayatına geçişinde kendi markasına bakış açısı kazandırabileceği gibi, iş birliği içinde olunan pazarlama ekipleri ile ortak bir dilin konuşulması için alt yapı oluşturulur.
Dersin İçeriğiBu ders; 4P, Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi,Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi,Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu ,Marka ismi, Dilsel analiz, Logo,Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular,Marka deneyimi, Marka hikayesi,Arasınav,Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj,Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri,İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı, ,Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam,Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları ,Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar,Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka kavramını, marka deneyimi, marka vaadi, markaya özel iletişim araçları gibi detaylarla öğrenir ve bu kavram içindeki yeni ürün geliştirme sürecini tanır.10, 12, 18, 4, 9E, F
Farklı reklam yöntem ve tekniklerini tanır, reklam tasarımını çeşitli örnek olay ve vakalar aracılığıyla öğrenir. 10, 14, 16, 18, 19, 4, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
14P, Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi
2Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi
3Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu
4Marka ismi, Dilsel analiz, Logo
5Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular
6Marka deneyimi, Marka hikayesi
7Arasınav
8Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj
9Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri
10İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı,
11Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam
12Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları
13Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar
14Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma
Kaynak
Michael Solomon, Consumer Behaviour: Buying, Having and Being, Pearson, 9th Edition Strategic Advertsing Management, 2009 (Larry Percy, Richard Ellott) Reklam Nasıl İşe Yarar? Araştırmanın Rolü John Phlp Jones Reklamcılık Vakfı Yayınları The Psychology of Advertising Bob M. Fenns and Wolfgang Stroebe Psychology Press 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13226
Rehberli Problem Çözme616
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMDA MARKALAŞMA YÖNETİM VE REKLAM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayten Sinem CEZZAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir markanın ve o markaya ait ürünün sıfırdan yaratılması aşamasından başlayarak ilgili tüm pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin birebir kurgulanıp 360 derece pratiğinin yapıldığı bir bütünün tasarlanması hedeflenmektedir. Öğrencinin çalışma hayatına geçişinde kendi markasına bakış açısı kazandırabileceği gibi, iş birliği içinde olunan pazarlama ekipleri ile ortak bir dilin konuşulması için alt yapı oluşturulur.
Dersin İçeriğiBu ders; 4P, Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi,Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi,Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu ,Marka ismi, Dilsel analiz, Logo,Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular,Marka deneyimi, Marka hikayesi,Arasınav,Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj,Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri,İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı, ,Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam,Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları ,Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar,Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka kavramını, marka deneyimi, marka vaadi, markaya özel iletişim araçları gibi detaylarla öğrenir ve bu kavram içindeki yeni ürün geliştirme sürecini tanır.10, 12, 18, 4, 9E, F
Farklı reklam yöntem ve tekniklerini tanır, reklam tasarımını çeşitli örnek olay ve vakalar aracılığıyla öğrenir. 10, 14, 16, 18, 19, 4, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
14P, Ürün nedir?, Pazarlama destekli yeni ürün geliştirme süreci, Marka nedir?, Ürün ve markanın farkları, Marka Geliştirme süreci, Marka konumlandırma, SWOT, Maslow hiyerarşisi
2Marka kimliği, Marka kişiliği, Marka tipleri, Marka iletişimi, Marka iletişimi araçları, Pazarlama takvimi
3Trendler, Marka iletişimi araçlarının ürün tasarım süreçlerinde kullanımı, Ürün formu
4Marka ismi, Dilsel analiz, Logo
5Renkler, Renklerin etkileri, Diğer duyular
6Marka deneyimi, Marka hikayesi
7Arasınav
8Marka Vaadi, Motto, Reklam sloganı, Ambalaj
9Tutum, İkna, ELM, İkna Yöntemleri
10İknada durumsal etkiler, Reklamda argüman kullanımı, Reklamda duygu, Reklamda ünlü kullanımı,
11Reklam karması, Reklam ve promosyon, Hedef kitle seçimi, Reklam mesajını işleme, Tüketici karar alma süreçleri, Reklam nasıl çalışır?, ATL Reklam, BTL reklam
12Yazı karakteri, Görsel tarz, Yaratıcı uygulamalar, Prodüksiyon, Storyboard, PR çalışmaları
13Advertorial, Gerilla reklamlar, Viral reklamlar, Sosyal sorumluluk projeleri, Sponsorluklar, Organizasyon ve etkinlikler, Fuarlar
14Promosyon çalışmaları, Mağaza düzenleme, POP standlar, Marka işbirlikleri, e-marka yönetimi, Marka kiti ve Kişisel markalaşma
Kaynak
Michael Solomon, Consumer Behaviour: Buying, Having and Being, Pearson, 9th Edition Strategic Advertsing Management, 2009 (Larry Percy, Richard Ellott) Reklam Nasıl İşe Yarar? Araştırmanın Rolü John Phlp Jones Reklamcılık Vakfı Yayınları The Psychology of Advertising Bob M. Fenns and Wolfgang Stroebe Psychology Press 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33