Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI DENEYİMİ VE ARAYÜZ TASARIMI-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ahmet Meriç BAKIŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, endüstriyel tasarımcıların kullanıcı deneyimi adı verilen spesifik duygu ve davranışları içeren süreçlere bütünsel bakış üretmelerini ve hakimiyet sağlamalarını, bu süreçlere kılavuzluk eden arayüz kavramını öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Teknoloji Dünyasında Tasarım Üzerine Konuşmalar,
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı(UX) Nedir? Arayüz tasarımı (UI) nedir? Etkileşim (IxD) tasarımı nedir? Birbirleriyle ilişkileri nasıldır?
,Kullanıcı deneyiminde roller kimlerdir? Çevresel bir deneyim nasıl incelenir? Cihazlar ve insan etkileşimi nasıldır? (Heuristic Analyze),Deneyim Tasarımı Araştırmaları 01: Çevresel Analiz (Heuristic analyze),Deneyim Tasarımı Araştırmaları 02: Kullanıcı Görüşmeleri ve Anket ,Kullanıcı yolculuğu haritası nedir? Tasarımcı nasıl yaklaşır? Ürün mimarisi nedir? Prototip nedir?,Arayüz tasarımında “look&feel” ne demektir? Dokular, örüntüler, renkler vb. kullanımı nasıldır?,Çevresel Deneyim incelemesine yönelik arasınav
- Kategori Seçimi ve Ürün / Servisin muadilinin çevresel(sezgisel) incelenmesi
- Kullanıcı Anketi, İçgörü Toplanması, Değerlendirme
- Kullanıcı Yolculuğu Haritasının hazırlanması.
- Ürün Mimarisinin Kurulması.
- Skeç ve Wireframe Oluşturma.
,Atomik Tasarım nedir? Komponent ve semboller ne işe yarar?,Tasarım Atölyesi 01: Araştırma ve Haritalama,Tasarım Atölyesi 02: Low-fi Wireframing, Tasarım Mimarisi,Tasarım Atölyesi 02: Hi-fi Wireframing, Prototipleme,Tasarım Atölyesi 02: Moodboard ve UI Set Oluşturma,Tasarım Atölyesi 02: UI setin Wireframe’lere uygulanması,Tasarım Atölyesi 02: Final Prototip Oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kullanıcı deneyimi kavramına yönelik bütünsel bakış açısı kazanır. 10, 12, 18, 19F
Haritalama Teknikleri hakkında bilgi edinme.10, 14, 18, 2F
Teknoloji-tasarım ilişkisi üzerine derin bilgi kazanır ve mobil uygulamalar üzerine deneyim kazanır.10, 12, 14, 18, 2F
Çevresel etmenleriyle kullanıcı odaklı arayüzler tasarlar ve protipleme faaliyetleri yürütür.12, 14, 19, 2, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Teknoloji Dünyasında Tasarım Üzerine Konuşmalar,
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı(UX) Nedir? Arayüz tasarımı (UI) nedir? Etkileşim (IxD) tasarımı nedir? Birbirleriyle ilişkileri nasıldır?
2Kullanıcı deneyiminde roller kimlerdir? Çevresel bir deneyim nasıl incelenir? Cihazlar ve insan etkileşimi nasıldır? (Heuristic Analyze)
3Deneyim Tasarımı Araştırmaları 01: Çevresel Analiz (Heuristic analyze)
4Deneyim Tasarımı Araştırmaları 02: Kullanıcı Görüşmeleri ve Anket
5Kullanıcı yolculuğu haritası nedir? Tasarımcı nasıl yaklaşır? Ürün mimarisi nedir? Prototip nedir?
6Arayüz tasarımında “look&feel” ne demektir? Dokular, örüntüler, renkler vb. kullanımı nasıldır?
7Çevresel Deneyim incelemesine yönelik arasınav
- Kategori Seçimi ve Ürün / Servisin muadilinin çevresel(sezgisel) incelenmesi
- Kullanıcı Anketi, İçgörü Toplanması, Değerlendirme
- Kullanıcı Yolculuğu Haritasının hazırlanması.
- Ürün Mimarisinin Kurulması.
- Skeç ve Wireframe Oluşturma.
8Atomik Tasarım nedir? Komponent ve semboller ne işe yarar?
9Tasarım Atölyesi 01: Araştırma ve Haritalama
10Tasarım Atölyesi 02: Low-fi Wireframing, Tasarım Mimarisi
11Tasarım Atölyesi 02: Hi-fi Wireframing, Prototipleme
12Tasarım Atölyesi 02: Moodboard ve UI Set Oluşturma
13Tasarım Atölyesi 02: UI setin Wireframe’lere uygulanması
14Tasarım Atölyesi 02: Final Prototip Oluşturma
Kaynak
Norman, D., The Design of Everyday Things, 2013 Ito, W., User Interface Design: Study The Idea Of The Products And Design Requirements: Ux And Ui For Beginners, 2021 Weinschenk, S.,100 Things Every Designer Needs to Know About People, 2011 Studio UX, Wireframe UI & UX Design Notebook: Interface & User Experience Design Sketchbook for Web Designers and Developers, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12448
Rehberli Problem Çözme6212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI DENEYİMİ VE ARAYÜZ TASARIMI-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ahmet Meriç BAKIŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, endüstriyel tasarımcıların kullanıcı deneyimi adı verilen spesifik duygu ve davranışları içeren süreçlere bütünsel bakış üretmelerini ve hakimiyet sağlamalarını, bu süreçlere kılavuzluk eden arayüz kavramını öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Teknoloji Dünyasında Tasarım Üzerine Konuşmalar,
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı(UX) Nedir? Arayüz tasarımı (UI) nedir? Etkileşim (IxD) tasarımı nedir? Birbirleriyle ilişkileri nasıldır?
,Kullanıcı deneyiminde roller kimlerdir? Çevresel bir deneyim nasıl incelenir? Cihazlar ve insan etkileşimi nasıldır? (Heuristic Analyze),Deneyim Tasarımı Araştırmaları 01: Çevresel Analiz (Heuristic analyze),Deneyim Tasarımı Araştırmaları 02: Kullanıcı Görüşmeleri ve Anket ,Kullanıcı yolculuğu haritası nedir? Tasarımcı nasıl yaklaşır? Ürün mimarisi nedir? Prototip nedir?,Arayüz tasarımında “look&feel” ne demektir? Dokular, örüntüler, renkler vb. kullanımı nasıldır?,Çevresel Deneyim incelemesine yönelik arasınav
- Kategori Seçimi ve Ürün / Servisin muadilinin çevresel(sezgisel) incelenmesi
- Kullanıcı Anketi, İçgörü Toplanması, Değerlendirme
- Kullanıcı Yolculuğu Haritasının hazırlanması.
- Ürün Mimarisinin Kurulması.
- Skeç ve Wireframe Oluşturma.
,Atomik Tasarım nedir? Komponent ve semboller ne işe yarar?,Tasarım Atölyesi 01: Araştırma ve Haritalama,Tasarım Atölyesi 02: Low-fi Wireframing, Tasarım Mimarisi,Tasarım Atölyesi 02: Hi-fi Wireframing, Prototipleme,Tasarım Atölyesi 02: Moodboard ve UI Set Oluşturma,Tasarım Atölyesi 02: UI setin Wireframe’lere uygulanması,Tasarım Atölyesi 02: Final Prototip Oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kullanıcı deneyimi kavramına yönelik bütünsel bakış açısı kazanır. 10, 12, 18, 19F
Haritalama Teknikleri hakkında bilgi edinme.10, 14, 18, 2F
Teknoloji-tasarım ilişkisi üzerine derin bilgi kazanır ve mobil uygulamalar üzerine deneyim kazanır.10, 12, 14, 18, 2F
Çevresel etmenleriyle kullanıcı odaklı arayüzler tasarlar ve protipleme faaliyetleri yürütür.12, 14, 19, 2, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Teknoloji Dünyasında Tasarım Üzerine Konuşmalar,
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı(UX) Nedir? Arayüz tasarımı (UI) nedir? Etkileşim (IxD) tasarımı nedir? Birbirleriyle ilişkileri nasıldır?
2Kullanıcı deneyiminde roller kimlerdir? Çevresel bir deneyim nasıl incelenir? Cihazlar ve insan etkileşimi nasıldır? (Heuristic Analyze)
3Deneyim Tasarımı Araştırmaları 01: Çevresel Analiz (Heuristic analyze)
4Deneyim Tasarımı Araştırmaları 02: Kullanıcı Görüşmeleri ve Anket
5Kullanıcı yolculuğu haritası nedir? Tasarımcı nasıl yaklaşır? Ürün mimarisi nedir? Prototip nedir?
6Arayüz tasarımında “look&feel” ne demektir? Dokular, örüntüler, renkler vb. kullanımı nasıldır?
7Çevresel Deneyim incelemesine yönelik arasınav
- Kategori Seçimi ve Ürün / Servisin muadilinin çevresel(sezgisel) incelenmesi
- Kullanıcı Anketi, İçgörü Toplanması, Değerlendirme
- Kullanıcı Yolculuğu Haritasının hazırlanması.
- Ürün Mimarisinin Kurulması.
- Skeç ve Wireframe Oluşturma.
8Atomik Tasarım nedir? Komponent ve semboller ne işe yarar?
9Tasarım Atölyesi 01: Araştırma ve Haritalama
10Tasarım Atölyesi 02: Low-fi Wireframing, Tasarım Mimarisi
11Tasarım Atölyesi 02: Hi-fi Wireframing, Prototipleme
12Tasarım Atölyesi 02: Moodboard ve UI Set Oluşturma
13Tasarım Atölyesi 02: UI setin Wireframe’lere uygulanması
14Tasarım Atölyesi 02: Final Prototip Oluşturma
Kaynak
Norman, D., The Design of Everyday Things, 2013 Ito, W., User Interface Design: Study The Idea Of The Products And Design Requirements: Ux And Ui For Beginners, 2021 Weinschenk, S.,100 Things Every Designer Needs to Know About People, 2011 Studio UX, Wireframe UI & UX Design Notebook: Interface & User Experience Design Sketchbook for Web Designers and Developers, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33