Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AMBALAJ TASARIMI-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGlobal olarak ambalajın sektörel açınımını, kullanılan malzeme ve üretim teknolojilerinı ,tasarımını , marka iletişimini iyi bilen Ambalaj Tasarımcıları yetiştirmek .
Dersin İçeriğiBu ders; Ambalaj kavramı ,tanımı ,sistemleri,gerekliliği,sektörler,Ambalaj Malzemeleri, özellikleri, ürünlerde kullanımları, tercih nedenleri ,raflarda hızlı algılama ve bilginin güçlendirilerek iletilmesi ,Global farklı sektör ve malzemelerden en iyi ambalaj örnekleri,en iyi ve en büyük üreticiler,stratejileri,ambalaj tasarımına giriş,kriterler,,Cam Ambalaj üretimi ,makineler,kalıp sistemleri ,en iyi örnekler .
Cam Ambalaj Tasarım projesi tanıtımı denge açıları ,gramaj hesapları ,Cam Ambalaj Projesi öğrenci tasarım sunumları kritikler .,Cam Ambalajda 2.cil işlemler,baskılar, etiketleme sistemleri, dolum sistemleri,Cam Ambalaj proje sunumu,Plastik Ambalaj, özellikleri, tanımı, türevleri, üretim teknikleri ,makineler, kalıp sistemleri,
global en iyi plastik ambalajlar, proje başlangıç beyin fırtınası,Plastik Ambalaj proje sunumları ,Metal Ambalaj özellikleri,tipleri,üretim teknikleri makineler ,proje konusu belirleme ,beyin fırtınası,Metal Ambalaj proje sunumları,Karton ve Flexible ambalajlar ,açınımları,baskı sistemleri,proje geliştirme ,Uluslararası Ambalaj Tasarımı Konsept proje yarışmalarına hazırlık proje geliştirme
örn : Pentawards,IF,Yarışma Projesi son katılım sunumlarını hazırlama,etiket, kapama, kapak sistemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Global sektörel farklılıkları analiz eder ve analizleri sonucu tasarımlarını geliştirir17, 19, 2, 23, 37, 6, 9F
Ambalajın üretim malzemelerini ve üretim teknolojisini bilerek tasarlar19, 2, 37F
Malzeme ve üretim yöntemlerini ambalaj tasarımında tartışır37, 6, 9F
Raflardaki üstünlük kriterlerini bilerek tasarlar14, 19, 37, 6, 9F
Marka algısının iletişiminin bilincinde ikonik ambalajlar tasarlar19, 2, 23, 37, 8, 9F
Enerji malzeme ve süreç ekonomilerinin bilincinde sürdürülebilir ambalajlar tasarlar12, 19, 2, 37, 6F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ambalaj kavramı ,tanımı ,sistemleri,gerekliliği,sektörleranlatım sunum
2Ambalaj Malzemeleri, özellikleri, ürünlerde kullanımları, tercih nedenleri ,raflarda hızlı algılama ve bilginin güçlendirilerek iletilmesi sunum video
3Global farklı sektör ve malzemelerden en iyi ambalaj örnekleri,en iyi ve en büyük üreticiler,stratejileri,ambalaj tasarımına giriş,kriterler,sunum video
4Cam Ambalaj üretimi ,makineler,kalıp sistemleri ,en iyi örnekler .
Cam Ambalaj Tasarım projesi tanıtımı denge açıları ,gramaj hesapları
sunum üretim videoları
5Cam Ambalaj Projesi öğrenci tasarım sunumları kritikler .video
6Cam Ambalajda 2.cil işlemler,baskılar, etiketleme sistemleri, dolum sistemlerivideo
7Cam Ambalaj proje sunumu
8Plastik Ambalaj, özellikleri, tanımı, türevleri, üretim teknikleri ,makineler, kalıp sistemleri,
global en iyi plastik ambalajlar, proje başlangıç beyin fırtınası
sunum,video, yarışmalar ödülleri
9Plastik Ambalaj proje sunumları
10Metal Ambalaj özellikleri,tipleri,üretim teknikleri makineler ,proje konusu belirleme ,beyin fırtınasıüretim videoları global en iyi örnekler,
11Metal Ambalaj proje sunumlarıproje sunumları
12Karton ve Flexible ambalajlar ,açınımları,baskı sistemleri,proje geliştirme sunum video
13Uluslararası Ambalaj Tasarımı Konsept proje yarışmalarına hazırlık proje geliştirme
örn : Pentawards,IF
proje denetleme
14Yarışma Projesi son katılım sunumlarını hazırlama,etiket, kapama, kapak sistemleri proje yarısmaya hazırlık çalışmaları
Kaynak
The Package Design Book 1,2,3,4,5, - Package Design Now - Package Design - Tasarıma Dayalı Inovasyon, Utterbacck J., Arne Vedin B., Alvarez E... Ledo Yay. 2. Etkili Ambalaj Tasarımı, Gültekin Erdal. Dora Yay. 2009. 3. 4. Design Insprations, Daab Yay. 5. Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries, Laura Ries. Mediacat
Her malzeme , ürün grupları ve sektörlere göre Üretim Teknolojisi videoları , Youtube ,Özel Çekim

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AMBALAJ TASARIMI-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGlobal olarak ambalajın sektörel açınımını, kullanılan malzeme ve üretim teknolojilerinı ,tasarımını , marka iletişimini iyi bilen Ambalaj Tasarımcıları yetiştirmek .
Dersin İçeriğiBu ders; Ambalaj kavramı ,tanımı ,sistemleri,gerekliliği,sektörler,Ambalaj Malzemeleri, özellikleri, ürünlerde kullanımları, tercih nedenleri ,raflarda hızlı algılama ve bilginin güçlendirilerek iletilmesi ,Global farklı sektör ve malzemelerden en iyi ambalaj örnekleri,en iyi ve en büyük üreticiler,stratejileri,ambalaj tasarımına giriş,kriterler,,Cam Ambalaj üretimi ,makineler,kalıp sistemleri ,en iyi örnekler .
Cam Ambalaj Tasarım projesi tanıtımı denge açıları ,gramaj hesapları ,Cam Ambalaj Projesi öğrenci tasarım sunumları kritikler .,Cam Ambalajda 2.cil işlemler,baskılar, etiketleme sistemleri, dolum sistemleri,Cam Ambalaj proje sunumu,Plastik Ambalaj, özellikleri, tanımı, türevleri, üretim teknikleri ,makineler, kalıp sistemleri,
global en iyi plastik ambalajlar, proje başlangıç beyin fırtınası,Plastik Ambalaj proje sunumları ,Metal Ambalaj özellikleri,tipleri,üretim teknikleri makineler ,proje konusu belirleme ,beyin fırtınası,Metal Ambalaj proje sunumları,Karton ve Flexible ambalajlar ,açınımları,baskı sistemleri,proje geliştirme ,Uluslararası Ambalaj Tasarımı Konsept proje yarışmalarına hazırlık proje geliştirme
örn : Pentawards,IF,Yarışma Projesi son katılım sunumlarını hazırlama,etiket, kapama, kapak sistemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Global sektörel farklılıkları analiz eder ve analizleri sonucu tasarımlarını geliştirir17, 19, 2, 23, 37, 6, 9F
Ambalajın üretim malzemelerini ve üretim teknolojisini bilerek tasarlar19, 2, 37F
Malzeme ve üretim yöntemlerini ambalaj tasarımında tartışır37, 6, 9F
Raflardaki üstünlük kriterlerini bilerek tasarlar14, 19, 37, 6, 9F
Marka algısının iletişiminin bilincinde ikonik ambalajlar tasarlar19, 2, 23, 37, 8, 9F
Enerji malzeme ve süreç ekonomilerinin bilincinde sürdürülebilir ambalajlar tasarlar12, 19, 2, 37, 6F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ambalaj kavramı ,tanımı ,sistemleri,gerekliliği,sektörleranlatım sunum
2Ambalaj Malzemeleri, özellikleri, ürünlerde kullanımları, tercih nedenleri ,raflarda hızlı algılama ve bilginin güçlendirilerek iletilmesi sunum video
3Global farklı sektör ve malzemelerden en iyi ambalaj örnekleri,en iyi ve en büyük üreticiler,stratejileri,ambalaj tasarımına giriş,kriterler,sunum video
4Cam Ambalaj üretimi ,makineler,kalıp sistemleri ,en iyi örnekler .
Cam Ambalaj Tasarım projesi tanıtımı denge açıları ,gramaj hesapları
sunum üretim videoları
5Cam Ambalaj Projesi öğrenci tasarım sunumları kritikler .video
6Cam Ambalajda 2.cil işlemler,baskılar, etiketleme sistemleri, dolum sistemlerivideo
7Cam Ambalaj proje sunumu
8Plastik Ambalaj, özellikleri, tanımı, türevleri, üretim teknikleri ,makineler, kalıp sistemleri,
global en iyi plastik ambalajlar, proje başlangıç beyin fırtınası
sunum,video, yarışmalar ödülleri
9Plastik Ambalaj proje sunumları
10Metal Ambalaj özellikleri,tipleri,üretim teknikleri makineler ,proje konusu belirleme ,beyin fırtınasıüretim videoları global en iyi örnekler,
11Metal Ambalaj proje sunumlarıproje sunumları
12Karton ve Flexible ambalajlar ,açınımları,baskı sistemleri,proje geliştirme sunum video
13Uluslararası Ambalaj Tasarımı Konsept proje yarışmalarına hazırlık proje geliştirme
örn : Pentawards,IF
proje denetleme
14Yarışma Projesi son katılım sunumlarını hazırlama,etiket, kapama, kapak sistemleri proje yarısmaya hazırlık çalışmaları
Kaynak
The Package Design Book 1,2,3,4,5, - Package Design Now - Package Design - Tasarıma Dayalı Inovasyon, Utterbacck J., Arne Vedin B., Alvarez E... Ledo Yay. 2. Etkili Ambalaj Tasarımı, Gültekin Erdal. Dora Yay. 2009. 3. 4. Design Insprations, Daab Yay. 5. Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries, Laura Ries. Mediacat
Her malzeme , ürün grupları ve sektörlere göre Üretim Teknolojisi videoları , Youtube ,Özel Çekim

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33