Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER | ELT4215754 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere program dışı etkinliklerin eğitimdeki önemini ve uygulama yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Eğitimde program dışı etkinlikler, öğrenci motivasyonu, sosyal sorumluluk ve liderlik becerilerinin gelişimine katkı sağlar. Öğrencilerin program dışı etkinlikler yoluyla liderlik, takım çalışması, problem çözme gibi sosyal beceriler kazanmasını sağlamak, öğrenci motivasyonunu artırarak akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca, öğrencilere sosyal sorumluluk bilinci kazandırmak ve etkinliklerin planlanması ile uygulanmasına dair temel bilgi ve beceriler sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve Önemi,Öğrenci Kulüpleri ve Organizasyonlar,Spor Etkinlikleri ve Eğitim,Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim),Topluma Hizmet Çalışmaları,Bilimsel Etkinlikler ve STEM Projeleri,Akran Mentörlüğü ve Rehberlik Programları,Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi,Kültürel ve Dil Etkinlikleri,Doğa Yürüyüşleri ve Kamp Programları,Meslek Tanıtımı ve Kariyer Günleri,Aile Katılımı ile Etkinlik Planlama,Teknoloji Destekli Program Dışı Etkinlikler,Genel Değerlendirme ve Dönüt Toplama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, öğrencilerin motivasyonunu artıran yaratıcı etkinlikler tasarlayacaklardır. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğrenciler program dışı etkinliklerin eğitimdeki rolünü anlayacaklardır. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğrenciler, program dışı etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazanacaklardır. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğrenciler, program dışı etkinliklerin dil öğrenimine olan katkılarını analiz edeceklerdir. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve Önemi | Anlatım ve sınıf içi tartışma. Program dışı etkinliklerin eğitimdeki faydalarını ele alan bir makale okunması. |
2 | Öğrenci Kulüpleri ve Organizasyonlar | Grup tartışmaları ve fikir üretme oturumu. Kendi kurumunuzda başarılı bir öğrenci kulübüne dair bir örnek araştırma. |
3 | Spor Etkinlikleri ve Eğitim | Anlatım ve vaka analizi. Sporun öğrenciler üzerindeki etkisiyle ilgili kısa bir belgesel izleme. |
4 | Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim) | Öğrenci sunumları ve rol yapma. Sanat etkinliklerinin eğitimdeki önemi üzerine kısa bir yazı hazırlama. |
5 | Topluma Hizmet Çalışmaları | Proje bazlı öğrenme ve beyin fırtınası oturumları. |
6 | Bilimsel Etkinlikler ve STEM Projeleri | Anlatım ve grup çalışması. Okullarda STEM projelerine dair bir vaka çalışması okuma. |
7 | Akran Mentörlüğü ve Rehberlik Programları | Anlatım ve deneyim paylaşımı. Bir akranınızla veya mentörünüzle deneyimlerini tartışma. |
8 | Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi | 1-7. haftalardaki ders notlarınızı ve okumalarınızı gözden geçirme. |
9 | Kültürel ve Dil Etkinlikleri | Öğrenci sunumları ve tartışma. Kendi ülkeniz ya da seçtiğiniz bir bölge hakkında kısa bir kültürel sunum hazırlama. |
10 | Doğa Yürüyüşleri ve Kamp Programları | Grup tartışmaları ve iş birliğine dayalı planlama. Doğa eğitiminin faydalarıyla ilgili bir video izleme. |
11 | Meslek Tanıtımı ve Kariyer Günleri | Davetli konuşmacı oturumu ve soru-cevap. Mümkünse bir meslek uzmanını araştırma veya davet etme. |
12 | Aile Katılımı ile Etkinlik Planlama | Atölye çalışması ve iş birliği. Aile katılımını içeren bir etkinlik için taslak bir plan oluşturun. |
13 | Teknoloji Destekli Program Dışı Etkinlikler | Anlatım ve uygulamalı çalışma. Sanal etkinlikler için bir çevrimiçi araç veya uygulama keşfetme. |
14 | Genel Değerlendirme ve Dönüt Toplama | Yansıtma ve açık geri bildirim oturumu. Dönem boyunca öğrendikleriniz üzerine düşüncelerini hazırlama. |
Kaynak |
1. Smith, J. (2020). Extracurricular Activities in Schools: Benefits and Best Practices. London: Academic Press. 2. Yılmaz, Z. (Ed.). (2018). Eğitimde Yaratıcı Yaklaşımlar. İstanbul: Eğitim Yayıncılık. 3. Brown, A. (2019). Handbook of Extracurricular Education. New York: Routledge. 4. Journal of Educational Development. (2021). Impact of Volunteerism in Education. Journal of Educational Development, 35(4), 567-580. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER | ELT4215754 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere program dışı etkinliklerin eğitimdeki önemini ve uygulama yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Eğitimde program dışı etkinlikler, öğrenci motivasyonu, sosyal sorumluluk ve liderlik becerilerinin gelişimine katkı sağlar. Öğrencilerin program dışı etkinlikler yoluyla liderlik, takım çalışması, problem çözme gibi sosyal beceriler kazanmasını sağlamak, öğrenci motivasyonunu artırarak akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca, öğrencilere sosyal sorumluluk bilinci kazandırmak ve etkinliklerin planlanması ile uygulanmasına dair temel bilgi ve beceriler sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve Önemi,Öğrenci Kulüpleri ve Organizasyonlar,Spor Etkinlikleri ve Eğitim,Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim),Topluma Hizmet Çalışmaları,Bilimsel Etkinlikler ve STEM Projeleri,Akran Mentörlüğü ve Rehberlik Programları,Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi,Kültürel ve Dil Etkinlikleri,Doğa Yürüyüşleri ve Kamp Programları,Meslek Tanıtımı ve Kariyer Günleri,Aile Katılımı ile Etkinlik Planlama,Teknoloji Destekli Program Dışı Etkinlikler,Genel Değerlendirme ve Dönüt Toplama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, öğrencilerin motivasyonunu artıran yaratıcı etkinlikler tasarlayacaklardır. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğrenciler program dışı etkinliklerin eğitimdeki rolünü anlayacaklardır. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğrenciler, program dışı etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazanacaklardır. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğrenciler, program dışı etkinliklerin dil öğrenimine olan katkılarını analiz edeceklerdir. | 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, K |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve Önemi | Anlatım ve sınıf içi tartışma. Program dışı etkinliklerin eğitimdeki faydalarını ele alan bir makale okunması. |
2 | Öğrenci Kulüpleri ve Organizasyonlar | Grup tartışmaları ve fikir üretme oturumu. Kendi kurumunuzda başarılı bir öğrenci kulübüne dair bir örnek araştırma. |
3 | Spor Etkinlikleri ve Eğitim | Anlatım ve vaka analizi. Sporun öğrenciler üzerindeki etkisiyle ilgili kısa bir belgesel izleme. |
4 | Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim) | Öğrenci sunumları ve rol yapma. Sanat etkinliklerinin eğitimdeki önemi üzerine kısa bir yazı hazırlama. |
5 | Topluma Hizmet Çalışmaları | Proje bazlı öğrenme ve beyin fırtınası oturumları. |
6 | Bilimsel Etkinlikler ve STEM Projeleri | Anlatım ve grup çalışması. Okullarda STEM projelerine dair bir vaka çalışması okuma. |
7 | Akran Mentörlüğü ve Rehberlik Programları | Anlatım ve deneyim paylaşımı. Bir akranınızla veya mentörünüzle deneyimlerini tartışma. |
8 | Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi | 1-7. haftalardaki ders notlarınızı ve okumalarınızı gözden geçirme. |
9 | Kültürel ve Dil Etkinlikleri | Öğrenci sunumları ve tartışma. Kendi ülkeniz ya da seçtiğiniz bir bölge hakkında kısa bir kültürel sunum hazırlama. |
10 | Doğa Yürüyüşleri ve Kamp Programları | Grup tartışmaları ve iş birliğine dayalı planlama. Doğa eğitiminin faydalarıyla ilgili bir video izleme. |
11 | Meslek Tanıtımı ve Kariyer Günleri | Davetli konuşmacı oturumu ve soru-cevap. Mümkünse bir meslek uzmanını araştırma veya davet etme. |
12 | Aile Katılımı ile Etkinlik Planlama | Atölye çalışması ve iş birliği. Aile katılımını içeren bir etkinlik için taslak bir plan oluşturun. |
13 | Teknoloji Destekli Program Dışı Etkinlikler | Anlatım ve uygulamalı çalışma. Sanal etkinlikler için bir çevrimiçi araç veya uygulama keşfetme. |
14 | Genel Değerlendirme ve Dönüt Toplama | Yansıtma ve açık geri bildirim oturumu. Dönem boyunca öğrendikleriniz üzerine düşüncelerini hazırlama. |
Kaynak |
1. Smith, J. (2020). Extracurricular Activities in Schools: Benefits and Best Practices. London: Academic Press. 2. Yılmaz, Z. (Ed.). (2018). Eğitimde Yaratıcı Yaklaşımlar. İstanbul: Eğitim Yayıncılık. 3. Brown, A. (2019). Handbook of Extracurricular Education. New York: Routledge. 4. Journal of Educational Development. (2021). Impact of Volunteerism in Education. Journal of Educational Development, 35(4), 567-580. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |