Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERELT4215754Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerArş.Gör. Burcu KOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere program dışı etkinliklerin eğitimdeki önemini ve uygulama yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Eğitimde program dışı etkinlikler, öğrenci motivasyonu, sosyal sorumluluk ve liderlik becerilerinin gelişimine katkı sağlar. Öğrencilerin program dışı etkinlikler yoluyla liderlik, takım çalışması, problem çözme gibi sosyal beceriler kazanmasını sağlamak, öğrenci motivasyonunu artırarak akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca, öğrencilere sosyal sorumluluk bilinci kazandırmak ve etkinliklerin planlanması ile uygulanmasına dair temel bilgi ve beceriler sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve Önemi,Öğrenci Kulüpleri ve Organizasyonlar,Spor Etkinlikleri ve Eğitim,Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim),Topluma Hizmet Çalışmaları,Bilimsel Etkinlikler ve STEM Projeleri,Akran Mentörlüğü ve Rehberlik Programları,Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi,Kültürel ve Dil Etkinlikleri,Doğa Yürüyüşleri ve Kamp Programları,Meslek Tanıtımı ve Kariyer Günleri,Aile Katılımı ile Etkinlik Planlama,Teknoloji Destekli Program Dışı Etkinlikler,Genel Değerlendirme ve Dönüt Toplama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, öğrencilerin motivasyonunu artıran yaratıcı etkinlikler tasarlayacaklardır.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğrenciler program dışı etkinliklerin eğitimdeki rolünü anlayacaklardır.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğrenciler, program dışı etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazanacaklardır.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğrenciler, program dışı etkinliklerin dil öğrenimine olan katkılarını analiz edeceklerdir.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve ÖnemiAnlatım ve sınıf içi tartışma. Program dışı etkinliklerin eğitimdeki faydalarını ele alan bir makale okunması.
2Öğrenci Kulüpleri ve OrganizasyonlarGrup tartışmaları ve fikir üretme oturumu. Kendi kurumunuzda başarılı bir öğrenci kulübüne dair bir örnek araştırma.
3Spor Etkinlikleri ve EğitimAnlatım ve vaka analizi. Sporun öğrenciler üzerindeki etkisiyle ilgili kısa bir belgesel izleme.
4Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim)Öğrenci sunumları ve rol yapma. Sanat etkinliklerinin eğitimdeki önemi üzerine kısa bir yazı hazırlama.
5Topluma Hizmet ÇalışmalarıProje bazlı öğrenme ve beyin fırtınası oturumları.
6Bilimsel Etkinlikler ve STEM ProjeleriAnlatım ve grup çalışması. Okullarda STEM projelerine dair bir vaka çalışması okuma.
7Akran Mentörlüğü ve Rehberlik ProgramlarıAnlatım ve deneyim paylaşımı. Bir akranınızla veya mentörünüzle deneyimlerini tartışma.
8Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi1-7. haftalardaki ders notlarınızı ve okumalarınızı gözden geçirme.
9Kültürel ve Dil EtkinlikleriÖğrenci sunumları ve tartışma. Kendi ülkeniz ya da seçtiğiniz bir bölge hakkında kısa bir kültürel sunum hazırlama.
10Doğa Yürüyüşleri ve Kamp ProgramlarıGrup tartışmaları ve iş birliğine dayalı planlama. Doğa eğitiminin faydalarıyla ilgili bir video izleme.
11Meslek Tanıtımı ve Kariyer GünleriDavetli konuşmacı oturumu ve soru-cevap. Mümkünse bir meslek uzmanını araştırma veya davet etme.
12Aile Katılımı ile Etkinlik PlanlamaAtölye çalışması ve iş birliği. Aile katılımını içeren bir etkinlik için taslak bir plan oluşturun.
13Teknoloji Destekli Program Dışı EtkinliklerAnlatım ve uygulamalı çalışma. Sanal etkinlikler için bir çevrimiçi araç veya uygulama keşfetme.
14Genel Değerlendirme ve Dönüt ToplamaYansıtma ve açık geri bildirim oturumu. Dönem boyunca öğrendikleriniz üzerine düşüncelerini hazırlama.
Kaynak
1. Smith, J. (2020). Extracurricular Activities in Schools: Benefits and Best Practices. London: Academic Press. 2. Yılmaz, Z. (Ed.). (2018). Eğitimde Yaratıcı Yaklaşımlar. İstanbul: Eğitim Yayıncılık. 3. Brown, A. (2019). Handbook of Extracurricular Education. New York: Routledge. 4. Journal of Educational Development. (2021). Impact of Volunteerism in Education. Journal of Educational Development, 35(4), 567-580.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERELT4215754Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerArş.Gör. Burcu KOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere program dışı etkinliklerin eğitimdeki önemini ve uygulama yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Eğitimde program dışı etkinlikler, öğrenci motivasyonu, sosyal sorumluluk ve liderlik becerilerinin gelişimine katkı sağlar. Öğrencilerin program dışı etkinlikler yoluyla liderlik, takım çalışması, problem çözme gibi sosyal beceriler kazanmasını sağlamak, öğrenci motivasyonunu artırarak akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca, öğrencilere sosyal sorumluluk bilinci kazandırmak ve etkinliklerin planlanması ile uygulanmasına dair temel bilgi ve beceriler sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve Önemi,Öğrenci Kulüpleri ve Organizasyonlar,Spor Etkinlikleri ve Eğitim,Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim),Topluma Hizmet Çalışmaları,Bilimsel Etkinlikler ve STEM Projeleri,Akran Mentörlüğü ve Rehberlik Programları,Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi,Kültürel ve Dil Etkinlikleri,Doğa Yürüyüşleri ve Kamp Programları,Meslek Tanıtımı ve Kariyer Günleri,Aile Katılımı ile Etkinlik Planlama,Teknoloji Destekli Program Dışı Etkinlikler,Genel Değerlendirme ve Dönüt Toplama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, öğrencilerin motivasyonunu artıran yaratıcı etkinlikler tasarlayacaklardır.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğrenciler program dışı etkinliklerin eğitimdeki rolünü anlayacaklardır.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğrenciler, program dışı etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazanacaklardır.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğrenciler, program dışı etkinliklerin dil öğrenimine olan katkılarını analiz edeceklerdir.16, 19, 5, 6, 9A, F, K
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Program Dışı Etkinliklerin Tanımı ve ÖnemiAnlatım ve sınıf içi tartışma. Program dışı etkinliklerin eğitimdeki faydalarını ele alan bir makale okunması.
2Öğrenci Kulüpleri ve OrganizasyonlarGrup tartışmaları ve fikir üretme oturumu. Kendi kurumunuzda başarılı bir öğrenci kulübüne dair bir örnek araştırma.
3Spor Etkinlikleri ve EğitimAnlatım ve vaka analizi. Sporun öğrenciler üzerindeki etkisiyle ilgili kısa bir belgesel izleme.
4Sanat Etkinlikleri (Tiyatro, Müzik, Resim)Öğrenci sunumları ve rol yapma. Sanat etkinliklerinin eğitimdeki önemi üzerine kısa bir yazı hazırlama.
5Topluma Hizmet ÇalışmalarıProje bazlı öğrenme ve beyin fırtınası oturumları.
6Bilimsel Etkinlikler ve STEM ProjeleriAnlatım ve grup çalışması. Okullarda STEM projelerine dair bir vaka çalışması okuma.
7Akran Mentörlüğü ve Rehberlik ProgramlarıAnlatım ve deneyim paylaşımı. Bir akranınızla veya mentörünüzle deneyimlerini tartışma.
8Ara sınava kadar olan konuların değerlendirmesi1-7. haftalardaki ders notlarınızı ve okumalarınızı gözden geçirme.
9Kültürel ve Dil EtkinlikleriÖğrenci sunumları ve tartışma. Kendi ülkeniz ya da seçtiğiniz bir bölge hakkında kısa bir kültürel sunum hazırlama.
10Doğa Yürüyüşleri ve Kamp ProgramlarıGrup tartışmaları ve iş birliğine dayalı planlama. Doğa eğitiminin faydalarıyla ilgili bir video izleme.
11Meslek Tanıtımı ve Kariyer GünleriDavetli konuşmacı oturumu ve soru-cevap. Mümkünse bir meslek uzmanını araştırma veya davet etme.
12Aile Katılımı ile Etkinlik PlanlamaAtölye çalışması ve iş birliği. Aile katılımını içeren bir etkinlik için taslak bir plan oluşturun.
13Teknoloji Destekli Program Dışı EtkinliklerAnlatım ve uygulamalı çalışma. Sanal etkinlikler için bir çevrimiçi araç veya uygulama keşfetme.
14Genel Değerlendirme ve Dönüt ToplamaYansıtma ve açık geri bildirim oturumu. Dönem boyunca öğrendikleriniz üzerine düşüncelerini hazırlama.
Kaynak
1. Smith, J. (2020). Extracurricular Activities in Schools: Benefits and Best Practices. London: Academic Press. 2. Yılmaz, Z. (Ed.). (2018). Eğitimde Yaratıcı Yaklaşımlar. İstanbul: Eğitim Yayıncılık. 3. Brown, A. (2019). Handbook of Extracurricular Education. New York: Routledge. 4. Journal of Educational Development. (2021). Impact of Volunteerism in Education. Journal of Educational Development, 35(4), 567-580.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08