Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA OKURYAZARLIĞIELT3115753Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Çarşamba 19:30-20:15

Çarşamba 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Bedri Volkan YÜCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya, kültür, toplum, siyaset ve anlam arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin, medyanın kamuoyu üzerindeki etkisini ve günlük davranışları nasıl şekillendirdiğini eleştirel bir şekilde analiz etmelerini teşvik eder. Ders, öğrencileri çeşitli medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirme ve yaklaşma becerileriyle donatmayı hedefler. Bu dersin içeriği şunları kapsamaktadır: Medya, kültür ve toplum arasındaki ilişkinin incelenmesi; medyanın siyasi anlatıları ve kamuoyu oluşturmadaki rolünün analiz edilmesi; anlamın medya aracılığıyla nasıl oluşturulduğu ve iletildiğinin anlaşılması; farklı medya kanallarının bireysel ve kolektif davranışlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi; medya okuryazarlığının önemi ve değerlendirilmesi; medya mesajlarını ve temsillerini analiz etmek için eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Introduction of basic concepts ,Medya okuryazarlığı ve izleyici I,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya okuryazarlığı ve sektör II,Medya okuryazarlığı ve izleyici III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya okuryazarlığı ve içerik - haberler,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılık,Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medya,Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddet,İntrospeksiyon - Dönemin öz yansıması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya, kültür, toplum ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlamak. Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirmek. Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.10, 14, 9A
Farklı medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek ve yaklaşmak10, 14, 9A
Medyanın kamuoyu ve günlük davranışlar üzerindeki etkisini eleştirel bir şekilde analiz etmek14, 9A
Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirme10, 14, 9A
Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya Okuryazarlığına GirişMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
2Introduction of basic concepts Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
3Medya okuryazarlığı ve izleyici IMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
4Medya okuryazarlığı ve izleyici IIMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
5Medya okuryazarlığı ve sektör IMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
6Medya okuryazarlığı ve sektör IIMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
7Medya okuryazarlığı ve izleyici IIIMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
8Medya okuryazarlığı ve içerik - girişMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
9Medya okuryazarlığı ve içerik - haberlerMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
10Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlenceMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
11Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılıkMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
12Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medyaMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
13Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddetMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
14İntrospeksiyon - Dönemin öz yansımasıMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
Kaynak
Christian, G. E. (2024). Everyday media literacy. Routledge. Hobbs, R. (2017). Create to learn: Introduction to digital literacy. Wiley-Blackwell. Potter, W. J. (2019). Media literacy (9th ed.). SAGE Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA OKURYAZARLIĞIELT3115753Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Çarşamba 19:30-20:15

Çarşamba 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Bedri Volkan YÜCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya, kültür, toplum, siyaset ve anlam arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin, medyanın kamuoyu üzerindeki etkisini ve günlük davranışları nasıl şekillendirdiğini eleştirel bir şekilde analiz etmelerini teşvik eder. Ders, öğrencileri çeşitli medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirme ve yaklaşma becerileriyle donatmayı hedefler. Bu dersin içeriği şunları kapsamaktadır: Medya, kültür ve toplum arasındaki ilişkinin incelenmesi; medyanın siyasi anlatıları ve kamuoyu oluşturmadaki rolünün analiz edilmesi; anlamın medya aracılığıyla nasıl oluşturulduğu ve iletildiğinin anlaşılması; farklı medya kanallarının bireysel ve kolektif davranışlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi; medya okuryazarlığının önemi ve değerlendirilmesi; medya mesajlarını ve temsillerini analiz etmek için eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Introduction of basic concepts ,Medya okuryazarlığı ve izleyici I,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya okuryazarlığı ve sektör II,Medya okuryazarlığı ve izleyici III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya okuryazarlığı ve içerik - haberler,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılık,Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medya,Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddet,İntrospeksiyon - Dönemin öz yansıması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya, kültür, toplum ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlamak. Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirmek. Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.10, 14, 9A
Farklı medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek ve yaklaşmak10, 14, 9A
Medyanın kamuoyu ve günlük davranışlar üzerindeki etkisini eleştirel bir şekilde analiz etmek14, 9A
Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirme10, 14, 9A
Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya Okuryazarlığına GirişMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
2Introduction of basic concepts Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
3Medya okuryazarlığı ve izleyici IMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
4Medya okuryazarlığı ve izleyici IIMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
5Medya okuryazarlığı ve sektör IMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
6Medya okuryazarlığı ve sektör IIMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
7Medya okuryazarlığı ve izleyici IIIMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
8Medya okuryazarlığı ve içerik - girişMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
9Medya okuryazarlığı ve içerik - haberlerMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
10Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlenceMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
11Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılıkMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
12Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medyaMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
13Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddetMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
14İntrospeksiyon - Dönemin öz yansımasıMetin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024)
Kaynak
Christian, G. E. (2024). Everyday media literacy. Routledge. Hobbs, R. (2017). Create to learn: Introduction to digital literacy. Wiley-Blackwell. Potter, W. J. (2019). Media literacy (9th ed.). SAGE Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08