Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA OKURYAZARLIĞI | ELT3115753 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedri Volkan YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, medya, kültür, toplum, siyaset ve anlam arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin, medyanın kamuoyu üzerindeki etkisini ve günlük davranışları nasıl şekillendirdiğini eleştirel bir şekilde analiz etmelerini teşvik eder. Ders, öğrencileri çeşitli medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirme ve yaklaşma becerileriyle donatmayı hedefler. Bu dersin içeriği şunları kapsamaktadır: Medya, kültür ve toplum arasındaki ilişkinin incelenmesi; medyanın siyasi anlatıları ve kamuoyu oluşturmadaki rolünün analiz edilmesi; anlamın medya aracılığıyla nasıl oluşturulduğu ve iletildiğinin anlaşılması; farklı medya kanallarının bireysel ve kolektif davranışlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi; medya okuryazarlığının önemi ve değerlendirilmesi; medya mesajlarını ve temsillerini analiz etmek için eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Introduction of basic concepts ,Medya okuryazarlığı ve izleyici I,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya okuryazarlığı ve sektör II,Medya okuryazarlığı ve izleyici III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya okuryazarlığı ve içerik - haberler,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılık,Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medya,Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddet,İntrospeksiyon - Dönemin öz yansıması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya, kültür, toplum ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlamak. Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirmek. Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. | 10, 14, 9 | A |
Farklı medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek ve yaklaşmak | 10, 14, 9 | A |
Medyanın kamuoyu ve günlük davranışlar üzerindeki etkisini eleştirel bir şekilde analiz etmek | 14, 9 | A |
Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirme | 10, 14, 9 | A |
Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığına Giriş | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
2 | Introduction of basic concepts | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
3 | Medya okuryazarlığı ve izleyici I | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
4 | Medya okuryazarlığı ve izleyici II | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
5 | Medya okuryazarlığı ve sektör I | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
6 | Medya okuryazarlığı ve sektör II | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
7 | Medya okuryazarlığı ve izleyici III | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
8 | Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
9 | Medya okuryazarlığı ve içerik - haberler | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
10 | Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
11 | Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılık | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
12 | Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medya | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
13 | Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddet | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
14 | İntrospeksiyon - Dönemin öz yansıması | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
Kaynak |
Christian, G. E. (2024). Everyday media literacy. Routledge. Hobbs, R. (2017). Create to learn: Introduction to digital literacy. Wiley-Blackwell. Potter, W. J. (2019). Media literacy (9th ed.). SAGE Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA OKURYAZARLIĞI | ELT3115753 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedri Volkan YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, medya, kültür, toplum, siyaset ve anlam arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin, medyanın kamuoyu üzerindeki etkisini ve günlük davranışları nasıl şekillendirdiğini eleştirel bir şekilde analiz etmelerini teşvik eder. Ders, öğrencileri çeşitli medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirme ve yaklaşma becerileriyle donatmayı hedefler. Bu dersin içeriği şunları kapsamaktadır: Medya, kültür ve toplum arasındaki ilişkinin incelenmesi; medyanın siyasi anlatıları ve kamuoyu oluşturmadaki rolünün analiz edilmesi; anlamın medya aracılığıyla nasıl oluşturulduğu ve iletildiğinin anlaşılması; farklı medya kanallarının bireysel ve kolektif davranışlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi; medya okuryazarlığının önemi ve değerlendirilmesi; medya mesajlarını ve temsillerini analiz etmek için eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Introduction of basic concepts ,Medya okuryazarlığı ve izleyici I,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya okuryazarlığı ve sektör II,Medya okuryazarlığı ve izleyici III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya okuryazarlığı ve içerik - haberler,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılık,Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medya,Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddet,İntrospeksiyon - Dönemin öz yansıması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya, kültür, toplum ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlamak. Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirmek. Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. | 10, 14, 9 | A |
Farklı medya kanallarını ve biçimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek ve yaklaşmak | 10, 14, 9 | A |
Medyanın kamuoyu ve günlük davranışlar üzerindeki etkisini eleştirel bir şekilde analiz etmek | 14, 9 | A |
Medya okuryazarlığı geliştirmek ve medya mesajlarında anlamın nasıl inşa edildiğini değerlendirme | 10, 14, 9 | A |
Medya temsillerini analiz etmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığına Giriş | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
2 | Introduction of basic concepts | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
3 | Medya okuryazarlığı ve izleyici I | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
4 | Medya okuryazarlığı ve izleyici II | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
5 | Medya okuryazarlığı ve sektör I | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
6 | Medya okuryazarlığı ve sektör II | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
7 | Medya okuryazarlığı ve izleyici III | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
8 | Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
9 | Medya okuryazarlığı ve içerik - haberler | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
10 | Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
11 | Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamcılık | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
12 | Medya okuryazarlığı ve içerik - etkileşimli medya | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
13 | Medya Okuryazarlığı: gizlilik, korsanlık ve şiddet | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
14 | İntrospeksiyon - Dönemin öz yansıması | Metin A, Ders Notları, Önceki Okuma, Christian'dan Atanmış Bölüm (2024) |
Kaynak |
Christian, G. E. (2024). Everyday media literacy. Routledge. Hobbs, R. (2017). Create to learn: Introduction to digital literacy. Wiley-Blackwell. Potter, W. J. (2019). Media literacy (9th ed.). SAGE Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |