Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL EDİNİMİ | ELT2215752 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kursu tamamladıktan sonra: · İkinci dil ediniminin özellikleri ve bu özellikleri açıklamaya yönelik farklı teorik yaklaşımlar hakkında fikir edineceksiniz · Öğrenen verilerini analiz etmek ve değerlendirmek ve elde etme sürecinin çeşitli yönlerini incelemek için hangi yöntemlerin kullanılacağına karar verebileceksiniz |
Dersin İçeriği | Bu ders; İkinci Dil Edinimi Nedir?,Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimi,İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler ,İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemler,İkinci dil fonolojisi ve yaş,İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerlikler,İlk dil etkileri gelişime karşı ,Bilingualism,Dilsel çevre ,Biliş,Öğrenci dilinin gelişimi,Yabancı dil yeteneği,Motivasyon,Etki ve diğer bireysel farklılıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler "birinci dil", "ikinci dil" ve "yabancı dil" kavramlarını ozumser ve tanimlamalarini yapar. | 16, 23, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğrenciler, küçük çocukların fonolojik, morfolojik, sözcüksel ve sözdizimsel gelişim aşamalarını açıklar ve örneklendirir. | 10, 12, 16, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinimi / öğreniminin temel kavramlarını dogru bir seklide karsilastirma yapar. | 10, 12, 16, 19, 5, 7, 9 | C, H |
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinme / öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri aciklar ve tartisir. | 10, 12, 16, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İkinci Dil Edinimi Nedir? | Temel Kavramlar |
2 | Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimi | Ch 1 in USLA |
3 | İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler | Ch 1 in USLA |
4 | İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemler | Ch 2 in USLA |
5 | İkinci dil fonolojisi ve yaş | Ch 2 in USLA |
6 | İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerlikler | Ch 3 in USLA |
7 | İlk dil etkileri gelişime karşı | Ch 3 in USLA |
8 | Bilingualism | Ch 4 in USLA |
9 | Dilsel çevre | Ch 4 in USLA |
10 | Biliş | Ch 5 in USLA |
11 | Öğrenci dilinin gelişimi | Ch 6 in USLA |
12 | Yabancı dil yeteneği | Ch 7 in USLA |
13 | Motivasyon | Ch 8 in USLA |
14 | Etki ve diğer bireysel farklılıklar | Ch 9 in USLA |
Kaynak |
Ellis, R. (2015). Understanding Second Language Acquisition 2nd edition). Oxford: Oxford University Press. Lourdes, O. (2009). Understanding Second Language Acquisition. NY: Routledge. |
Azar, A. S., & Tanggaraju, D. (2020). Motivation in second language acquisition among learners in Malaysia. Studies in English language and education, 7(2), 323-333. *Pikhart, M., & Botezat, O. (2021). The impact of the use of social media on second language acquisition. Procedia computer science, 192, 1621-1628. *Bai, B., & Wang, J. (2023). The role of growth mindset, self-efficacy and intrinsic value in self-regulated learning and English language learning achievements. Language teaching research, 27(1), 207-228. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL EDİNİMİ | ELT2215752 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kursu tamamladıktan sonra: · İkinci dil ediniminin özellikleri ve bu özellikleri açıklamaya yönelik farklı teorik yaklaşımlar hakkında fikir edineceksiniz · Öğrenen verilerini analiz etmek ve değerlendirmek ve elde etme sürecinin çeşitli yönlerini incelemek için hangi yöntemlerin kullanılacağına karar verebileceksiniz |
Dersin İçeriği | Bu ders; İkinci Dil Edinimi Nedir?,Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimi,İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler ,İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemler,İkinci dil fonolojisi ve yaş,İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerlikler,İlk dil etkileri gelişime karşı ,Bilingualism,Dilsel çevre ,Biliş,Öğrenci dilinin gelişimi,Yabancı dil yeteneği,Motivasyon,Etki ve diğer bireysel farklılıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler "birinci dil", "ikinci dil" ve "yabancı dil" kavramlarını ozumser ve tanimlamalarini yapar. | 16, 23, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğrenciler, küçük çocukların fonolojik, morfolojik, sözcüksel ve sözdizimsel gelişim aşamalarını açıklar ve örneklendirir. | 10, 12, 16, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinimi / öğreniminin temel kavramlarını dogru bir seklide karsilastirma yapar. | 10, 12, 16, 19, 5, 7, 9 | C, H |
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinme / öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri aciklar ve tartisir. | 10, 12, 16, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İkinci Dil Edinimi Nedir? | Temel Kavramlar |
2 | Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimi | Ch 1 in USLA |
3 | İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler | Ch 1 in USLA |
4 | İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemler | Ch 2 in USLA |
5 | İkinci dil fonolojisi ve yaş | Ch 2 in USLA |
6 | İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerlikler | Ch 3 in USLA |
7 | İlk dil etkileri gelişime karşı | Ch 3 in USLA |
8 | Bilingualism | Ch 4 in USLA |
9 | Dilsel çevre | Ch 4 in USLA |
10 | Biliş | Ch 5 in USLA |
11 | Öğrenci dilinin gelişimi | Ch 6 in USLA |
12 | Yabancı dil yeteneği | Ch 7 in USLA |
13 | Motivasyon | Ch 8 in USLA |
14 | Etki ve diğer bireysel farklılıklar | Ch 9 in USLA |
Kaynak |
Ellis, R. (2015). Understanding Second Language Acquisition 2nd edition). Oxford: Oxford University Press. Lourdes, O. (2009). Understanding Second Language Acquisition. NY: Routledge. |
Azar, A. S., & Tanggaraju, D. (2020). Motivation in second language acquisition among learners in Malaysia. Studies in English language and education, 7(2), 323-333. *Pikhart, M., & Botezat, O. (2021). The impact of the use of social media on second language acquisition. Procedia computer science, 192, 1621-1628. *Bai, B., & Wang, J. (2023). The role of growth mindset, self-efficacy and intrinsic value in self-regulated learning and English language learning achievements. Language teaching research, 27(1), 207-228. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |