Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZ EDEBİYATI II | ELT2215751 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek, çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Düzyazı Türleri,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler edebi sanatları ve edebi türleri tanımlar ve betimler. | 16, 20, 9 | F |
Öğrenciler temel edebi metin inceleme kavram, terim, teknik ve yaklaşımlarını açıklar ve uygular. | 6, 9 | F |
Öğrenciler farklı dönemlere ait seçili metinleri şekillendiren edebi, felsefi ve tarihi akımları ayırt eder. | 6, 9 | F |
Öğrenciler İngiliz ve Amerikan edebiyatının farklı dönemlerinden yazar ve eserlerini okur ve analiz eder. | 16, 9 | E |
Öğrenciler edebi metinleri analiz edip eleştirel bir yaklaşımla inceler. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları | Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları |
2 | Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri | Şiir ders notları |
3 | Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri | Şiir türleri ders notları |
4 | Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri | |
5 | Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme | Değerlendirme ve Analiz Etme ders notları |
6 | Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme | Şiir okuma ders notları |
7 | Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme | Değerlendirme ve Analiz Etme ders notları |
8 | Düzyazı Türleri | Ders notları Düzyazı Türleri |
9 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları |
10 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları |
11 | Drama Okuma ve Analiz Etme | Ders notları Drama Okuma ve Analiz Etme |
12 | Drama Okuma ve Analiz Etme | Analiz Etme ders notları |
13 | Drama Okuma ve Analiz Etme | Drama ders notları |
14 | Konu Tekrarı | Ders notları üzerinden konu tekrarı |
Kaynak |
Greenblatt, S., & Abrams, M. H. 1. (2006). The Norton Anthology of English Literature (8th ed.). New York: W.W. Norton. Fiorina, C., Delaney, D., Ward, C. (2003). Fields of Vision, Vol. 1, Longman. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 7 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZ EDEBİYATI II | ELT2215751 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek, çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Düzyazı Türleri,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler edebi sanatları ve edebi türleri tanımlar ve betimler. | 16, 20, 9 | F |
Öğrenciler temel edebi metin inceleme kavram, terim, teknik ve yaklaşımlarını açıklar ve uygular. | 6, 9 | F |
Öğrenciler farklı dönemlere ait seçili metinleri şekillendiren edebi, felsefi ve tarihi akımları ayırt eder. | 6, 9 | F |
Öğrenciler İngiliz ve Amerikan edebiyatının farklı dönemlerinden yazar ve eserlerini okur ve analiz eder. | 16, 9 | E |
Öğrenciler edebi metinleri analiz edip eleştirel bir yaklaşımla inceler. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları | Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları |
2 | Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri | Şiir ders notları |
3 | Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri | Şiir türleri ders notları |
4 | Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri | |
5 | Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme | Değerlendirme ve Analiz Etme ders notları |
6 | Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme | Şiir okuma ders notları |
7 | Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme | Değerlendirme ve Analiz Etme ders notları |
8 | Düzyazı Türleri | Ders notları Düzyazı Türleri |
9 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları |
10 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları |
11 | Drama Okuma ve Analiz Etme | Ders notları Drama Okuma ve Analiz Etme |
12 | Drama Okuma ve Analiz Etme | Analiz Etme ders notları |
13 | Drama Okuma ve Analiz Etme | Drama ders notları |
14 | Konu Tekrarı | Ders notları üzerinden konu tekrarı |
Kaynak |
Greenblatt, S., & Abrams, M. H. 1. (2006). The Norton Anthology of English Literature (8th ed.). New York: W.W. Norton. Fiorina, C., Delaney, D., Ward, C. (2003). Fields of Vision, Vol. 1, Longman. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |