Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİM II | ELT2215749 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dilbilim, öğretmenlik kültürünün önemli bir parçası olmasının yanı sıra, öğrencilerin bireysel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunan önemli bir alandır. Bu dersin amacı Dilbilim alanına giriş yaparak dilin bileşenlerini anlatmak ve Dilbilimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dilbilim II'ye giriş ikinci dil edinimi,İkinci dil edinimi ,Yazı dili ,Yazı dili çalışma soruları ,Dil tarihi ve değişim,Dil tarihi ve değişim ,Tekrar Dilde bölgesel farklılıklar,Dilde bölgesel farklılıklar ,Sosyodilbilim ,Dilde sosyal çeşitlilik ,Dilde sosyal çeşitlilik ,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim ,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim ,Tekrar Quiz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Dilbilimin konusu ve nesnesi olan dil sistemini kavrar | 16 | C |
Dilbilimde temel kavramları öğrenir | 16 | C |
Dilin temel işlevlerini anlayıp kullanır | 16 | C |
Dillerin yapısal özelliklerini tanır | 16 | C |
İngilizce'de bulunan ses kalıpları ve seslerin telaffuzlarıyle ilgili tüm detaylaı öğrenir | 16 | C |
Dilbilim'de Fonetik, Fonoloji, Morfoloji, Dizimbilim, Anlambilim ve bir çok alt alanlarla ilgili bilgi sahibi olur. | 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilbilim II'ye giriş ikinci dil edinimi | Yule (2015). s. 187-190 -Dersin amacı ve içeriği hakkında PowerPoint sunumu hazırlamak |
2 | İkinci dil edinimi | Yule (2015). s. 190-196 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
3 | Yazı dili | Yule (2015). s. 213-215 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
4 | Yazı dili çalışma soruları | Yule (2015). s. 215-221 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
5 | Dil tarihi ve değişim | Yule (2015). s. 227-230 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
6 | Dil tarihi ve değişim | Yule (2015). s. 230-237 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
7 | Tekrar Dilde bölgesel farklılıklar | Yule (2015). s. 243-244 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot oyunu hazırlama |
8 | Dilde bölgesel farklılıklar | Yule (2015). s. 243-253 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
9 | Sosyodilbilim | Yule (2015). s. 257-259 -PowerPoint sunusu hazırlamak |
10 | Dilde sosyal çeşitlilik | Yule (2015). s. 257-261 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
11 | Dilde sosyal çeşitlilik | Yule (2015). s. 261-266 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
12 | Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim | Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
13 | Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim | Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
14 | Tekrar Quiz | - PowerPoint sunumu hazırlamak - Kahoot oyunu hazırlamak |
Kaynak |
1. Aronoff, M., & Rees-Miller, J. (Eds.). (2020). The handbook of linguistics. John Wiley and Sons. 2. Holmes, J. (2013). An Introduction to Sociolinguistics (4th edition). Routledge 3. Stockwell, P. & Trask, R.L. (2007). Language and Linguistics: The Key Concepts. Routledge. 4. Yule, G. (2020). The Study of Language (7th Edition). Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİM II | ELT2215749 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dilbilim, öğretmenlik kültürünün önemli bir parçası olmasının yanı sıra, öğrencilerin bireysel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunan önemli bir alandır. Bu dersin amacı Dilbilim alanına giriş yaparak dilin bileşenlerini anlatmak ve Dilbilimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dilbilim II'ye giriş ikinci dil edinimi,İkinci dil edinimi ,Yazı dili ,Yazı dili çalışma soruları ,Dil tarihi ve değişim,Dil tarihi ve değişim ,Tekrar Dilde bölgesel farklılıklar,Dilde bölgesel farklılıklar ,Sosyodilbilim ,Dilde sosyal çeşitlilik ,Dilde sosyal çeşitlilik ,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim ,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim ,Tekrar Quiz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Dilbilimin konusu ve nesnesi olan dil sistemini kavrar | 16 | C |
Dilbilimde temel kavramları öğrenir | 16 | C |
Dilin temel işlevlerini anlayıp kullanır | 16 | C |
Dillerin yapısal özelliklerini tanır | 16 | C |
İngilizce'de bulunan ses kalıpları ve seslerin telaffuzlarıyle ilgili tüm detaylaı öğrenir | 16 | C |
Dilbilim'de Fonetik, Fonoloji, Morfoloji, Dizimbilim, Anlambilim ve bir çok alt alanlarla ilgili bilgi sahibi olur. | 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilbilim II'ye giriş ikinci dil edinimi | Yule (2015). s. 187-190 -Dersin amacı ve içeriği hakkında PowerPoint sunumu hazırlamak |
2 | İkinci dil edinimi | Yule (2015). s. 190-196 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
3 | Yazı dili | Yule (2015). s. 213-215 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
4 | Yazı dili çalışma soruları | Yule (2015). s. 215-221 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
5 | Dil tarihi ve değişim | Yule (2015). s. 227-230 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
6 | Dil tarihi ve değişim | Yule (2015). s. 230-237 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
7 | Tekrar Dilde bölgesel farklılıklar | Yule (2015). s. 243-244 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot oyunu hazırlama |
8 | Dilde bölgesel farklılıklar | Yule (2015). s. 243-253 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
9 | Sosyodilbilim | Yule (2015). s. 257-259 -PowerPoint sunusu hazırlamak |
10 | Dilde sosyal çeşitlilik | Yule (2015). s. 257-261 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
11 | Dilde sosyal çeşitlilik | Yule (2015). s. 261-266 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
12 | Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim | Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
13 | Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim | Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
14 | Tekrar Quiz | - PowerPoint sunumu hazırlamak - Kahoot oyunu hazırlamak |
Kaynak |
1. Aronoff, M., & Rees-Miller, J. (Eds.). (2020). The handbook of linguistics. John Wiley and Sons. 2. Holmes, J. (2013). An Introduction to Sociolinguistics (4th edition). Routledge 3. Stockwell, P. & Trask, R.L. (2007). Language and Linguistics: The Key Concepts. Routledge. 4. Yule, G. (2020). The Study of Language (7th Edition). Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |