Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI II | ELT2215748 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin İngilizce öğretiminde farklı öğretim yaklaşımlarını derinlemesine incelemelerini sağlayarak, çeşitli pedagojik teoriler ve pratiklerle dil öğretimini daha etkili hale getirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ayrica bu ders günümüz yabancı dil öğretim yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele alarak, iletişimsel ve öğrenci merkezli yaklaşımlara vurgu yapmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrari,İletişimsel yaklaşım demonstrasyonu,Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonu,Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonu,Doğal Yaklaşım demonstrasyonu,Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonu,Lehçesel yaklaşım demonstrasyonu,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, farklı dil öğretim yaklaşımlarını ve bunların sınıf içi uygulamalarını analiz etme becerisi kazanacaklardır. | 10, 12, 23, 5, 9 | |
Öğrenciler, iletişimsel yaklaşımın temellerini ve dil öğretiminde nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir. | 10, 16, 9 | |
Öğrenciler, görev temelli dil öğretimini sınıfta etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanacaklardır. | 12, 19, 23, 9 | |
Öğrenciler, dijital çağda dil öğretimi için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebileceklerdir. | 12, 19, 20, 9 | |
Öğrenciler, dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımların etkisini değerlendirip bu yaklaşımları uygulayabileceklerdir. | 12, 16, 9 | H |
Microteaching sunumlari yapar | 9 | D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrari | Syllabus tanıtımı, okuma için atanan bölümler, tersine öğrenme |
2 | İletişimsel yaklaşım demonstrasyonu | Reading assigned chapter, lecture notes, flipped learning, self-reflection |
3 | Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
4 | Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
5 | Doğal Yaklaşım demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
6 | Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
7 | Lehçesel yaklaşım demonstrasyonu | Mikro öğretim gruplarının düzenlenmesi, öz yansıma, grup yansıması, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler. |
8 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
9 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
10 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
11 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
12 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
13 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
14 | Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
Kaynak |
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. Nunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd ed.). Oxford University Press. |
1. Ellis, R. (2019). The study of second language acquisition (2nd ed.). Oxford University Press. 2. Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). Pearson Education. 3. Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, and implementing (1st ed.). Routledge. 4. Littlewood, W. (2014). The task-based language teaching (1st ed.). Cambridge University Press. 5. Nation, P., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 2 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI II | ELT2215748 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin İngilizce öğretiminde farklı öğretim yaklaşımlarını derinlemesine incelemelerini sağlayarak, çeşitli pedagojik teoriler ve pratiklerle dil öğretimini daha etkili hale getirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ayrica bu ders günümüz yabancı dil öğretim yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele alarak, iletişimsel ve öğrenci merkezli yaklaşımlara vurgu yapmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrari,İletişimsel yaklaşım demonstrasyonu,Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonu,Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonu,Doğal Yaklaşım demonstrasyonu,Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonu,Lehçesel yaklaşım demonstrasyonu,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, farklı dil öğretim yaklaşımlarını ve bunların sınıf içi uygulamalarını analiz etme becerisi kazanacaklardır. | 10, 12, 23, 5, 9 | |
Öğrenciler, iletişimsel yaklaşımın temellerini ve dil öğretiminde nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir. | 10, 16, 9 | |
Öğrenciler, görev temelli dil öğretimini sınıfta etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanacaklardır. | 12, 19, 23, 9 | |
Öğrenciler, dijital çağda dil öğretimi için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebileceklerdir. | 12, 19, 20, 9 | |
Öğrenciler, dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımların etkisini değerlendirip bu yaklaşımları uygulayabileceklerdir. | 12, 16, 9 | H |
Microteaching sunumlari yapar | 9 | D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrari | Syllabus tanıtımı, okuma için atanan bölümler, tersine öğrenme |
2 | İletişimsel yaklaşım demonstrasyonu | Reading assigned chapter, lecture notes, flipped learning, self-reflection |
3 | Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
4 | Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
5 | Doğal Yaklaşım demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
6 | Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonu | Video izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler |
7 | Lehçesel yaklaşım demonstrasyonu | Mikro öğretim gruplarının düzenlenmesi, öz yansıma, grup yansıması, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler. |
8 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
9 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
10 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
11 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
12 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
13 | Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
14 | Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim | Mikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması |
Kaynak |
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. Nunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd ed.). Oxford University Press. |
1. Ellis, R. (2019). The study of second language acquisition (2nd ed.). Oxford University Press. 2. Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). Pearson Education. 3. Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, and implementing (1st ed.). Routledge. 4. Littlewood, W. (2014). The task-based language teaching (1st ed.). Cambridge University Press. 5. Nation, P., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |