Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI IIELT2215748Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin İngilizce öğretiminde farklı öğretim yaklaşımlarını derinlemesine incelemelerini sağlayarak, çeşitli pedagojik teoriler ve pratiklerle dil öğretimini daha etkili hale getirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ayrica bu ders günümüz yabancı dil öğretim yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele alarak, iletişimsel ve öğrenci merkezli yaklaşımlara vurgu yapmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrari,İletişimsel yaklaşım demonstrasyonu,Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonu,Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonu,Doğal Yaklaşım demonstrasyonu,Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonu,Lehçesel yaklaşım demonstrasyonu,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, farklı dil öğretim yaklaşımlarını ve bunların sınıf içi uygulamalarını analiz etme becerisi kazanacaklardır.10, 12, 23, 5, 9
Öğrenciler, iletişimsel yaklaşımın temellerini ve dil öğretiminde nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir.10, 16, 9
Öğrenciler, görev temelli dil öğretimini sınıfta etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanacaklardır.12, 19, 23, 9
Öğrenciler, dijital çağda dil öğretimi için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebileceklerdir.12, 19, 20, 9
Öğrenciler, dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımların etkisini değerlendirip bu yaklaşımları uygulayabileceklerdir.12, 16, 9H
Microteaching sunumlari yapar 9D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrariSyllabus tanıtımı, okuma için atanan bölümler, tersine öğrenme
2İletişimsel yaklaşım demonstrasyonuReading assigned chapter, lecture notes, flipped learning, self-reflection
3Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
4Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
5Doğal Yaklaşım demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
6Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
7Lehçesel yaklaşım demonstrasyonuMikro öğretim gruplarının düzenlenmesi, öz yansıma, grup yansıması, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler.
8Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
9Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
10Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
11Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
12Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
13Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
14Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
Kaynak
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. Nunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd ed.). Oxford University Press.
1. Ellis, R. (2019). The study of second language acquisition (2nd ed.). Oxford University Press. 2. Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). Pearson Education. 3. Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, and implementing (1st ed.). Routledge. 4. Littlewood, W. (2014). The task-based language teaching (1st ed.). Cambridge University Press. 5. Nation, P., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme6212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI IIELT2215748Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin İngilizce öğretiminde farklı öğretim yaklaşımlarını derinlemesine incelemelerini sağlayarak, çeşitli pedagojik teoriler ve pratiklerle dil öğretimini daha etkili hale getirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ayrica bu ders günümüz yabancı dil öğretim yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele alarak, iletişimsel ve öğrenci merkezli yaklaşımlara vurgu yapmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrari,İletişimsel yaklaşım demonstrasyonu,Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonu,Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonu,Doğal Yaklaşım demonstrasyonu,Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonu,Lehçesel yaklaşım demonstrasyonu,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim,Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro Öğretim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, farklı dil öğretim yaklaşımlarını ve bunların sınıf içi uygulamalarını analiz etme becerisi kazanacaklardır.10, 12, 23, 5, 9
Öğrenciler, iletişimsel yaklaşımın temellerini ve dil öğretiminde nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir.10, 16, 9
Öğrenciler, görev temelli dil öğretimini sınıfta etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanacaklardır.12, 19, 23, 9
Öğrenciler, dijital çağda dil öğretimi için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebileceklerdir.12, 19, 20, 9
Öğrenciler, dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımların etkisini değerlendirip bu yaklaşımları uygulayabileceklerdir.12, 16, 9H
Microteaching sunumlari yapar 9D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil öğretimi yaklaşımlarına tekrariSyllabus tanıtımı, okuma için atanan bölümler, tersine öğrenme
2İletişimsel yaklaşım demonstrasyonuReading assigned chapter, lecture notes, flipped learning, self-reflection
3Görev temelli dil öğretimi demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
4Içerik ve dil entegrasyonu demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
5Doğal Yaklaşım demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
6Dil öğretiminde yapıcıcı yaklaşımlar demonstrasyonuVideo izleme, öz yansıma, tersine öğrenme, okuma için atanan bölümler, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler, uygulamalı alıştırmalar, proje çalışmaları, bireysel ödevler
7Lehçesel yaklaşım demonstrasyonuMikro öğretim gruplarının düzenlenmesi, öz yansıma, grup yansıması, grup tartışmaları, problem çözme, etkileşimli dersler.
8Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
9Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
10Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
11Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
12Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
13Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
14Dönem Sonu Değerlendirmesi / Yansıtıcı Uygulama / Öğretmen Gelişimi / Mikro ÖğretimMikro Öğretim Sunumları - Ön-sunum geri bildirimi, öz yansıma, grup çalışması
Kaynak
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. Nunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd ed.). Oxford University Press.
1. Ellis, R. (2019). The study of second language acquisition (2nd ed.). Oxford University Press. 2. Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). Pearson Education. 3. Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, and implementing (1st ed.). Routledge. 4. Littlewood, W. (2014). The task-based language teaching (1st ed.). Cambridge University Press. 5. Nation, P., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08