Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE TEKNİKLERİ | ELT2115746 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğretimin ve öğrenmenin etkili temellerini oluşturan çeşitli pedagojik teorileri ve prensipleri öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu, davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi teorileri içerir. Bu teorileri anlamak, öğretim stratejileri tasarlamak için bir çerçeve sunar. Öğrenciler, öğrenme teorilerini d öğrenci ihtiyaçlarıyla uyumlu öğretim stratejileri oluşturmak için nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. Bu, öğretim yöntemlerini farklı öğrenme stillerine, yeteneklere ve kültürel arka planlara uyarlamayı içerir. Sonuç olarak, ders, öğrencileri gerçek dünyada öğretimin pratik zorluklarına hazırlar. Teorik bilgiyi pratik uygulamalarla birleştirerek, öğrenciler etkili öğretim prensipleri ve yöntemleri konusunda sağlam bir anlayışla sınıfa girmeye daha iyi hazırlanmış olurlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim Aşamaları,Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Perspektifi,Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma",Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri ,Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek,Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme Konstrüktivizmi Çözümlemek,Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimi,Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolü,Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi,Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme,Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler ,Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme ,Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi temel pedagojik teoriler konusunda kapsamlı bir anlayışa sahip olur ve bu teorilerin öğretim uygulamalarını nasıl şekillendirdiğini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğrenme teorilerini etkili öğretim stratejilerinin tasarımı ve uygulanmasına uyarlayarak çeşitli öğrenci ihtiyaçlarını dikkate almayı hesaplar. | 16, 6, 9 | A, E, F |
Belirli konuları çeşitli öğrencilere erişilebilir ve anlamlı bir şekilde öğrenebilir halde planlar. | 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim hedefleriyle uyumlu değerlendirmeleri tasarlar ve uygular. | 16, 6, 9 | A, E, F |
Gerçek öğretiminin pratik zorluklarına hazırlamak için sınıf gözlemleri, öğretim simülasyonları veya öğrenci öğretimi gibi durumları deneyimler. | 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim Aşamaları | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
2 | Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Perspektifi | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
3 | Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
4 | Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma" | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
5 | Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
6 | Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
7 | Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme Konstrüktivizmi Çözümlemek | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
8 | Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimi | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
9 | Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolü | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
10 | Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
11 | Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
12 | Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
13 | Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
14 | Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim, | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
Kaynak |
DEVELOPMENT AND LEARNING , METU Publications Peter Westwood - What Teachers Need to Know About Teaching Methods |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 8 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 8 | 24 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE TEKNİKLERİ | ELT2115746 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğretimin ve öğrenmenin etkili temellerini oluşturan çeşitli pedagojik teorileri ve prensipleri öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu, davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi teorileri içerir. Bu teorileri anlamak, öğretim stratejileri tasarlamak için bir çerçeve sunar. Öğrenciler, öğrenme teorilerini d öğrenci ihtiyaçlarıyla uyumlu öğretim stratejileri oluşturmak için nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. Bu, öğretim yöntemlerini farklı öğrenme stillerine, yeteneklere ve kültürel arka planlara uyarlamayı içerir. Sonuç olarak, ders, öğrencileri gerçek dünyada öğretimin pratik zorluklarına hazırlar. Teorik bilgiyi pratik uygulamalarla birleştirerek, öğrenciler etkili öğretim prensipleri ve yöntemleri konusunda sağlam bir anlayışla sınıfa girmeye daha iyi hazırlanmış olurlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim Aşamaları,Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Perspektifi,Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma",Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri ,Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek,Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme Konstrüktivizmi Çözümlemek,Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimi,Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolü,Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi,Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme,Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler ,Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme ,Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Davranışçılık, yapısalcılık ve sosyo-kültürel teoriler gibi temel pedagojik teoriler konusunda kapsamlı bir anlayışa sahip olur ve bu teorilerin öğretim uygulamalarını nasıl şekillendirdiğini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğrenme teorilerini etkili öğretim stratejilerinin tasarımı ve uygulanmasına uyarlayarak çeşitli öğrenci ihtiyaçlarını dikkate almayı hesaplar. | 16, 6, 9 | A, E, F |
Belirli konuları çeşitli öğrencilere erişilebilir ve anlamlı bir şekilde öğrenebilir halde planlar. | 16, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim hedefleriyle uyumlu değerlendirmeleri tasarlar ve uygular. | 16, 6, 9 | A, E, F |
Gerçek öğretiminin pratik zorluklarına hazırlamak için sınıf gözlemleri, öğretim simülasyonları veya öğrenci öğretimi gibi durumları deneyimler. | 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimin Temel İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi, Piaget'in Gelişim Aşamaları | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
2 | Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Bakış Açısı, Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Üzerine Sosyal Perspektifi | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
3 | Öğrenme üzerine davranışsal yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
4 | Pekiştirme, Uygulamalı Davranış Analizi, Pozitif Davranışları Pekiştirme Etme, Istendik Olmayan Davranışlarla Başa Çıkma" | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
5 | Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin Etkileri | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
6 | Öğrenme üzerine bilişsel yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görünümü: Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun Süreli Bellek | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
7 | Öğrenme ve öğretimi kavramak, Konstrüktivizm, Aktif öğrenme Konstrüktivizmi Çözümlemek | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
8 | Doğrudan öğretim, Doğrudan Talimat (DT), Etkileşimli tüm sınıf öğretimi | Development and Learning kitabı ilgili bölümler |
9 | Doğrudan öğretim yöntemleri: Amaç için uygunluk, Doğrudan öğretim çeşitleri, Dersler, Sınıf içi mini dersler, Öğretmen yönlendirmeli dersler, Doğrudan öğretimin önemli rolü | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
10 | Öğrenci merkezli yöntemler: Amaç için uygunluk, Öğrenci merkezli yaklaşımlar Araştırma temelli yöntemler, Keşif öğrenimi | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
11 | Problem Temelli Öğrenme, Proje Temelli Öğrenme, Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
12 | Öğretim yöntemleri: Öğrencilere uygunluk, Küçük öğrenciler, Yetenekli öğrenciler Öğrenme zorlukları yaşayan öğrenciler, Engelli öğrenciler | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
13 | Öğrenmenin değerlendirilmesi, Değerlendirmenin amaçları, Formatif değerlendirme | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
14 | Müfredat temelli değerlendirme, Çıktı odaklı eğitim, | What teachers need to know about Teaching methods kitabı ilgili bölümler |
Kaynak |
DEVELOPMENT AND LEARNING , METU Publications Peter Westwood - What Teachers Need to Know About Teaching Methods |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |