Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZ EDEBİYATI I | ELT2115745 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek. 2. Çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamak. 3. Ortak edebi ve dilbilim terimlerini tanımlamak ve kullanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Edebiyat nedir? Edebiyatın önemi Edebiyat türleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Edebiyatta Söz Sanatları,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little Cloud,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, edebiyat ve diğer güzel sanatlar için ortak unsurları tanımlar. | 14, 16, 9 | A, E |
Edebi eserleri ve diğer sanat formlarını değerlendirmek için kriterler geliştirir ve uygular. | 14, 16, 9 | A, E |
Seçili metinleri şekillendiren tarihi, kültürel ve felsefi etkileri ifade eder. | 14, 16, 9 | A, E |
Edebi fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 14, 16, 9 | A, E |
Argümanlar geliştirerek, pozisyonları değerlendirerek ve konuşmalara katılarak ilgili edebi kelimeleri etkili bir şekilde kullanarak edebiyata yönelik bir takdir göstermek. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları | Introduction & Syllabus Review of Relevant Concepts |
2 | Edebiyat nedir? Edebiyatın önemi Edebiyat türleri | https://www.teachingenglish.org.uk/article/using-literature-introduction |
3 | Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri | Collie- Slater Chs. 1 & 2 |
4 | Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri | Collie- Slater Chs. 1 & 2 |
5 | Edebiyatta Söz Sanatları | Collie- Slater Chs. 3 & 4 |
6 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour | In-class work |
7 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour | In-class work |
8 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little Cloud | In-class work |
9 | Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları | Collie- Slater Ch. 9 |
10 | Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları | Collie- Slater Ch. 9 |
11 | Drama Okuma ve Analiz Etme | In-class work |
12 | Drama Okuma ve Analiz Etme | In-class work |
13 | Drama Okuma ve Analiz Etme | In-class work |
14 | Konu Tekrarı | Revision |
Kaynak |
Collie, J. & Slater, S. (2008) Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Greenblatt, S., Abrams, M. H. et.al. (Eds). (2006). The Norton Anthology of English literature (8th edition). New York: W.W. Norton. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 10 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZ EDEBİYATI I | ELT2115745 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek. 2. Çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamak. 3. Ortak edebi ve dilbilim terimlerini tanımlamak ve kullanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Edebiyat nedir? Edebiyatın önemi Edebiyat türleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Edebiyatta Söz Sanatları,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little Cloud,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, edebiyat ve diğer güzel sanatlar için ortak unsurları tanımlar. | 14, 16, 9 | A, E |
Edebi eserleri ve diğer sanat formlarını değerlendirmek için kriterler geliştirir ve uygular. | 14, 16, 9 | A, E |
Seçili metinleri şekillendiren tarihi, kültürel ve felsefi etkileri ifade eder. | 14, 16, 9 | A, E |
Edebi fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 14, 16, 9 | A, E |
Argümanlar geliştirerek, pozisyonları değerlendirerek ve konuşmalara katılarak ilgili edebi kelimeleri etkili bir şekilde kullanarak edebiyata yönelik bir takdir göstermek. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları | Introduction & Syllabus Review of Relevant Concepts |
2 | Edebiyat nedir? Edebiyatın önemi Edebiyat türleri | https://www.teachingenglish.org.uk/article/using-literature-introduction |
3 | Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri | Collie- Slater Chs. 1 & 2 |
4 | Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri | Collie- Slater Chs. 1 & 2 |
5 | Edebiyatta Söz Sanatları | Collie- Slater Chs. 3 & 4 |
6 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour | In-class work |
7 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour | In-class work |
8 | Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little Cloud | In-class work |
9 | Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları | Collie- Slater Ch. 9 |
10 | Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları | Collie- Slater Ch. 9 |
11 | Drama Okuma ve Analiz Etme | In-class work |
12 | Drama Okuma ve Analiz Etme | In-class work |
13 | Drama Okuma ve Analiz Etme | In-class work |
14 | Konu Tekrarı | Revision |
Kaynak |
Collie, J. & Slater, S. (2008) Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Greenblatt, S., Abrams, M. H. et.al. (Eds). (2006). The Norton Anthology of English literature (8th edition). New York: W.W. Norton. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |