Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI I | ELT2115743 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yabancı dil öğretimi alanındaki geçmişten günümüze kadar gelen yaklaşımları ve yöntemleri, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş ,Dil öğretimin gelişim tarihi ,Dilbilgisi-Tercüme Yöntemi,Reform Hareketi ve Doğrudan Yöntemi,Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısı,Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi,Audiolingual Yöntemi,Davranışçı Metotlar,Silent way Yöntemi,Suggestopedia ,Topluluk Dili Öğrenimi,Bütüncül Fiziksel Tepki,Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi,İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oğrenci, ikinci ve yabancı dil öğretimindeki günümüze kadar uzanan önemli metodları öğrenim olurur - | 10, 12, 23, 5, 9 | |
Ikinci ve yabancı dil öğretimindeki temel yöntemleri tartışıp eleştirir. | 10, 16, 9 | |
Değişik yöntemlerin kullandığı teknikleri ve dizaynıni anlayıp, hangi yaklaşım doğrultusunda olduklarını tesbit eder. | 12, 19, 23, 9 | |
Değişik yöntemler kullanarak farklı dil becerilerinin öğretilmesini öğrenir. | 12, 19, 20, 9 | |
Mevcut iletişimsel yöntemlerin sınıf içi uygulamalarının inceler. | 12, 16, 9 | H |
Microteaching sunumlari yapar | 9 | D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş | Intro |
2 | Dil öğretimin gelişim tarihi | Brown "Methodological" History of Language Teaching |
3 | Dilbilgisi-Tercüme Yöntemi | Brown p.18 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
4 | Reform Hareketi ve Doğrudan Yöntemi | Brown p.21 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
5 | Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısı | Brown p.14 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
6 | Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi | Brown p.22 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
7 | Audiolingual Yöntemi | Brown p.22 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
8 | Davranışçı Metotlar | Brown p.24 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
9 | Silent way Yöntemi | Brown p.28 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
10 | Suggestopedia | Brown p.27 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
11 | Topluluk Dili Öğrenimi | Brown p.25 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
12 | Bütüncül Fiziksel Tepki | Brown p.29 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
13 | Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi | Brown p.42 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
14 | İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi | Brown p.49 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
Kaynak |
Brown, H. D., & Lee, H. (2015). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. Pearson. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2015). Techniques and Principles in Language Teaching (3rd edition). Oxford University press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd edition). Cambridge University Press. |
Dil öğretiminde farklı yöntem türleri hakkında videolar ve diger digital kaynaklar - opsiyonel---Larsen-Freeman, D. & M. Anderson. (2011). Techniques & Principles in Language Teaching. 3rd Edition. Oxford University Press. ISBN: 978 0 19442 360 1 Fillmore, L. W., Snow, C. E., & Educational Resources Information Center (U.S.). (2000). What teachers need to know about language. Washington, DC: U.S. Dept. of Education, Office of Educational Research and Improvement, Educational Resources Information Center. [This book is available online] Prabhu, N.S. (1990). There Is No Best Method – Why? TESOL Quarterly, Vol. 24, No. 2 pp. 161 – 176. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 6 | 48 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 6 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI I | ELT2115743 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yabancı dil öğretimi alanındaki geçmişten günümüze kadar gelen yaklaşımları ve yöntemleri, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş ,Dil öğretimin gelişim tarihi ,Dilbilgisi-Tercüme Yöntemi,Reform Hareketi ve Doğrudan Yöntemi,Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısı,Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi,Audiolingual Yöntemi,Davranışçı Metotlar,Silent way Yöntemi,Suggestopedia ,Topluluk Dili Öğrenimi,Bütüncül Fiziksel Tepki,Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi,İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oğrenci, ikinci ve yabancı dil öğretimindeki günümüze kadar uzanan önemli metodları öğrenim olurur - | 10, 12, 23, 5, 9 | |
Ikinci ve yabancı dil öğretimindeki temel yöntemleri tartışıp eleştirir. | 10, 16, 9 | |
Değişik yöntemlerin kullandığı teknikleri ve dizaynıni anlayıp, hangi yaklaşım doğrultusunda olduklarını tesbit eder. | 12, 19, 23, 9 | |
Değişik yöntemler kullanarak farklı dil becerilerinin öğretilmesini öğrenir. | 12, 19, 20, 9 | |
Mevcut iletişimsel yöntemlerin sınıf içi uygulamalarının inceler. | 12, 16, 9 | H |
Microteaching sunumlari yapar | 9 | D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş | Intro |
2 | Dil öğretimin gelişim tarihi | Brown "Methodological" History of Language Teaching |
3 | Dilbilgisi-Tercüme Yöntemi | Brown p.18 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
4 | Reform Hareketi ve Doğrudan Yöntemi | Brown p.21 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
5 | Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısı | Brown p.14 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
6 | Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi | Brown p.22 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
7 | Audiolingual Yöntemi | Brown p.22 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
8 | Davranışçı Metotlar | Brown p.24 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
9 | Silent way Yöntemi | Brown p.28 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
10 | Suggestopedia | Brown p.27 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
11 | Topluluk Dili Öğrenimi | Brown p.25 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
12 | Bütüncül Fiziksel Tepki | Brown p.29 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
13 | Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi | Brown p.42 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
14 | İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi | Brown p.49 & INSTRUCTIONAL VIDEOS |
Kaynak |
Brown, H. D., & Lee, H. (2015). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. Pearson. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2015). Techniques and Principles in Language Teaching (3rd edition). Oxford University press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd edition). Cambridge University Press. |
Dil öğretiminde farklı yöntem türleri hakkında videolar ve diger digital kaynaklar - opsiyonel---Larsen-Freeman, D. & M. Anderson. (2011). Techniques & Principles in Language Teaching. 3rd Edition. Oxford University Press. ISBN: 978 0 19442 360 1 Fillmore, L. W., Snow, C. E., & Educational Resources Information Center (U.S.). (2000). What teachers need to know about language. Washington, DC: U.S. Dept. of Education, Office of Educational Research and Improvement, Educational Resources Information Center. [This book is available online] Prabhu, N.S. (1990). There Is No Best Method – Why? TESOL Quarterly, Vol. 24, No. 2 pp. 161 – 176. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |