Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİNDE MATERYAL TASARIMI | ELT4214023 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | The course will make use of various resources to assist in achieving its goals: Textbooks and Research Papers will be used to cover materials development theories, methodologies, and best practices. At the samt time, online materials and videos will be incorporated to offer ready-made teaching materials and interactive resources for language learners. Students will also conduct collaborative projects, the purpose of which are to engage students in collaborative projects where they work together to develop teaching materials, fostering teamwork and creativity. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce Öğretmenliği Öğrencileri etkili ve ilgi çekici dil öğrenme materyalleri oluşturma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu kurs, materyal geliştirmenin teorik temellerine dayanarak dil öğrenme prensiplerini, öğrenme stillerini ve pedagojik yaklaşımları inceleyecektir. Öğrenciler, farklı dil seviyelerine ve öğrenme bağlamlarına uygun ders planları, etkinlikler, çoklu ortam kaynakları ve değerlendirmeleri tasarlama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Kursun sonunda öğrenciler, materyal geliştirme sürecini kapsamlı bir şekilde anlayacak ve dil öğrenmeyi kolaylaştıran, öğrenci katılımını teşvik eden yenilikçi kaynaklar oluşturma yeteneğine sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation ,How to prepare materials for teaching vocabulary ,How to prepare materials for teaching grammar ,Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks ,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara ,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara ,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao ,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao ,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson ,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson ,Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland ,: Are Materials Developing?- Brian Tomlinson,Revisions and conclusions; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler, mevcut öğretim materyallerini eleştirel bir şekilde analiz etme yeteneği geliştirir | 16, 37, 9 | F |
güçlü yönleri, zayıf yönleri ve iyileştirme alanlarını belirler | 16, 37, 9 | F |
farklı öğrenici ihtiyaçlarına ve bağlamlara uygun olarak materyalleri adapte etme ve değiştirme yetenekleri kazanır | 37, 9 | F |
belirli öğrenme hedeflerine yönelik etkili ve orijinal öğretim materyalleri oluşturarak yenilikçi düşünmeye teşvik eder | 37, 9 | F |
ders, teknoloji araçlarını ve dijital kaynakları öğrenme deneyimini artırmak için entegre etme becerilerini geliştirir | 16, 37, 9 | F |
öğrenciler, farklı öğrenenler için materyal geliştirmede kültürel duyarlılığın önemini anlar | 16, 37, 9 | F |
öğrenciler oluşturdukları materyallerin etkililiğini değerlendirerek ve bilinçli iyileştirmeler yaparak yansıtıcı uygulamaya katılır | 16, 37, 9 | F |
işbirliği ve İletişim projeleri, materyal geliştirme üzerinde birlikte çalışırken takım çalışması ve iletişim becerilerini artırır | 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
2 | MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
3 | How to prepare materials for teaching vocabulary | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
4 | How to prepare materials for teaching grammar | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
5 | Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
6 | Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
7 | Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
8 | Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
9 | Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
10 | Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
11 | Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
12 | Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
13 | : Are Materials Developing?- Brian Tomlinson | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
14 | Revisions and conclusions | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
Kaynak |
McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. John Wiley & Sons. Tomlinson, B. (Ed.). (2023). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing. Farrell, T. S., & Jacobs, G. M. (2020). Essentials for successful English language teaching. Bloomsbury Publishing. Green, B. (2023). Five design principles for language learning materials development. ORTESOL Journal, 40, 4-20. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİNDE MATERYAL TASARIMI | ELT4214023 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | The course will make use of various resources to assist in achieving its goals: Textbooks and Research Papers will be used to cover materials development theories, methodologies, and best practices. At the samt time, online materials and videos will be incorporated to offer ready-made teaching materials and interactive resources for language learners. Students will also conduct collaborative projects, the purpose of which are to engage students in collaborative projects where they work together to develop teaching materials, fostering teamwork and creativity. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce Öğretmenliği Öğrencileri etkili ve ilgi çekici dil öğrenme materyalleri oluşturma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu kurs, materyal geliştirmenin teorik temellerine dayanarak dil öğrenme prensiplerini, öğrenme stillerini ve pedagojik yaklaşımları inceleyecektir. Öğrenciler, farklı dil seviyelerine ve öğrenme bağlamlarına uygun ders planları, etkinlikler, çoklu ortam kaynakları ve değerlendirmeleri tasarlama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Kursun sonunda öğrenciler, materyal geliştirme sürecini kapsamlı bir şekilde anlayacak ve dil öğrenmeyi kolaylaştıran, öğrenci katılımını teşvik eden yenilikçi kaynaklar oluşturma yeteneğine sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation ,How to prepare materials for teaching vocabulary ,How to prepare materials for teaching grammar ,Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks ,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara ,Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara ,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao ,Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao ,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson ,Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson ,Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland ,: Are Materials Developing?- Brian Tomlinson,Revisions and conclusions; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler, mevcut öğretim materyallerini eleştirel bir şekilde analiz etme yeteneği geliştirir | 16, 37, 9 | F |
güçlü yönleri, zayıf yönleri ve iyileştirme alanlarını belirler | 16, 37, 9 | F |
farklı öğrenici ihtiyaçlarına ve bağlamlara uygun olarak materyalleri adapte etme ve değiştirme yetenekleri kazanır | 37, 9 | F |
belirli öğrenme hedeflerine yönelik etkili ve orijinal öğretim materyalleri oluşturarak yenilikçi düşünmeye teşvik eder | 37, 9 | F |
ders, teknoloji araçlarını ve dijital kaynakları öğrenme deneyimini artırmak için entegre etme becerilerini geliştirir | 16, 37, 9 | F |
öğrenciler, farklı öğrenenler için materyal geliştirmede kültürel duyarlılığın önemini anlar | 16, 37, 9 | F |
öğrenciler oluşturdukları materyallerin etkililiğini değerlendirerek ve bilinçli iyileştirmeler yaparak yansıtıcı uygulamaya katılır | 16, 37, 9 | F |
işbirliği ve İletişim projeleri, materyal geliştirme üzerinde birlikte çalışırken takım çalışması ve iletişim becerilerini artırır | 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
2 | MATERIALS FOR TEACHING VOCABULARY- Paul Nation | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
3 | How to prepare materials for teaching vocabulary | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
4 | How to prepare materials for teaching grammar | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
5 | Materials for the Teaching of Grammar- Jeff Stranks | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
6 | Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
7 | Materials for Developing Reading Skills- Hitomi Masuhara | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
8 | Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
9 | Developing Materials for Speaking Skills- Dat Bao | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
10 | Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
11 | Coursebook Listening Activities- David A. Hill and Brian Tomlinson | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
12 | Materials for Developing Writing Skills- Ken Hyland | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
13 | : Are Materials Developing?- Brian Tomlinson | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
14 | Revisions and conclusions | PowerPoint sunumu hazırlanacaktır. Ders planı yapılacaktır |
Kaynak |
McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. John Wiley & Sons. Tomlinson, B. (Ed.). (2023). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing. Farrell, T. S., & Jacobs, G. M. (2020). Essentials for successful English language teaching. Bloomsbury Publishing. Green, B. (2023). Five design principles for language learning materials development. ORTESOL Journal, 40, 4-20. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |