Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKULLARDA REHBERLİK | ELT4212104 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Dilara DEMİRBULAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere rehberlik alanını, ilkelerini, hizmet alanlarını ve türlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Rehberliğin atnımı ve Tarihçesi,Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları,Rehberlikte Yanlış Anlayışlar,Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik,Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki,Rehberlik Türleri,Meslek Danışmanlığı,Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım,Rehberlikte İletişim,Psikolojik Danışma Yaklaşımları,Özel Eğitimde Rehberlik,Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu,Konu Tekrarı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler rehberliğin tanımını yapar ve tarihçesini açıklar; rehberliğin ilkelerini ve amacına dair iç görü kazanır; rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklar; rehberliği eğitimle ilişkilendirir; meslek danışmanlığında yaklaşım türlerine dair bilgi sahibi olur; rehberlikte gelişimsel ve psikolojik danışma yaklaşımlarını açıklar. | 10, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders notu: Dersin genel hatlarıyla tanıtımı |
2 | Rehberliğin atnımı ve Tarihçesi | Translating texts at different levels (phrase, sentence, paragraph, longer texts) Various Issues: Politics, Health, Environment, Technology, Artificial Intelligence, Sports, Cinema, Art, Ders notu: Rehberliğin tanımı ve Tarihçesi |
3 | Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları | Ders notu: Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları |
4 | Rehberlikte Yanlış Anlayışlar | Ders notu: Rehberlikte Yanlış Anlayışlar |
5 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | Ders notu: Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik |
6 | Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki | ders notu: Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki |
7 | Rehberlik Türleri | Ders notu: Rehberlik Türleri |
8 | Meslek Danışmanlığı | Ders notu: Meslek Danışmanlığı |
9 | Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım | Ders notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım |
10 | Rehberlikte İletişim | Ders notu: Rehberlikte İletişim |
11 | Psikolojik Danışma Yaklaşımları | Ders notu: Psikolojik Danışma Yaklaşımları |
12 | Özel Eğitimde Rehberlik | Ders notu: Özel Eğitimde Rehberlik |
13 | Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu | Ders notu: Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu |
14 | Konu Tekrarı | Ders notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım |
Kaynak |
1. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Editörler M. Engin Deniz ve Atılgan Erözkan, Pegem Akademi, 2017 2. Rehberlik- Editörler: Prof. Dr.Sırrı Akbaba ve Doç.Dr.Asude Bilgin. Lisans Yayınları 2009. 3. Coleman, L. J., & Cross, T. L. (2021). Being gifted in school: An introduction to development, guidance, and teaching. Routledge. 4.Dianovi, A., Siregar, D., Mawaddah, I., & Suryaningsih, S. (2022). Guidance and Counselling in Education. World, 1(2). 5.Sitinjak, C., & Canu, Z. (2023). The Importance of Guidance and Counseling In Effective School Learning. Jurnal Ilmiah Global Education, 4(1), 12-19. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 3 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKULLARDA REHBERLİK | ELT4212104 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Dilara DEMİRBULAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere rehberlik alanını, ilkelerini, hizmet alanlarını ve türlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Rehberliğin atnımı ve Tarihçesi,Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları,Rehberlikte Yanlış Anlayışlar,Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik,Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki,Rehberlik Türleri,Meslek Danışmanlığı,Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım,Rehberlikte İletişim,Psikolojik Danışma Yaklaşımları,Özel Eğitimde Rehberlik,Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu,Konu Tekrarı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler rehberliğin tanımını yapar ve tarihçesini açıklar; rehberliğin ilkelerini ve amacına dair iç görü kazanır; rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklar; rehberliği eğitimle ilişkilendirir; meslek danışmanlığında yaklaşım türlerine dair bilgi sahibi olur; rehberlikte gelişimsel ve psikolojik danışma yaklaşımlarını açıklar. | 10, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders notu: Dersin genel hatlarıyla tanıtımı |
2 | Rehberliğin atnımı ve Tarihçesi | Translating texts at different levels (phrase, sentence, paragraph, longer texts) Various Issues: Politics, Health, Environment, Technology, Artificial Intelligence, Sports, Cinema, Art, Ders notu: Rehberliğin tanımı ve Tarihçesi |
3 | Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları | Ders notu: Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları |
4 | Rehberlikte Yanlış Anlayışlar | Ders notu: Rehberlikte Yanlış Anlayışlar |
5 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | Ders notu: Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik |
6 | Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki | ders notu: Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki |
7 | Rehberlik Türleri | Ders notu: Rehberlik Türleri |
8 | Meslek Danışmanlığı | Ders notu: Meslek Danışmanlığı |
9 | Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım | Ders notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım |
10 | Rehberlikte İletişim | Ders notu: Rehberlikte İletişim |
11 | Psikolojik Danışma Yaklaşımları | Ders notu: Psikolojik Danışma Yaklaşımları |
12 | Özel Eğitimde Rehberlik | Ders notu: Özel Eğitimde Rehberlik |
13 | Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu | Ders notu: Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu |
14 | Konu Tekrarı | Ders notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım |
Kaynak |
1. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Editörler M. Engin Deniz ve Atılgan Erözkan, Pegem Akademi, 2017 2. Rehberlik- Editörler: Prof. Dr.Sırrı Akbaba ve Doç.Dr.Asude Bilgin. Lisans Yayınları 2009. 3. Coleman, L. J., & Cross, T. L. (2021). Being gifted in school: An introduction to development, guidance, and teaching. Routledge. 4.Dianovi, A., Siregar, D., Mawaddah, I., & Suryaningsih, S. (2022). Guidance and Counselling in Education. World, 1(2). 5.Sitinjak, C., & Canu, Z. (2023). The Importance of Guidance and Counseling In Effective School Learning. Jurnal Ilmiah Global Education, 4(1), 12-19. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |