Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ OKUMA VE YAZMA II | ELT1214944 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci şunları yapabilecek: Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. Yabancı kelimeleri tanımlama. Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama. Ayrica, ogrenciler modern yazi yazma tekniklerini ni de ogrenerek degisk orneklemlerini analiz yapacak ve yazma teknikleri ogrenecekler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı, beklentiler. Tarama.,Seyehat. Tahminde bulunma., Anafikir için gözden geçirme. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. , Bağlamdan anlamı bulma. Paragraflardaki ana fikirleri belirleme.,Sebep ve sonuç belirleme. Gözden geçirme. ,İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. ,Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma. ,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.,Tarama. Tahminde bulunma. , Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma. Çıkarım yapma. ,Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma. Gözden geçirme. , Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. , Recognizing Sequence of Events. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. | 16, 5, 6, 9 | E, F |
Ogrenciler çeşitli akademik yazı türlerinde daha yetenekli olur ve kendi yazılarini düzenlemeyi öğrenir ve yazma sürecine teknoloji entegre etmeyi gelistirir | 19, 20, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı, beklentiler. Tarama. | İlgili kaynakların okunması. Travel and Technology. Internet makalesi. s.1-5. |
2 | Seyehat. Tahminde bulunma. | İlgili kaynakların okunması. Selling India's Rainy Season. Referans makale. s. 6-11. |
3 | Anafikir için gözden geçirme. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | The Color of Fashion. Referans makale. Reality TV: Good or Bad for Fashion? Dergi makalesi. s.12-25. |
4 | Bağlamdan anlamı bulma. Paragraflardaki ana fikirleri belirleme. | Disappearing Animals. Endangered Species. Referans makale. Bring Back the Woolly Mammoth? Referans makale. s. 26-39. |
5 | Sebep ve sonuç belirleme. Gözden geçirme. | Big Money. What Does a Million Dollars Buy? Referans makale. Lottery Winners: Rich ... but Happy? Dergi makalesi. s.55-65. |
6 | İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. | Celebrations Around the World. Wedding Customs. Dergi makalesi. Fireworks Festival. Dergi maddesi. s.79-92. |
7 | Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma. | It’s a Mystery! The "Lost World" of South America. Dergi makalesi. s.93-97. |
8 | Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme. | Is "Spontaneous Human Combustion" Possible? Referans makale. s.98-106. |
9 | Tarama. Tahminde bulunma. | Health and Fitness. Successful Dieting. Internet forumu. Barefoot Running. Referans makale. s. 108-119. |
10 | Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma. Çıkarım yapma. | Space and Flight. Human Adaptation to Space. Referans makale. Pioneers of Flight. Dergi makalesi. s.133-146. |
11 | Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma. Gözden geçirme. | The Changing Family. Is an Only Child a Lonely Child? Dergi makalesi. Changing Roles: The Rise of Stay-at-Home Dads. Gazete makalesi. s.147-160. |
12 | Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. | The Future of Education. Internet Learning: The Future? İnternet makalesi. Plagiarism and the Internet. Gazete makalesi. s.173-186. |
13 | Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. | The Mystery of Memory. The Mysteries of Memory Loss. Referans makale. Words to Remember. Dergi makalesi. s.187-200. |
14 | Recognizing Sequence of Events. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | Comics. The Evolution of Batman. Referans makale. Graphic Novels Come to Life. Dergi makalesi. s.201-214. |
Kaynak |
Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage Learning McGarrell, H.M., & Brillinger, P. (2002). Writing for Results. Saint-Laurent, Quebec: Pearson Education ESL |
Internet |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 5 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 10 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(198/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ OKUMA VE YAZMA II | ELT1214944 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci şunları yapabilecek: Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. Yabancı kelimeleri tanımlama. Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama. Ayrica, ogrenciler modern yazi yazma tekniklerini ni de ogrenerek degisk orneklemlerini analiz yapacak ve yazma teknikleri ogrenecekler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı, beklentiler. Tarama.,Seyehat. Tahminde bulunma., Anafikir için gözden geçirme. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. , Bağlamdan anlamı bulma. Paragraflardaki ana fikirleri belirleme.,Sebep ve sonuç belirleme. Gözden geçirme. ,İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. ,Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma. ,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.,Tarama. Tahminde bulunma. , Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma. Çıkarım yapma. ,Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma. Gözden geçirme. , Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. , Recognizing Sequence of Events. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. | 16, 5, 6, 9 | E, F |
Ogrenciler çeşitli akademik yazı türlerinde daha yetenekli olur ve kendi yazılarini düzenlemeyi öğrenir ve yazma sürecine teknoloji entegre etmeyi gelistirir | 19, 20, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı, beklentiler. Tarama. | İlgili kaynakların okunması. Travel and Technology. Internet makalesi. s.1-5. |
2 | Seyehat. Tahminde bulunma. | İlgili kaynakların okunması. Selling India's Rainy Season. Referans makale. s. 6-11. |
3 | Anafikir için gözden geçirme. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | The Color of Fashion. Referans makale. Reality TV: Good or Bad for Fashion? Dergi makalesi. s.12-25. |
4 | Bağlamdan anlamı bulma. Paragraflardaki ana fikirleri belirleme. | Disappearing Animals. Endangered Species. Referans makale. Bring Back the Woolly Mammoth? Referans makale. s. 26-39. |
5 | Sebep ve sonuç belirleme. Gözden geçirme. | Big Money. What Does a Million Dollars Buy? Referans makale. Lottery Winners: Rich ... but Happy? Dergi makalesi. s.55-65. |
6 | İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. | Celebrations Around the World. Wedding Customs. Dergi makalesi. Fireworks Festival. Dergi maddesi. s.79-92. |
7 | Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma. | It’s a Mystery! The "Lost World" of South America. Dergi makalesi. s.93-97. |
8 | Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme. | Is "Spontaneous Human Combustion" Possible? Referans makale. s.98-106. |
9 | Tarama. Tahminde bulunma. | Health and Fitness. Successful Dieting. Internet forumu. Barefoot Running. Referans makale. s. 108-119. |
10 | Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma. Çıkarım yapma. | Space and Flight. Human Adaptation to Space. Referans makale. Pioneers of Flight. Dergi makalesi. s.133-146. |
11 | Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma. Gözden geçirme. | The Changing Family. Is an Only Child a Lonely Child? Dergi makalesi. Changing Roles: The Rise of Stay-at-Home Dads. Gazete makalesi. s.147-160. |
12 | Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. | The Future of Education. Internet Learning: The Future? İnternet makalesi. Plagiarism and the Internet. Gazete makalesi. s.173-186. |
13 | Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. | The Mystery of Memory. The Mysteries of Memory Loss. Referans makale. Words to Remember. Dergi makalesi. s.187-200. |
14 | Recognizing Sequence of Events. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | Comics. The Evolution of Batman. Referans makale. Graphic Novels Come to Life. Dergi makalesi. s.201-214. |
Kaynak |
Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage Learning McGarrell, H.M., & Brillinger, P. (2002). Writing for Results. Saint-Laurent, Quebec: Pearson Education ESL |
Internet |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |