Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II | ELT3211044 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen Ödev,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme ,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow Yazma pratiği üzerine bir video izlemek,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle Yazılı ödeve üzerine ödev,Sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis Yazılı geribildirim hakkında bir video ,Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman Video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar Kelime öğretme hakkında bir video izlemek,Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek ,sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar. | 16, 9 | F |
Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar. | 16, 9 | F |
Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirler. | 16, 9 | F |
Öğrenciler farklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirir. | 5, 9 | F |
Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlar. | 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen Ödev | Orientation to the course, syllabus |
2 | Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme | Teaching Reading (Ch 7) |
3 | Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme | Teaching Reading (Ch 7) |
4 | Ödev kontrolü ve sunumlar | In class work |
5 | Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow Yazma pratiği üzerine bir video izlemek | Teaching Writing (Ch 8) |
6 | Ödev kontrolü ve sunumlar | In class work |
7 | Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle Yazılı ödeve üzerine ödev | Teaching Writing (Ch 8) |
8 | Sunumlar | In class work |
9 | Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis Yazılı geribildirim hakkında bir video | Teaching Writing (Ch 8) |
10 | Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman Video izleme | Teaching the language system (Ch. 6) |
11 | Ödev kontrolü ve sunumlar Kelime öğretme hakkında bir video izlemek | In class work |
12 | Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek | Teaching Speaking (Ch 9) |
13 | sunumlar | In class work |
14 | Sunumlar | In class work |
Kaynak |
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. 4th Edition. Oxford: Oxford University Press. |
Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman. Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Nuttall, C. (2005). Teaching reading skills in a foreign language. Macmillan Education: Oxford. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman Stanley, G. (2013). Language learning with technology : Ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: CUP. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II | ELT3211044 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen Ödev,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme ,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow Yazma pratiği üzerine bir video izlemek,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle Yazılı ödeve üzerine ödev,Sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis Yazılı geribildirim hakkında bir video ,Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman Video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar Kelime öğretme hakkında bir video izlemek,Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek ,sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar. | 16, 9 | F |
Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar. | 16, 9 | F |
Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirler. | 16, 9 | F |
Öğrenciler farklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirir. | 5, 9 | F |
Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlar. | 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen Ödev | Orientation to the course, syllabus |
2 | Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme | Teaching Reading (Ch 7) |
3 | Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson Okuma öğretimiyle ilgili video izleme | Teaching Reading (Ch 7) |
4 | Ödev kontrolü ve sunumlar | In class work |
5 | Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow Yazma pratiği üzerine bir video izlemek | Teaching Writing (Ch 8) |
6 | Ödev kontrolü ve sunumlar | In class work |
7 | Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle Yazılı ödeve üzerine ödev | Teaching Writing (Ch 8) |
8 | Sunumlar | In class work |
9 | Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis Yazılı geribildirim hakkında bir video | Teaching Writing (Ch 8) |
10 | Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman Video izleme | Teaching the language system (Ch. 6) |
11 | Ödev kontrolü ve sunumlar Kelime öğretme hakkında bir video izlemek | In class work |
12 | Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek | Teaching Speaking (Ch 9) |
13 | sunumlar | In class work |
14 | Sunumlar | In class work |
Kaynak |
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. 4th Edition. Oxford: Oxford University Press. |
Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman. Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Nuttall, C. (2005). Teaching reading skills in a foreign language. Macmillan Education: Oxford. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman Stanley, G. (2013). Language learning with technology : Ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: CUP. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |