Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | ELT3111159 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere kişilerarası iletişim ve topluluk önünde konuşma dahil olmak üzere iletişiminin temel kuramlarını tanıtmayı ve sosyal becerilerin bir parçası olan becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri ,İletişim ve algı.,Sözlü ve sözlü olmayan iletişim,İnsan iletişiminde dinleme ,Kişilerarası iletişim ve ilişkiler,Kültür ve iletişim,Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma,Bir konuşma hazırlama,Bir konuşma yapma,Bilgilendirici ve ikna edici konuşma,Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme,Medya, teknoloji ve iletişim,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler iletişimin ne olduğunu tanımlar ve iletişimin temel öğelerini ifade ederler. | 10, 16, 9 | A |
2. Öğrenciler iletişim türlerini açıklar ve günlük yaşamı sürdürmedeki önemini ifade ederler. | 10, 16, 9 | A |
3. Öğrenciler iletişimde kullandıkları dilin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırırlar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
4. Öğrenciler Kişilerarası (yüz yüze), küçük grup (birkaç kişiyle yüz yüze) ve topluluk önünde konuşma (bire birçok) gibi birçok alana ilişkin beceriler sergilerler. | 10, 15, 16, 19, 9 | A, E |
5. Öğrenciler, etkili konuşma ve sunum yapma becerisi gösterirler. | 11, 14, 19, 9 | A |
6. Öğrenciler teknolojinin ve kitle iletişim araçlarının iletişimdeki rolünü ifade ederler. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | İletişim ve algı. | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Sözlü ve sözlü olmayan iletişim | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | İnsan iletişiminde dinleme | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Kişilerarası iletişim ve ilişkiler | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Kültür ve iletişim | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Bir konuşma hazırlama | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Bir konuşma yapma | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Bilgilendirici ve ikna edici konuşma | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Medya, teknoloji ve iletişim | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Devito, J. A. (2017). Essential of Human Communication. Pearson. |
Duman, E. Z. & Arslanoğlu, İ. (2018). İnsan ilişkileri ve İletişim. In İ. Arslanoğlu (Ed). Nobel Akademik Yayıncılık. Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 9 | 27 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 8 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | ELT3111159 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere kişilerarası iletişim ve topluluk önünde konuşma dahil olmak üzere iletişiminin temel kuramlarını tanıtmayı ve sosyal becerilerin bir parçası olan becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri ,İletişim ve algı.,Sözlü ve sözlü olmayan iletişim,İnsan iletişiminde dinleme ,Kişilerarası iletişim ve ilişkiler,Kültür ve iletişim,Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma,Bir konuşma hazırlama,Bir konuşma yapma,Bilgilendirici ve ikna edici konuşma,Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme,Medya, teknoloji ve iletişim,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler iletişimin ne olduğunu tanımlar ve iletişimin temel öğelerini ifade ederler. | 10, 16, 9 | A |
2. Öğrenciler iletişim türlerini açıklar ve günlük yaşamı sürdürmedeki önemini ifade ederler. | 10, 16, 9 | A |
3. Öğrenciler iletişimde kullandıkları dilin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırırlar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
4. Öğrenciler Kişilerarası (yüz yüze), küçük grup (birkaç kişiyle yüz yüze) ve topluluk önünde konuşma (bire birçok) gibi birçok alana ilişkin beceriler sergilerler. | 10, 15, 16, 19, 9 | A, E |
5. Öğrenciler, etkili konuşma ve sunum yapma becerisi gösterirler. | 11, 14, 19, 9 | A |
6. Öğrenciler teknolojinin ve kitle iletişim araçlarının iletişimdeki rolünü ifade ederler. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | İletişim ve algı. | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Sözlü ve sözlü olmayan iletişim | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | İnsan iletişiminde dinleme | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Kişilerarası iletişim ve ilişkiler | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Kültür ve iletişim | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Bir konuşma hazırlama | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Bir konuşma yapma | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Bilgilendirici ve ikna edici konuşma | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Medya, teknoloji ve iletişim | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Devito, J. A. (2017). Essential of Human Communication. Pearson. |
Duman, E. Z. & Arslanoğlu, İ. (2018). İnsan ilişkileri ve İletişim. In İ. Arslanoğlu (Ed). Nobel Akademik Yayıncılık. Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |