Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA | ELT2110017 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yaratıcı dramanın dil öğretiminde nasıl kullanılacağına ilişkin bilginin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlar,Yaratıcı dramanın gelişimi,Dil Öğretiminde Drama Kullanımı ,Yaratıcı dramada kullanılan teknikler,Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme ,Dramada Değerlendirme,Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamak,Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Drama,Uygulama I,Uygulama II,Uygulama III,Uygulama,Öz değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenleyebilecektir. | 10, 14, 15 | A, F |
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilecektir. | 10, 15 | A, F |
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin olarak kullanabilecektir | 10, 14, 15 | A, F |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yaratıcı dramanın temel ilkeleri çerçevesinde uygulayabilecektir. | 10, 14, 15 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29 |
2 | Yaratıcı dramanın gelişimi | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29. |
3 | Dil Öğretiminde Drama Kullanımı | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 9-47 |
4 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 47-63. |
5 | Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 63-85. |
6 | Dramada Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 85-103 |
7 | Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamak | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 103-127; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786 |
9 | Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Drama | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 127-149; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786 |
10 | Uygulama I | İlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Good classroom dramas. s.1-15. |
11 | Uygulama II | İlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Drama, English and spirituality: ‘The Selfish Giant’. s.55-74. |
12 | Uygulama III | İlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English, and ICT: ‘The Forbidden Planet’ (a scheme based on Shakespeare’s The Tempest). s. 75-97. |
13 | Uygulama | İlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English and creativity: Blodin the Beast'. s.98-118. |
14 | Öz değerlendirme | İlgili kaynakların okunması ve değerlendirilmesi. Winston (2004). Evaluation in context. s.119-140. |
Kaynak |
Sıvacı, S. (2021). Drama in ELT. Eğiten Kitap Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Winston (2004). Drama and English at the heart of the curriculum. London: UK: David Fulton publishers. Hulse, B., & Owens, A. (2017). Process drama as a tool for teaching modern languages: supporting the development of creativity and innovation in early professional practice. Innovation in Language Learning and Teaching, 13(1), 17–30. https://doi.org/10.1080/17501229.2017.1281928 Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 6 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 8 | 16 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA | ELT2110017 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yaratıcı dramanın dil öğretiminde nasıl kullanılacağına ilişkin bilginin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlar,Yaratıcı dramanın gelişimi,Dil Öğretiminde Drama Kullanımı ,Yaratıcı dramada kullanılan teknikler,Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme ,Dramada Değerlendirme,Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamak,Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Drama,Uygulama I,Uygulama II,Uygulama III,Uygulama,Öz değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenleyebilecektir. | 10, 14, 15 | A, F |
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilecektir. | 10, 15 | A, F |
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin olarak kullanabilecektir | 10, 14, 15 | A, F |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yaratıcı dramanın temel ilkeleri çerçevesinde uygulayabilecektir. | 10, 14, 15 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29 |
2 | Yaratıcı dramanın gelişimi | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29. |
3 | Dil Öğretiminde Drama Kullanımı | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 9-47 |
4 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 47-63. |
5 | Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 63-85. |
6 | Dramada Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 85-103 |
7 | Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamak | İlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 103-127; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786 |
9 | Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Drama | İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 127-149; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786 |
10 | Uygulama I | İlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Good classroom dramas. s.1-15. |
11 | Uygulama II | İlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Drama, English and spirituality: ‘The Selfish Giant’. s.55-74. |
12 | Uygulama III | İlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English, and ICT: ‘The Forbidden Planet’ (a scheme based on Shakespeare’s The Tempest). s. 75-97. |
13 | Uygulama | İlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English and creativity: Blodin the Beast'. s.98-118. |
14 | Öz değerlendirme | İlgili kaynakların okunması ve değerlendirilmesi. Winston (2004). Evaluation in context. s.119-140. |
Kaynak |
Sıvacı, S. (2021). Drama in ELT. Eğiten Kitap Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Winston (2004). Drama and English at the heart of the curriculum. London: UK: David Fulton publishers. Hulse, B., & Owens, A. (2017). Process drama as a tool for teaching modern languages: supporting the development of creativity and innovation in early professional practice. Innovation in Language Learning and Teaching, 13(1), 17–30. https://doi.org/10.1080/17501229.2017.1281928 Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |