Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL II (ALMANCA) | ELT1276860 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Erdal KAÇAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. Tabii A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir önceki dönemin revizyonu,Bir önceki dönemin revizyonu,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller,MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller ,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacı,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacı,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan. Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tanışma, alışveriş yapma ve yol sorma gibi rutin günlük durumlarda artan bir güvenle iletişim kurar. | 6, 9 | A |
Günlük iletişim için temel sözlü ve yazılı Almancada gelişmiş yeterlilik gösterir. | 16, 6, 9 | E, F |
Basit cümleler kurmak ve temel yazılı ve sözlü iletişim kurmak için temel Almanca dilbilgisi ve kelime bilgisini uygular. | 6 | A |
Kısa makaleler ve diyaloglar gibi basit metinleri okuyup anladığını gösterecek şekilde gerekli bilgileri çıkarır. | 16, 9 | A |
Selamlaşma, sosyal normlar ve basit kültürel gelenekler de dahil olmak üzere Alman kültürünün temel yönlerini keşfetmeye ve kavramaya başlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir önceki dönemin revizyonu | Ders kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 53-56. |
2 | Bir önceki dönemin revizyonu | Ders kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 69-72. |
3 | Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um | Wir suchen das hotel maritim. s.6-11. |
4 | Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um | Wie findest du Ottos Haus? s. 12-17. |
5 | Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu | In Giesing wohnt das Leben! s. 18-23. |
6 | Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu | Wiederholoungsstation: Wortzschatz. s. 24-29. |
7 | MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller | Wir haben hier ein Problem. s. 30-35. |
8 | MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller | Wer will popstar werden? s. 36-41. |
9 | Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacı | Geben sie ihm doch diesen Tee! s. 42-47. |
10 | Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacı | Wiederholoungsstation: Wortzschatz. Grammatik. s. 48-53. |
12 | Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif | Der hatte doche keinen Bauch! s. 54-59. |
13 | Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif | Komm sofort runter! s. 60-65. |
14 | Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan. Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller | Bei rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen. s. 66-71. |
Kaynak |
Menschen A1.2 Kursbuch + Arbeitsbuch Anlatım - Alıştırmalar - Sunumlar - Ödev - Soru-Cevap - Talim & Pratik |
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 3 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL II (ALMANCA) | ELT1276860 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Erdal KAÇAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. Tabii A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir önceki dönemin revizyonu,Bir önceki dönemin revizyonu,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller,MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller ,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacı,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacı,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan. Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tanışma, alışveriş yapma ve yol sorma gibi rutin günlük durumlarda artan bir güvenle iletişim kurar. | 6, 9 | A |
Günlük iletişim için temel sözlü ve yazılı Almancada gelişmiş yeterlilik gösterir. | 16, 6, 9 | E, F |
Basit cümleler kurmak ve temel yazılı ve sözlü iletişim kurmak için temel Almanca dilbilgisi ve kelime bilgisini uygular. | 6 | A |
Kısa makaleler ve diyaloglar gibi basit metinleri okuyup anladığını gösterecek şekilde gerekli bilgileri çıkarır. | 16, 9 | A |
Selamlaşma, sosyal normlar ve basit kültürel gelenekler de dahil olmak üzere Alman kültürünün temel yönlerini keşfetmeye ve kavramaya başlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir önceki dönemin revizyonu | Ders kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 53-56. |
2 | Bir önceki dönemin revizyonu | Ders kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 69-72. |
3 | Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um | Wir suchen das hotel maritim. s.6-11. |
4 | Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um | Wie findest du Ottos Haus? s. 12-17. |
5 | Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu | In Giesing wohnt das Leben! s. 18-23. |
6 | Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu | Wiederholoungsstation: Wortzschatz. s. 24-29. |
7 | MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller | Wir haben hier ein Problem. s. 30-35. |
8 | MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller | Wer will popstar werden? s. 36-41. |
9 | Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacı | Geben sie ihm doch diesen Tee! s. 42-47. |
10 | Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacı | Wiederholoungsstation: Wortzschatz. Grammatik. s. 48-53. |
12 | Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif | Der hatte doche keinen Bauch! s. 54-59. |
13 | Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif | Komm sofort runter! s. 60-65. |
14 | Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan. Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller | Bei rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen. s. 66-71. |
Kaynak |
Menschen A1.2 Kursbuch + Arbeitsbuch Anlatım - Alıştırmalar - Sunumlar - Ödev - Soru-Cevap - Talim & Pratik |
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |