Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I | ELT3111036 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri ,Dil ve Edebiyat Dile dayalı yaklaşım,Biçembilimsel Yaklaşım,Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı ,Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı , Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil Öğretiminde Roman kullanımı ,Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil öğretiminde Şiir kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler hedef dilin sosyo-kültürel yapısını analiz eder. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler edebi türlerin özelliklerini belirleyecek ve olay örgüsü, karakterler, temalar, zaman, ortam açısından bağlamı analiz eder. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler edebi metinleri kullanarak ve edebi metinlerde kendi kültürlerini hedef kültürle karşılaştırır. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler edebi eserler ekseninde sınıf etkinlikleri geliştirir. | 10, 14, 9 | A, E |
Dilbilgisi, kelime bilgisi, dil becerileri ve kültürel unsurların öğretiminden oluşan ders planlarını edebi etkinliklerin desteğiyle tasarlar. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using literature in the classroom: The issues. s.1-21. |
2 | Dil ve Edebiyat Dile dayalı yaklaşım | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.22-30. |
3 | Biçembilimsel Yaklaşım | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.31-47. |
4 | Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Literature in Language Teaching. s.1-14. |
5 | Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planinng a lesson for use with a short story. s.77-88. |
6 | Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Short Stories for Language Teaching Purposes. s.15-34. |
7 | Dil Öğretiminde Roman kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using novels in the language classroom. s.89-93. |
8 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Novels in the Language Classroom. s.35-50. |
9 | Dil öğretiminde Şiir kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Poetry. s.94-132. |
10 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Poetry and Language Teaching. s.67-78. |
11 | İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Plays. s.133-166. |
12 | İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Using Plays and Drama Techniques in the English Language Classroom. s.51-66. |
13 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s.48-61. |
14 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Reflecting on the literature lesson. s.167-178. |
Kaynak |
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press. Bloemert, J., Paran, A., Jansen, E., & van de Grift, W. (2017). Students’ perspective on the benefits of EFL literature education. The Language Learning Journal, 47(3), 371–384. https://doi.org/10.1080/09571736.2017.1298149 Tsang, A., Paran, A., & Lau, W. W. F. (2023). The language and non-language benefits of literature in foreign language education: An exploratory study of learners’ views. Language Teaching Research, 27(5), 1120-1141. https://doi.org/10.1177/1362168820972345 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 9 | 27 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I | ELT3111036 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri ,Dil ve Edebiyat Dile dayalı yaklaşım,Biçembilimsel Yaklaşım,Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı ,Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı , Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil Öğretiminde Roman kullanımı ,Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil öğretiminde Şiir kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler hedef dilin sosyo-kültürel yapısını analiz eder. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler edebi türlerin özelliklerini belirleyecek ve olay örgüsü, karakterler, temalar, zaman, ortam açısından bağlamı analiz eder. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler edebi metinleri kullanarak ve edebi metinlerde kendi kültürlerini hedef kültürle karşılaştırır. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler edebi eserler ekseninde sınıf etkinlikleri geliştirir. | 10, 14, 9 | A, E |
Dilbilgisi, kelime bilgisi, dil becerileri ve kültürel unsurların öğretiminden oluşan ders planlarını edebi etkinliklerin desteğiyle tasarlar. | 10, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using literature in the classroom: The issues. s.1-21. |
2 | Dil ve Edebiyat Dile dayalı yaklaşım | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.22-30. |
3 | Biçembilimsel Yaklaşım | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.31-47. |
4 | Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Literature in Language Teaching. s.1-14. |
5 | Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planinng a lesson for use with a short story. s.77-88. |
6 | Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Short Stories for Language Teaching Purposes. s.15-34. |
7 | Dil Öğretiminde Roman kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using novels in the language classroom. s.89-93. |
8 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Novels in the Language Classroom. s.35-50. |
9 | Dil öğretiminde Şiir kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Poetry. s.94-132. |
10 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Poetry and Language Teaching. s.67-78. |
11 | İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Plays. s.133-166. |
12 | İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Using Plays and Drama Techniques in the English Language Classroom. s.51-66. |
13 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s.48-61. |
14 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Reflecting on the literature lesson. s.167-178. |
Kaynak |
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press. Bloemert, J., Paran, A., Jansen, E., & van de Grift, W. (2017). Students’ perspective on the benefits of EFL literature education. The Language Learning Journal, 47(3), 371–384. https://doi.org/10.1080/09571736.2017.1298149 Tsang, A., Paran, A., & Lau, W. W. F. (2023). The language and non-language benefits of literature in foreign language education: An exploratory study of learners’ views. Language Teaching Research, 27(5), 1120-1141. https://doi.org/10.1177/1362168820972345 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |