Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | ELT1114943 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iki yönlüdür: Sosyolojik açıdan, öğrencilere toplumu ilgilendiren sosyal konular ve sorunlar hakkında eleştirel düşünme becerisi kazandırmak, sosyal davranışlardaki farklılıklar, ve nedenlerini ve sosyal dünyanın düşünme, hissetme ve davranma şeklimizi nasıl etkilediğini anlamalarına yardımcı olmaktır. Eğitim sosyolojisi açısından, öğrencilere eğitimin işlevi konusundaki tartışmayı anlamalarına yardımcı olmak; işlevselci teori, çatışmacı teori ve simgesel etkileşimci teori olmak üzere üç temel teori noktasından eğitimi anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyoloji nedir? Sosyolojik Perspektif, Sosyolojik İmgelem,Sosyolojik düşüncenin gelişimi, teoriler ve teorik yaklaşımlar, A. Comte,Kurucu Teoriler E. Durkheim,Kurucu Teoriler , K. Marx,Kurucu Teoriler M. Weber,Modern Teorik Yaklaşımlar Sosyolojide Teorik Düşünce,Sosyolojik Sorular Sebep ve Sonuçları Anlama,Günümüz Sosyolojik Teorileri Postmodernizm,Eğitim Sosyolojisi nedir?,Eğitim Sosyolojisi tanımı ve kapsamı,Eğitim sosyolojisi alanındaki teoriler,Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? İşlevselci Teori,Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Çatışma Teorisi ,Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Simgesel Etkileşimci Teori.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ve öğrenmenin sosyal yönlerini keşfeder. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Sosyal kurumların, kültürel değerlerin ve ekonomik faktörlerin eğitim politikalarını, uygulamalarını ve sonuçlarını nasıl şekillendirdiğini keşfeder. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitimin toplumsal eşitsizlikleri devam ettirme veya zorlama rolünü araştırır. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitim kurumları içindeki organizasyonel dinamikleri, güç yapılarını ve karar alma süreçlerini analiz eder. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitim politikalarının nasıl oluşturulduğunu, uygulandığını ve toplumsal etkilerini açıklar. | 10, 19, 9 | A, E |
Öğretim ve öğrenmenin sosyal yönlerini keşfeder. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitimdeki sosyal sorunların farkında olarak ve olumlu toplumsal değişime katkıda bulunma yollarını keşfeder. | 10, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyoloji nedir? Sosyolojik Perspektif, Sosyolojik İmgelem | Ders Notları |
2 | Sosyolojik düşüncenin gelişimi, teoriler ve teorik yaklaşımlar, A. Comte | Ders Notları |
3 | Kurucu Teoriler E. Durkheim | Ders Notları |
4 | Kurucu Teoriler , K. Marx | Ders Notları |
5 | Kurucu Teoriler M. Weber | Ders Notları |
6 | Modern Teorik Yaklaşımlar Sosyolojide Teorik Düşünce | Ders Notları |
7 | Sosyolojik Sorular Sebep ve Sonuçları Anlama | Ders Notları |
8 | Günümüz Sosyolojik Teorileri Postmodernizm | Ders Notları |
9 | Eğitim Sosyolojisi nedir? | Ders Notları |
10 | Eğitim Sosyolojisi tanımı ve kapsamı | Ders Okuması |
11 | Eğitim sosyolojisi alanındaki teoriler | Ders Okuması |
12 | Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? İşlevselci Teori | Ders Notları |
13 | Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Çatışma Teorisi | Ders notları |
14 | Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Simgesel Etkileşimci Teori. | Ders Notları |
Kaynak |
Sociology Anthony Giddens |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 1 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | ELT1114943 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iki yönlüdür: Sosyolojik açıdan, öğrencilere toplumu ilgilendiren sosyal konular ve sorunlar hakkında eleştirel düşünme becerisi kazandırmak, sosyal davranışlardaki farklılıklar, ve nedenlerini ve sosyal dünyanın düşünme, hissetme ve davranma şeklimizi nasıl etkilediğini anlamalarına yardımcı olmaktır. Eğitim sosyolojisi açısından, öğrencilere eğitimin işlevi konusundaki tartışmayı anlamalarına yardımcı olmak; işlevselci teori, çatışmacı teori ve simgesel etkileşimci teori olmak üzere üç temel teori noktasından eğitimi anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyoloji nedir? Sosyolojik Perspektif, Sosyolojik İmgelem,Sosyolojik düşüncenin gelişimi, teoriler ve teorik yaklaşımlar, A. Comte,Kurucu Teoriler E. Durkheim,Kurucu Teoriler , K. Marx,Kurucu Teoriler M. Weber,Modern Teorik Yaklaşımlar Sosyolojide Teorik Düşünce,Sosyolojik Sorular Sebep ve Sonuçları Anlama,Günümüz Sosyolojik Teorileri Postmodernizm,Eğitim Sosyolojisi nedir?,Eğitim Sosyolojisi tanımı ve kapsamı,Eğitim sosyolojisi alanındaki teoriler,Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? İşlevselci Teori,Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Çatışma Teorisi ,Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Simgesel Etkileşimci Teori.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ve öğrenmenin sosyal yönlerini keşfeder. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Sosyal kurumların, kültürel değerlerin ve ekonomik faktörlerin eğitim politikalarını, uygulamalarını ve sonuçlarını nasıl şekillendirdiğini keşfeder. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitimin toplumsal eşitsizlikleri devam ettirme veya zorlama rolünü araştırır. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitim kurumları içindeki organizasyonel dinamikleri, güç yapılarını ve karar alma süreçlerini analiz eder. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitim politikalarının nasıl oluşturulduğunu, uygulandığını ve toplumsal etkilerini açıklar. | 10, 19, 9 | A, E |
Öğretim ve öğrenmenin sosyal yönlerini keşfeder. | 10, 19, 9 | A, E |
Eğitimdeki sosyal sorunların farkında olarak ve olumlu toplumsal değişime katkıda bulunma yollarını keşfeder. | 10, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyoloji nedir? Sosyolojik Perspektif, Sosyolojik İmgelem | Ders Notları |
2 | Sosyolojik düşüncenin gelişimi, teoriler ve teorik yaklaşımlar, A. Comte | Ders Notları |
3 | Kurucu Teoriler E. Durkheim | Ders Notları |
4 | Kurucu Teoriler , K. Marx | Ders Notları |
5 | Kurucu Teoriler M. Weber | Ders Notları |
6 | Modern Teorik Yaklaşımlar Sosyolojide Teorik Düşünce | Ders Notları |
7 | Sosyolojik Sorular Sebep ve Sonuçları Anlama | Ders Notları |
8 | Günümüz Sosyolojik Teorileri Postmodernizm | Ders Notları |
9 | Eğitim Sosyolojisi nedir? | Ders Notları |
10 | Eğitim Sosyolojisi tanımı ve kapsamı | Ders Okuması |
11 | Eğitim sosyolojisi alanındaki teoriler | Ders Okuması |
12 | Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? İşlevselci Teori | Ders Notları |
13 | Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Çatışma Teorisi | Ders notları |
14 | Üç ana teori; Eğitimin işlevi nedir? Simgesel Etkileşimci Teori. | Ders Notları |
Kaynak |
Sociology Anthony Giddens |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |