Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | ELT3211038 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına, Türk Eğitim Sisteminin temel yapısı ve okul yöneticiliğinin temel kavramlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs,Milli Eğitim Bakanlığının görevleri,Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler,Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı,Eğitimdeki temel poblemler,Eğitimde amaç ve stratejiler,Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler,Eğitim Yönetimi ve Denetim,Eğitimde Denetim ve Rehberlik,Okul Örgütü ve Yönetim,Okul Yönetiminde Etkili Liderlik,Eğitim Hizmetleri,Öğretimle İlgili Hizmetler,Öğrenci Hizmetleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili okul yönetimi ve idaresi için gerekli liderlik becerilerini geliştirir | 10, 16, 9 | A, E |
Eğitim bağlamında örgütsel davranış, stratejik planlama ve karar alma gibi konuları açıklar. | 16, 9 | A, E |
Milli ve yerel düzeydeki eğitim politikalarını tanımlar. | 16, 9 | A, E |
Öğrencilerle, velilerle ve toplumla olumlu ilişkiler kurmanın önemini vurgular. | 16, 9 | A, E |
Eğitimin kalitesini ve adaletini artıran politikaları keşfeder. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs | Ders notu Eğitim sistemi ve organizasyon yapısı |
2 | Milli Eğitim Bakanlığının görevleri | Ders notu Milli Eğitim Bakanlığının görevleri |
3 | Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler | ders notları Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler |
4 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı | ders notu Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı |
5 | Eğitimdeki temel poblemler | ders notu Eğitimdeki temel poblemler ve ilgili makaleler |
6 | Eğitimde amaç ve stratejiler | Ders notu Eğitimde amaç ve stratejiler |
7 | Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler | ders notu Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler |
8 | Eğitim Yönetimi ve Denetim | Ders notu Eğitim Yönetimi ve Denetimve makaleler |
9 | Eğitimde Denetim ve Rehberlik | Ders notu Eğitimde Denetim ve Rehberlik |
10 | Okul Örgütü ve Yönetim | Ders notu Okul Örgütü ve Yönetim |
11 | Okul Yönetiminde Etkili Liderlik | Ders notu Okul Yönetiminde Etkili Liderlik |
12 | Eğitim Hizmetleri | Ders notu Eğitim Hizmetleri |
13 | Öğretimle İlgili Hizmetler | Ders notu Öğretimle İlgili Hizmetler |
14 | Öğrenci Hizmetleri | Ders notu Öğrenci Hizmetleri |
Kaynak |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, İbrahim GÜL, Pegem Akademi, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | ||||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 8 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | ELT3211038 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına, Türk Eğitim Sisteminin temel yapısı ve okul yöneticiliğinin temel kavramlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs,Milli Eğitim Bakanlığının görevleri,Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler,Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı,Eğitimdeki temel poblemler,Eğitimde amaç ve stratejiler,Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler,Eğitim Yönetimi ve Denetim,Eğitimde Denetim ve Rehberlik,Okul Örgütü ve Yönetim,Okul Yönetiminde Etkili Liderlik,Eğitim Hizmetleri,Öğretimle İlgili Hizmetler,Öğrenci Hizmetleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili okul yönetimi ve idaresi için gerekli liderlik becerilerini geliştirir | 10, 16, 9 | A, E |
Eğitim bağlamında örgütsel davranış, stratejik planlama ve karar alma gibi konuları açıklar. | 16, 9 | A, E |
Milli ve yerel düzeydeki eğitim politikalarını tanımlar. | 16, 9 | A, E |
Öğrencilerle, velilerle ve toplumla olumlu ilişkiler kurmanın önemini vurgular. | 16, 9 | A, E |
Eğitimin kalitesini ve adaletini artıran politikaları keşfeder. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs | Ders notu Eğitim sistemi ve organizasyon yapısı |
2 | Milli Eğitim Bakanlığının görevleri | Ders notu Milli Eğitim Bakanlığının görevleri |
3 | Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler | ders notları Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler |
4 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı | ders notu Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı |
5 | Eğitimdeki temel poblemler | ders notu Eğitimdeki temel poblemler ve ilgili makaleler |
6 | Eğitimde amaç ve stratejiler | Ders notu Eğitimde amaç ve stratejiler |
7 | Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler | ders notu Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler |
8 | Eğitim Yönetimi ve Denetim | Ders notu Eğitim Yönetimi ve Denetimve makaleler |
9 | Eğitimde Denetim ve Rehberlik | Ders notu Eğitimde Denetim ve Rehberlik |
10 | Okul Örgütü ve Yönetim | Ders notu Okul Örgütü ve Yönetim |
11 | Okul Yönetiminde Etkili Liderlik | Ders notu Okul Yönetiminde Etkili Liderlik |
12 | Eğitim Hizmetleri | Ders notu Eğitim Hizmetleri |
13 | Öğretimle İlgili Hizmetler | Ders notu Öğretimle İlgili Hizmetler |
14 | Öğrenci Hizmetleri | Ders notu Öğrenci Hizmetleri |
Kaynak |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, İbrahim GÜL, Pegem Akademi, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | ||||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |