Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II | ELT3211045 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve kuralları,Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları,Şiir unsurları ve analizi ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Kısa Öykü Unsurları ve Analizi,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesi,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama I,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama II,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanır. | 14, 5, 6, 9 | E, F |
Öğrenciler, dil, edebiyat ve kültür arasındaki ilişkileri analiz eder. | 6, 9 | F |
Öğrenciler, edebi eserde yansıtılmış olan toplumun inançlarını, değerlerini, adetlerini, geleneklerini, dünya görüşlerini, yaşayış biçimlerini tartışır. | 10 | F |
Öğrenciler, edim bilime dayalı edebi etkinlikler geliştirir. | 16, 5, 9 | F |
Öğrenciler, öğretim amaçları belirleyerek ders öncesi etkinlik, dersteki etkinlik, ders sonrası etkinlikler oluşturur ve bunlara dayalı bir ders planı hazırlar. | 16, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve kuralları | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Part A: Aims and objectives. s.3-11. |
2 | Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.35-47. |
3 | Şiir unsurları ve analizi | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Poems. s.226-246. |
4 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Poetry. s.94-132. |
5 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I | Bir şiirin ders planında kullanılması: "This is just to say". William Carlos Williams. |
6 | Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II | Bir şiirin ders planında kullanılması: "The Road not Taken". Robert Frost. |
7 | Kısa Öykü Unsurları ve Analizi | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Short stories. s.196-225. |
8 | Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson plannings: Short stories. s.71-88. |
9 | Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I | Bir kısa öykünün ders planında kullanılması: "Evelyn". James Joyce. |
10 | Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II | Bir kısa öykünün ders planında kullanılması: "A good man is hard to find." Flannery O'Connor. |
11 | Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s. 48-61. |
12 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama I | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planning your sessions or course. s. 217-219. |
13 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama II | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Maintaining momentum. s.36-56. |
14 | Konu Tekrarı | Önceki konuların gözden geçirilmesi tekrarı. |
Kaynak |
Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press. Literature in the language classroom: A resource book for ideas and activities. (1987). Joanne Collie & Stephen Slater. Cambridge University Press. |
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 8 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II | ELT3211045 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve kuralları,Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları,Şiir unsurları ve analizi ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Kısa Öykü Unsurları ve Analizi,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesi,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama I,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama II,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanır. | 14, 5, 6, 9 | E, F |
Öğrenciler, dil, edebiyat ve kültür arasındaki ilişkileri analiz eder. | 6, 9 | F |
Öğrenciler, edebi eserde yansıtılmış olan toplumun inançlarını, değerlerini, adetlerini, geleneklerini, dünya görüşlerini, yaşayış biçimlerini tartışır. | 10 | F |
Öğrenciler, edim bilime dayalı edebi etkinlikler geliştirir. | 16, 5, 9 | F |
Öğrenciler, öğretim amaçları belirleyerek ders öncesi etkinlik, dersteki etkinlik, ders sonrası etkinlikler oluşturur ve bunlara dayalı bir ders planı hazırlar. | 16, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve kuralları | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Part A: Aims and objectives. s.3-11. |
2 | Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.35-47. |
3 | Şiir unsurları ve analizi | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Poems. s.226-246. |
4 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Poetry. s.94-132. |
5 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I | Bir şiirin ders planında kullanılması: "This is just to say". William Carlos Williams. |
6 | Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II | Bir şiirin ders planında kullanılması: "The Road not Taken". Robert Frost. |
7 | Kısa Öykü Unsurları ve Analizi | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Short stories. s.196-225. |
8 | Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson plannings: Short stories. s.71-88. |
9 | Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I | Bir kısa öykünün ders planında kullanılması: "Evelyn". James Joyce. |
10 | Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II | Bir kısa öykünün ders planında kullanılması: "A good man is hard to find." Flannery O'Connor. |
11 | Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s. 48-61. |
12 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama I | İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planning your sessions or course. s. 217-219. |
13 | Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama II | İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Maintaining momentum. s.36-56. |
14 | Konu Tekrarı | Önceki konuların gözden geçirilmesi tekrarı. |
Kaynak |
Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press. Literature in the language classroom: A resource book for ideas and activities. (1987). Joanne Collie & Stephen Slater. Cambridge University Press. |
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |