Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME | ELT4112101 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders dil öğretim materyalleri ile deneyim kazanmak için proje tabanlı bir yaklaşım benimser. Ogrenciler yöntemlerini buna göre ayarlamaya ve uyarlamaya hazır olmalıdır; öğrenciler için en uygun öğretim materyallerine erişimi duzenlemesi sağlamalıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giris,Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. ,Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemi,Materyal ogretimi,Materyal adaptasyonu,Materyal kullanma amaclari I,Materyal kullanma amaclari II,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II,Kültürel Farkındalık için Malzemeler,Bütünce ve Materyaller,Materyal Geliştirme,Sunular,Sunular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, İngilizce dil öğretiminde ders içeriği ve materyal tasarımı teorilerini ve ilkelerinin tanımlar. | 2, 6, 9 | |
Öğrenciler, dil öğretimi için materyalleri uyarlamak ve geliştirmek yeteneğine sahip olurlar. | 10, 16, 9 | |
Öğrenciler, uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlara ve mevcut okul ortamına göre kendi öğretim materyallerini ve ek materyallerini tasarlarlar. | 10, 16, 9 | F |
Öğrenciler, İngilizce ders kitabı içeriğini ve materyallerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giris | |
2 | Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. | Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classr oom: finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33 |
3 | Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemi | Yorumla: “When the teachers decide to adapt authentic or created materials, it means that they are bridging the gap between the classroom and the world" |
4 | Materyal ogretimi | Soru hazirlama: Mcdonough Ch 4, pp. 63-78 |
5 | Materyal adaptasyonu | |
6 | Materyal kullanma amaclari I | Sorulari cevaplayin |
7 | Materyal kullanma amaclari II | Sorulari cevaplayin |
8 | Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I | |
9 | Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II | |
10 | Kültürel Farkındalık için Malzemeler | McKay Ch. 8 Fagout (2003, 1-24) |
11 | Bütünce ve Materyaller | Basterra et al., Ch. 5 |
12 | Materyal Geliştirme | McKay Ch. 10 Shohamy (2001) |
13 | Sunular | |
14 | Sunular |
Kaynak |
1.Considine, C. L., Seek, M. W., & Lester, J. (2014). Strategies for effective online course development. 2. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Macmillan Publishers Limited. 3. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide (Vol. 2). John Wiley & Sons. 4. Ornelles, C., Ray, A. B., & Wells, J. C. (2019). Designing online courses in teacher education to enhance adult learner engagement. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 31(3), 547-557. 5. Martin, F., Ritzhaupt, A., Kumar, S., & Budhrani, K. (2019). Award-winning faculty online teaching practices: Course design, assessment and evaluation, and facilitation. The Internet and Higher Education, 42, 34-43. 6. Tomlinson, B. (Ed.). (2023). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 4 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME | ELT4112101 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders dil öğretim materyalleri ile deneyim kazanmak için proje tabanlı bir yaklaşım benimser. Ogrenciler yöntemlerini buna göre ayarlamaya ve uyarlamaya hazır olmalıdır; öğrenciler için en uygun öğretim materyallerine erişimi duzenlemesi sağlamalıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giris,Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. ,Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemi,Materyal ogretimi,Materyal adaptasyonu,Materyal kullanma amaclari I,Materyal kullanma amaclari II,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II,Kültürel Farkındalık için Malzemeler,Bütünce ve Materyaller,Materyal Geliştirme,Sunular,Sunular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, İngilizce dil öğretiminde ders içeriği ve materyal tasarımı teorilerini ve ilkelerinin tanımlar. | 2, 6, 9 | |
Öğrenciler, dil öğretimi için materyalleri uyarlamak ve geliştirmek yeteneğine sahip olurlar. | 10, 16, 9 | |
Öğrenciler, uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlara ve mevcut okul ortamına göre kendi öğretim materyallerini ve ek materyallerini tasarlarlar. | 10, 16, 9 | F |
Öğrenciler, İngilizce ders kitabı içeriğini ve materyallerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giris | |
2 | Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. | Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classr oom: finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33 |
3 | Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemi | Yorumla: “When the teachers decide to adapt authentic or created materials, it means that they are bridging the gap between the classroom and the world" |
4 | Materyal ogretimi | Soru hazirlama: Mcdonough Ch 4, pp. 63-78 |
5 | Materyal adaptasyonu | |
6 | Materyal kullanma amaclari I | Sorulari cevaplayin |
7 | Materyal kullanma amaclari II | Sorulari cevaplayin |
8 | Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I | |
9 | Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II | |
10 | Kültürel Farkındalık için Malzemeler | McKay Ch. 8 Fagout (2003, 1-24) |
11 | Bütünce ve Materyaller | Basterra et al., Ch. 5 |
12 | Materyal Geliştirme | McKay Ch. 10 Shohamy (2001) |
13 | Sunular | |
14 | Sunular |
Kaynak |
1.Considine, C. L., Seek, M. W., & Lester, J. (2014). Strategies for effective online course development. 2. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Macmillan Publishers Limited. 3. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide (Vol. 2). John Wiley & Sons. 4. Ornelles, C., Ray, A. B., & Wells, J. C. (2019). Designing online courses in teacher education to enhance adult learner engagement. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 31(3), 547-557. 5. Martin, F., Ritzhaupt, A., Kumar, S., & Budhrani, K. (2019). Award-winning faculty online teaching practices: Course design, assessment and evaluation, and facilitation. The Internet and Higher Education, 42, 34-43. 6. Tomlinson, B. (Ed.). (2023). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |