Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | ELT3211042 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, dil eğitiminde sinif ici değerlendirmenin rolünü keşfeder. Ayrıca, sinif ici değerlendirmelerinin gecmis ve güncel yaklasimlarini analiz eder. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Dil Öğrencileri & Değerlendirme,Teori ve Uygulama,Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi,Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi -Ön / son değerlendirme,Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi - Dil yeterlilik değerlendirmesi,Büyük Ölçekli Değerlendirmeler,Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama,Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları,Okuma becerilerinin değerlendirilmesi,Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi,Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme,Araştırma ve ESL Değerlendirmesi,ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve tasarımlarını tanımlayabileceklerdir. 2. Farklı ölçme araçlarını geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir. 3. Dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir. 4. Başarı değerlendirmede dikkat edilecek hususlarla değerlendirmeye katılacak noktaları ayırt edebileceklerdir. 5. Test kurgulama aşamalarını, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme adımlarını tanımlayabileceklerdir. | 10, 12, 16, 19, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Ders notu ve sınıfiçi değerlendrme konusunda açıklayıcı bir makale |
2 | Dil Öğrencileri & Değerlendirme | Ders notu Dil Öğrencileri & Değerlendirme |
3 | Teori ve Uygulama | Ders notu ve kou ile ilgili bir makale; |
4 | Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi | Ders notu Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi |
5 | Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi -Ön / son değerlendirme | Ders notu Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi |
6 | Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi - Dil yeterlilik değerlendirmesi | Ders notu Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi |
7 | Büyük Ölçekli Değerlendirmeler | Ders notu Büyük Ölçekli Değerlendirmeler |
8 | Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama | Ders notu Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama |
9 | Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları | Ders notu Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları |
10 | Okuma becerilerinin değerlendirilmesi | Ders notu Okuma becerilerinin değerlendirilmesi |
11 | Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi | Ders notu Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi |
12 | Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme | Ders notu Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme |
13 | Araştırma ve ESL Değerlendirmesi | Ders notu Araştırma ve ESL Değerlendirmesi |
14 | ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir? | Ders notu ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir? |
Kaynak |
Heritage, M., & Wylie, E. C. (2020). Formative assessment in the disciplines: Framing a continuum of professional learning. Harvard Education Press. Heritage, M. (2010) Formative-Assessment: Making It Happen In the Classroom McKay, P. (2006). Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press. |
Mahapatra, S. K. (2021). Online formative assessment and feedback practices of ESL teachers in India, Bangladesh and Nepal: A multiple case study. The Asia-Pacific Education Researcher, 30(6), 519-530. * Lee, H., Chung, H. Q., Zhang, Y., Abedi, J., & Warschauer, M. (2020). The effectiveness and features of formative assessment in US K-12 education: A systematic review. Applied Measurement in Education, 33(2), 124-140. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | ELT3211042 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, dil eğitiminde sinif ici değerlendirmenin rolünü keşfeder. Ayrıca, sinif ici değerlendirmelerinin gecmis ve güncel yaklasimlarini analiz eder. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Dil Öğrencileri & Değerlendirme,Teori ve Uygulama,Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi,Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi -Ön / son değerlendirme,Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi - Dil yeterlilik değerlendirmesi,Büyük Ölçekli Değerlendirmeler,Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama,Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları,Okuma becerilerinin değerlendirilmesi,Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi,Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme,Araştırma ve ESL Değerlendirmesi,ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve tasarımlarını tanımlayabileceklerdir. 2. Farklı ölçme araçlarını geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir. 3. Dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir. 4. Başarı değerlendirmede dikkat edilecek hususlarla değerlendirmeye katılacak noktaları ayırt edebileceklerdir. 5. Test kurgulama aşamalarını, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme adımlarını tanımlayabileceklerdir. | 10, 12, 16, 19, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Ders notu ve sınıfiçi değerlendrme konusunda açıklayıcı bir makale |
2 | Dil Öğrencileri & Değerlendirme | Ders notu Dil Öğrencileri & Değerlendirme |
3 | Teori ve Uygulama | Ders notu ve kou ile ilgili bir makale; |
4 | Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi | Ders notu Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi |
5 | Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi -Ön / son değerlendirme | Ders notu Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi |
6 | Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi - Dil yeterlilik değerlendirmesi | Ders notu Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi |
7 | Büyük Ölçekli Değerlendirmeler | Ders notu Büyük Ölçekli Değerlendirmeler |
8 | Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama | Ders notu Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama |
9 | Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları | Ders notu Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları |
10 | Okuma becerilerinin değerlendirilmesi | Ders notu Okuma becerilerinin değerlendirilmesi |
11 | Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi | Ders notu Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi |
12 | Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme | Ders notu Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme |
13 | Araştırma ve ESL Değerlendirmesi | Ders notu Araştırma ve ESL Değerlendirmesi |
14 | ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir? | Ders notu ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir? |
Kaynak |
Heritage, M., & Wylie, E. C. (2020). Formative assessment in the disciplines: Framing a continuum of professional learning. Harvard Education Press. Heritage, M. (2010) Formative-Assessment: Making It Happen In the Classroom McKay, P. (2006). Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press. |
Mahapatra, S. K. (2021). Online formative assessment and feedback practices of ESL teachers in India, Bangladesh and Nepal: A multiple case study. The Asia-Pacific Education Researcher, 30(6), 519-530. * Lee, H., Chung, H. Q., Zhang, Y., Abedi, J., & Warschauer, M. (2020). The effectiveness and features of formative assessment in US K-12 education: A systematic review. Applied Measurement in Education, 33(2), 124-140. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |