Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ELT3211037 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri sunmaktır. Öğrenciler ayrıca bu derste teorik bilginin uygulamada nasıl kullanılacağına dair etkinliklere de katılırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Değerlendirme Kavramları ve Konuları,Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri,Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama,Ölçüte Dayalı Değerlendirme,Standartlaştırılmış Değerlendirme,Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme,Dinleme Becersinin Değerlendirme,Konuşma Becerisini Değerlendirme,Okuma Beceresini Değerlendirme,Yazma Beceresini Değerlendirme,Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme,Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi,Ders Yansıması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce Dil Öğrencileri için değerlendirme konusundaki çeşitli teorileri, araştırma konularını ve kavramları tanıma becerisini sergiler. | 12, 14, 6, 9 | C, H |
Geçmiş ve mevcut değerlendirme yöntemleri ile bunların İngilizce Dil Öğrencileri için öğretim ve öğrenme üzerindeki etkilerini analiz eder. | 10, 16, 19, 20, 9 | C, H |
Sınıf seviyelerinde değerlendirme yöntemlerinin başlıcalarını, güçlü ve zayıf yönlerini, bunları ne zaman, nasıl ve neden kullanılacağını belirler. | 10, 12, 16, 19, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Brown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II) |
2 | Değerlendirme Kavramları ve Konuları | Brown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II) |
3 | Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri | Brown Chapter 2: Principles of Language Assessment |
4 | Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama | Poehner, M. & Lantolf, J. (2005). Dynamic assessment in the language classroom. Language Teaching Research, 9(3), 233-265. |
5 | Ölçüte Dayalı Değerlendirme | Brown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173. |
6 | Standartlaştırılmış Değerlendirme | Brown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173. |
7 | Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme | Brown Chapter 6 (Beyond Tests: Alternatives in Assessments) Henning, J., Stone, J. & Kelly, J. (2009). Eight pre and post tests. Chapter 3 in Using Action Research to Improve Instruction: An Interactive Guide for Teachers. pp.128-135. |
8 | Dinleme Becersinin Değerlendirme | Brown Chapters 7 (Assessing Listening (ch 7) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.78-111 (part III) |
9 | Konuşma Becerisini Değerlendirme | Brown Chapter 8 Assessing Speaking |
10 | Okuma Beceresini Değerlendirme | Brown Chapter 9 (Assessing Reading) Grabe, W. (2008). Reading assessment. In Reading in a Second Language: Moving from Theory to Practice. Cambridge University Press. pp. 352-375. |
11 | Yazma Beceresini Değerlendirme | Brown Chapter 10 Assessing Writing Ferris, D., & Hedgcock, J. (2005). Classroom approaches to ESL writing assessment. In Teaching ESL Composition: Purpose, Process, and Practice. Lawrence Erlbaum. pp. 299-343. |
12 | Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme | Brown Assessing Grammar and Vocabulary: Read the portion about assessing grammar: p.293-304 Thornbury, S. (1999). How to test grammar. In How to Teach Grammar. Pearson. pp. 141-150. |
13 | Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi | In-class work |
14 | Ders Yansıması | In-class work |
Kaynak |
Brown, H. Douglas, Abeywickrama, Priyanvada. (2019). Language Assessment : Principles and Classroom Practices (3). New York: Pearson Education. Stoynoff, S. (2012). Looking backward and forward at classroom-based language assessment. ELT Journal 66/4. |
Cheng, L., Rogers, T., & Hu, H. (2004). ESL/EFL instructors’ classroom assessment practices: Purposes, methods, and procedures. Language Testing, 21(3), 360-389. *Tsagari, D. (2020). Language assessment literacy: Concepts, challenges, and prospects. Perspectives on language assessment literacy, 13-32. *Bøhn, H., & Tsagari, D. (2021). Teacher educators’ conceptions of language assessment literacy in Norway. Journal of Language Teaching and Research, 12(2), 222-233. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 3 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ELT3211037 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri sunmaktır. Öğrenciler ayrıca bu derste teorik bilginin uygulamada nasıl kullanılacağına dair etkinliklere de katılırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Değerlendirme Kavramları ve Konuları,Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri,Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama,Ölçüte Dayalı Değerlendirme,Standartlaştırılmış Değerlendirme,Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme,Dinleme Becersinin Değerlendirme,Konuşma Becerisini Değerlendirme,Okuma Beceresini Değerlendirme,Yazma Beceresini Değerlendirme,Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme,Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi,Ders Yansıması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce Dil Öğrencileri için değerlendirme konusundaki çeşitli teorileri, araştırma konularını ve kavramları tanıma becerisini sergiler. | 12, 14, 6, 9 | C, H |
Geçmiş ve mevcut değerlendirme yöntemleri ile bunların İngilizce Dil Öğrencileri için öğretim ve öğrenme üzerindeki etkilerini analiz eder. | 10, 16, 19, 20, 9 | C, H |
Sınıf seviyelerinde değerlendirme yöntemlerinin başlıcalarını, güçlü ve zayıf yönlerini, bunları ne zaman, nasıl ve neden kullanılacağını belirler. | 10, 12, 16, 19, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Brown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II) |
2 | Değerlendirme Kavramları ve Konuları | Brown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II) |
3 | Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri | Brown Chapter 2: Principles of Language Assessment |
4 | Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama | Poehner, M. & Lantolf, J. (2005). Dynamic assessment in the language classroom. Language Teaching Research, 9(3), 233-265. |
5 | Ölçüte Dayalı Değerlendirme | Brown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173. |
6 | Standartlaştırılmış Değerlendirme | Brown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173. |
7 | Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme | Brown Chapter 6 (Beyond Tests: Alternatives in Assessments) Henning, J., Stone, J. & Kelly, J. (2009). Eight pre and post tests. Chapter 3 in Using Action Research to Improve Instruction: An Interactive Guide for Teachers. pp.128-135. |
8 | Dinleme Becersinin Değerlendirme | Brown Chapters 7 (Assessing Listening (ch 7) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.78-111 (part III) |
9 | Konuşma Becerisini Değerlendirme | Brown Chapter 8 Assessing Speaking |
10 | Okuma Beceresini Değerlendirme | Brown Chapter 9 (Assessing Reading) Grabe, W. (2008). Reading assessment. In Reading in a Second Language: Moving from Theory to Practice. Cambridge University Press. pp. 352-375. |
11 | Yazma Beceresini Değerlendirme | Brown Chapter 10 Assessing Writing Ferris, D., & Hedgcock, J. (2005). Classroom approaches to ESL writing assessment. In Teaching ESL Composition: Purpose, Process, and Practice. Lawrence Erlbaum. pp. 299-343. |
12 | Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme | Brown Assessing Grammar and Vocabulary: Read the portion about assessing grammar: p.293-304 Thornbury, S. (1999). How to test grammar. In How to Teach Grammar. Pearson. pp. 141-150. |
13 | Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi | In-class work |
14 | Ders Yansıması | In-class work |
Kaynak |
Brown, H. Douglas, Abeywickrama, Priyanvada. (2019). Language Assessment : Principles and Classroom Practices (3). New York: Pearson Education. Stoynoff, S. (2012). Looking backward and forward at classroom-based language assessment. ELT Journal 66/4. |
Cheng, L., Rogers, T., & Hu, H. (2004). ESL/EFL instructors’ classroom assessment practices: Purposes, methods, and procedures. Language Testing, 21(3), 360-389. *Tsagari, D. (2020). Language assessment literacy: Concepts, challenges, and prospects. Perspectives on language assessment literacy, 13-32. *Bøhn, H., & Tsagari, D. (2021). Teacher educators’ conceptions of language assessment literacy in Norway. Journal of Language Teaching and Research, 12(2), 222-233. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |