Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRO ÖĞRETİM | ELT3211709 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( B ) Perşembe 13:30-14:15 ( B ) Perşembe 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, rol ve davranışları, yaparak yaşayarak öğrenme yoluyla kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanitimi ve Tanisma,İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir?,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Dönem Sonu Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler kısa süreler halinde ders planı hazırlar. | 6, 8 | F, H |
Öğrenciler hazırladıkları ders planlarını sınıf ortamında sunar. | 15, 5 | H |
Ögretim yöntemleri ve tekniklerini tanımlar. | 15, 5 | H |
Geri dönüt alma ve yorumlama becerisi geliştirir. | 15, 5 | H |
Ders materyali araştırır, geliştirir ve kullanır. | 15, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanitimi ve Tanisma | Ders tanıtımı için bir makale okunacak |
2 | İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir? | İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir? ders notları-makale |
3 | Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim |
4 | Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Dinleme beceerisi üzerine bir makale tartışması |
5 | Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim |
6 | Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Okuma Becerisi kazanmada mikro öğretim ders notları |
7 | Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Örnek Okuma Becerisi Öğretimi öğretimi için plan hazırlama |
8 | Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim | Dilbilgisi öğretimi mikro öğretim ders notları |
9 | Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim | kelime öğretimi - Mikro öğretim ders notları |
10 | Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
11 | Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretim | Ders notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
12 | Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
13 | Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme | Mikro teaching konusunda literatute tarama |
Kaynak |
- Davis, B. (1993) Tools for teaching. Jossey-Bass. - Forsyth, D. (2004) The professor’s guide to teaching: Psychological principles and practice. American Psychological Association. - Arnold, T. S., & Zeng, P. M. (2011). Observation and Feedback in Micro-Teaching. Oxford University Press. - Scrivener, J. (2010). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching (3rd ed.). Macmillan Education. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 4 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRO ÖĞRETİM | ELT3211709 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( B ) Perşembe 13:30-14:15 ( B ) Perşembe 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, rol ve davranışları, yaparak yaşayarak öğrenme yoluyla kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanitimi ve Tanisma,İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir?,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Dönem Sonu Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler kısa süreler halinde ders planı hazırlar. | 6, 8 | F, H |
Öğrenciler hazırladıkları ders planlarını sınıf ortamında sunar. | 15, 5 | H |
Ögretim yöntemleri ve tekniklerini tanımlar. | 15, 5 | H |
Geri dönüt alma ve yorumlama becerisi geliştirir. | 15, 5 | H |
Ders materyali araştırır, geliştirir ve kullanır. | 15, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanitimi ve Tanisma | Ders tanıtımı için bir makale okunacak |
2 | İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir? | İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir? ders notları-makale |
3 | Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim |
4 | Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Dinleme beceerisi üzerine bir makale tartışması |
5 | Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim |
6 | Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Okuma Becerisi kazanmada mikro öğretim ders notları |
7 | Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim | Örnek Okuma Becerisi Öğretimi öğretimi için plan hazırlama |
8 | Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim | Dilbilgisi öğretimi mikro öğretim ders notları |
9 | Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim | kelime öğretimi - Mikro öğretim ders notları |
10 | Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
11 | Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretim | Ders notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
12 | Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
13 | Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim | Ders notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme | Mikro teaching konusunda literatute tarama |
Kaynak |
- Davis, B. (1993) Tools for teaching. Jossey-Bass. - Forsyth, D. (2004) The professor’s guide to teaching: Psychological principles and practice. American Psychological Association. - Arnold, T. S., & Zeng, P. M. (2011). Observation and Feedback in Micro-Teaching. Oxford University Press. - Scrivener, J. (2010). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching (3rd ed.). Macmillan Education. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |