Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II | ELT3211043 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara İngilizce öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleri,Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimi,Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli Öğretim,Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimi,Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve Konuşma,Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve Yazma,Grup Sunumları,Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve Kelime,Çocuklarda ölçme-değerlendirme,Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri,Mikroöğretim I,Mikroöğretim II,Mikroöğretim III,Ders üzerine geri bildirim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini analiz eder. | 10, 6, 9 | E, F |
Öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini değerlendirir ve tasarlar. | 5 | F |
Öğrenciler çocuk öğrenenler için kelime, dilbilgisel yapı ve dil becerilerinin öğretimi için etkinlik tasarlar. | 5 | F |
Öğrenciler çocuk öğrencilerin performansını ölçüp değerlendirme esaslarını listeler. | 16, 9 | F |
Öğrenciler seçilen izlence türüyle çocuk edebiyatı yapıtlarını sentezler. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleri | Introduction to fundamental concepts |
2 | Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimi | Ch 1, 1-18 |
3 | Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli Öğretim | Ch 2, 21-44 |
4 | Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimi | Ch 3, 45-67 |
5 | Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve Konuşma | Ch 4, 68-95 |
6 | Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve Yazma | Ch 5, 97-119 |
7 | Grup Sunumları | In-classwork |
8 | Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve Kelime | Ch 6, 120--135 |
9 | Çocuklarda ölçme-değerlendirme | Ch 7, 137--163 |
10 | Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri | Ch 9, 186-201 |
11 | Mikroöğretim I | In-classwork |
12 | Mikroöğretim II | In-classwork |
13 | Mikroöğretim III | In-class work |
14 | Ders üzerine geri bildirim | In-class work |
Kaynak |
1. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 2. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning 3. Phillips, S. (1993) Young Learners. Oxford: OUP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 4 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II | ELT3211043 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara İngilizce öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleri,Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimi,Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli Öğretim,Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimi,Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve Konuşma,Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve Yazma,Grup Sunumları,Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve Kelime,Çocuklarda ölçme-değerlendirme,Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri,Mikroöğretim I,Mikroöğretim II,Mikroöğretim III,Ders üzerine geri bildirim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini analiz eder. | 10, 6, 9 | E, F |
Öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini değerlendirir ve tasarlar. | 5 | F |
Öğrenciler çocuk öğrenenler için kelime, dilbilgisel yapı ve dil becerilerinin öğretimi için etkinlik tasarlar. | 5 | F |
Öğrenciler çocuk öğrencilerin performansını ölçüp değerlendirme esaslarını listeler. | 16, 9 | F |
Öğrenciler seçilen izlence türüyle çocuk edebiyatı yapıtlarını sentezler. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleri | Introduction to fundamental concepts |
2 | Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimi | Ch 1, 1-18 |
3 | Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli Öğretim | Ch 2, 21-44 |
4 | Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimi | Ch 3, 45-67 |
5 | Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve Konuşma | Ch 4, 68-95 |
6 | Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve Yazma | Ch 5, 97-119 |
7 | Grup Sunumları | In-classwork |
8 | Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve Kelime | Ch 6, 120--135 |
9 | Çocuklarda ölçme-değerlendirme | Ch 7, 137--163 |
10 | Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri | Ch 9, 186-201 |
11 | Mikroöğretim I | In-classwork |
12 | Mikroöğretim II | In-classwork |
13 | Mikroöğretim III | In-class work |
14 | Ders üzerine geri bildirim | In-class work |
Kaynak |
1. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 2. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning 3. Phillips, S. (1993) Young Learners. Oxford: OUP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |