Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | ELT2211711 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Amaç, öğrencileri kelime oluşturmanın temellerinden başlayarak kelimelerin nasıl anlam taşıdığına kadar getirmektir. Kurs boyunca öğrenciler, kelimelerin diğer kelimelerle nasıl ilişki kurduğuna, dilbilgisi ile nasıl etkileşimde bulunduklarına, birbirlerini nasıl çektiklerine ve gruplar halinde nasıl toplandıklarına, konuşma ve yazılı metinlerde nasıl işlediklerine, nasıl öğrendiğimize, nasıl öğrettiklerimize ve toplumda nasıl kullandığımıza, değiştirdiğimize ve tekrar oluşturduğumuza bakarlar. Kurs, her konuyla ilgili arka plan bilgisini ve teoriyi sağlar, kelime dağarcığıyla ilgili farklı yönlerde öğrencilerin karşılaşacağı sorunları belirler ve teoriyi öğretimde nasıl uygulayabileceğimiz ve zorlukları nasıl ele alabileceğimiz konusunda bir tartışma sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyon,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisi,Eşdizimler,Çok Kelimeli Öğeler,Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz?,Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? ,Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Zihindeki kelimeler ,Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Kelime öğretmek ve öğrenmek ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oğrenciler, sözcüksel öğeler ve yapısal formlar arasındaki ilişkiyi nasıl belirleyeceklerine dair bilgilerini sınıflandırabilecekler. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğrenciler, İngilizce kelime bilgisini değerlendirmek için test türlerini belirler ve uygular. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğrenciler, öğrenilen deyimleri, öbek fiilleri ve kelime dağarcığını öğretmek için öğretim tekniklerini etkili bir şekilde kullanir. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyon | N. Schmitt, (2000) 22-44 |
3 | Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisi | N. Schmitt, (2000) 45-66 |
4 | Eşdizimler | M. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh, (2010) 28-38 |
5 | Çok Kelimeli Öğeler | N. Schmitt, (2000) 96-102 |
6 | Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz? | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz? | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz? | N. Schmitt, (2000) 102-113 |
10 | Zihindeki kelimeler | N. Schmitt, (2000) 116-132 |
11 | Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz? | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Kelime öğretmek ve öğrenmek | N. Schmitt, (2000) 142-162 |
14 | Konu Tekrarı | Hafta 1.-14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Stockwell, R. & D. Minkova (2003). English Words: History and Structure, CUP, Cambridge, UK 2. M. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh (2010). Vocabulary Matrix: Understanding, Learning, Teaching, Heinle, Cengage Learning, UK 3. N. Schmitt (2000), Vocabulary in Language Teaching, CUP, Cambridge, UK |
Ariffin, A. (2021). Effects of Student Collaboration on ESL Learners' Vocabulary Development. Asian Journal of University Education, 17(1), 177-191. *Calvo-Ferrer, J. R., & Belda-Medina, J. (2021). The effect of multiplayer video games on incidental and intentional L2 vocabulary learning: The case of Among Us. Multimodal Technologies and Interaction, 5(12), 80. *Skoufaki, S., & Petrić, B. (2021). Academic vocabulary in an EAP course: Opportunities for incidental learning from printed teaching materials developed in-house. English for Specific Purposes, 63, 71-85. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | ELT2211711 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Amaç, öğrencileri kelime oluşturmanın temellerinden başlayarak kelimelerin nasıl anlam taşıdığına kadar getirmektir. Kurs boyunca öğrenciler, kelimelerin diğer kelimelerle nasıl ilişki kurduğuna, dilbilgisi ile nasıl etkileşimde bulunduklarına, birbirlerini nasıl çektiklerine ve gruplar halinde nasıl toplandıklarına, konuşma ve yazılı metinlerde nasıl işlediklerine, nasıl öğrendiğimize, nasıl öğrettiklerimize ve toplumda nasıl kullandığımıza, değiştirdiğimize ve tekrar oluşturduğumuza bakarlar. Kurs, her konuyla ilgili arka plan bilgisini ve teoriyi sağlar, kelime dağarcığıyla ilgili farklı yönlerde öğrencilerin karşılaşacağı sorunları belirler ve teoriyi öğretimde nasıl uygulayabileceğimiz ve zorlukları nasıl ele alabileceğimiz konusunda bir tartışma sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyon,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisi,Eşdizimler,Çok Kelimeli Öğeler,Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz?,Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? ,Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Zihindeki kelimeler ,Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Kelime öğretmek ve öğrenmek ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oğrenciler, sözcüksel öğeler ve yapısal formlar arasındaki ilişkiyi nasıl belirleyeceklerine dair bilgilerini sınıflandırabilecekler. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğrenciler, İngilizce kelime bilgisini değerlendirmek için test türlerini belirler ve uygular. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğrenciler, öğrenilen deyimleri, öbek fiilleri ve kelime dağarcığını öğretmek için öğretim tekniklerini etkili bir şekilde kullanir. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyon | N. Schmitt, (2000) 22-44 |
3 | Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisi | N. Schmitt, (2000) 45-66 |
4 | Eşdizimler | M. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh, (2010) 28-38 |
5 | Çok Kelimeli Öğeler | N. Schmitt, (2000) 96-102 |
6 | Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz? | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz? | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz? | N. Schmitt, (2000) 102-113 |
10 | Zihindeki kelimeler | N. Schmitt, (2000) 116-132 |
11 | Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz? | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Kelime öğretmek ve öğrenmek | N. Schmitt, (2000) 142-162 |
14 | Konu Tekrarı | Hafta 1.-14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Stockwell, R. & D. Minkova (2003). English Words: History and Structure, CUP, Cambridge, UK 2. M. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh (2010). Vocabulary Matrix: Understanding, Learning, Teaching, Heinle, Cengage Learning, UK 3. N. Schmitt (2000), Vocabulary in Language Teaching, CUP, Cambridge, UK |
Ariffin, A. (2021). Effects of Student Collaboration on ESL Learners' Vocabulary Development. Asian Journal of University Education, 17(1), 177-191. *Calvo-Ferrer, J. R., & Belda-Medina, J. (2021). The effect of multiplayer video games on incidental and intentional L2 vocabulary learning: The case of Among Us. Multimodal Technologies and Interaction, 5(12), 80. *Skoufaki, S., & Petrić, B. (2021). Academic vocabulary in an EAP course: Opportunities for incidental learning from printed teaching materials developed in-house. English for Specific Purposes, 63, 71-85. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |