Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ IELT3111034Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Teorik Arkaplan,Genç öğrencilerin özellikleri,Hikaye Anlatımı,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence,Games, Arts and Crafts in a Language Classroom ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır?,Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirme,İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL),Sınıf Yönetimi,Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir 16, 18, 9A, E
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir10, 18, 9A, E
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir10, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve UygulamasıDers Programına Genel Bakış
2Teorik Arkaplanİlgili kaynakların okunması, Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
3Genç öğrencilerin özellikleriİlgili Kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
4Hikaye Anlatımıİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
5Ortaokul İngilizce Dil Müfredatıİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
6Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinliklerİlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
7İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlenceİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
8Games, Arts and Crafts in a Language Classroom İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
9İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımıİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
10EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır?İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
11Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirmeİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
12İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL)İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
13Sınıf Yönetimiİlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
14Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenmeİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
Kaynak
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners-Edited by Sue Garton and Fiona Copland(2019)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme144
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5630
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ IELT3111034Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Teorik Arkaplan,Genç öğrencilerin özellikleri,Hikaye Anlatımı,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence,Games, Arts and Crafts in a Language Classroom ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır?,Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirme,İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL),Sınıf Yönetimi,Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir 16, 18, 9A, E
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir10, 18, 9A, E
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir10, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve UygulamasıDers Programına Genel Bakış
2Teorik Arkaplanİlgili kaynakların okunması, Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
3Genç öğrencilerin özellikleriİlgili Kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
4Hikaye Anlatımıİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
5Ortaokul İngilizce Dil Müfredatıİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
6Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinliklerİlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
7İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlenceİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
8Games, Arts and Crafts in a Language Classroom İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
9İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımıİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
10EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır?İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
11Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirmeİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
12İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL)İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
13Sınıf Yönetimiİlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
14Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenmeİlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II
Kaynak
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners-Edited by Sue Garton and Fiona Copland(2019)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08