Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I | ELT3111034 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Teorik Arkaplan,Genç öğrencilerin özellikleri,Hikaye Anlatımı,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence,Games, Arts and Crafts in a Language Classroom ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır?,Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirme,İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL),Sınıf Yönetimi,Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir | 16, 18, 9 | A, E |
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir | 10, 18, 9 | A, E |
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir | 10, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması | Ders Programına Genel Bakış |
2 | Teorik Arkaplan | İlgili kaynakların okunması, Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
3 | Genç öğrencilerin özellikleri | İlgili Kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
4 | Hikaye Anlatımı | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
5 | Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
6 | Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinlikler | İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
7 | İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
8 | Games, Arts and Crafts in a Language Classroom | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
9 | İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
10 | EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır? | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
11 | Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirme | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
12 | İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL) | İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
13 | Sınıf Yönetimi | İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
14 | Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenme | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
Kaynak |
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners-Edited by Sue Garton and Fiona Copland(2019) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 4 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 6 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I | ELT3111034 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Teorik Arkaplan,Genç öğrencilerin özellikleri,Hikaye Anlatımı,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence,Games, Arts and Crafts in a Language Classroom ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır?,Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirme,İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL),Sınıf Yönetimi,Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir | 16, 18, 9 | A, E |
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir | 10, 18, 9 | A, E |
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir | 10, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması | Ders Programına Genel Bakış |
2 | Teorik Arkaplan | İlgili kaynakların okunması, Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
3 | Genç öğrencilerin özellikleri | İlgili Kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
4 | Hikaye Anlatımı | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
5 | Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
6 | Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı 5. ve 6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görevler/Etkinlikler | İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
7 | İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
8 | Games, Arts and Crafts in a Language Classroom | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
9 | İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
10 | EFL Sınıflarında Drama Nasıl Kullanılmalıdır? | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
11 | Genç Öğrencilere İngilizce Öğretme ve 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirme | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
12 | İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL) | İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
13 | Sınıf Yönetimi | İlgili kaynakların okunması ,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
14 | Bireysel Farklılıklar: Zeka, Stil, Stratejiler, Özerklik ve Yaşam Boyu Öğrenme | İlgili kaynakların okunması,Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II |
Kaynak |
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners-Edited by Sue Garton and Fiona Copland(2019) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |