Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA | ELT4212107 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri sunmaktır. Öğrenciler ayrıca bu derste teorik bilginin uygulamada nasıl kullanılacağına dair etkinliklere de katılırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Test nedir? Test ve Öğretim. Dil Testine Yaklaşımlar.,Dil Değerlendirmesinde İlke ve Kavramlar,Sınıf Dil Testleri Tasarlama. Sınav Türleri.,Çoktan Seçmeli Test Hazırlama ve Madde Analizi,Dinleme Becersinin Değerlendirme,Dinleme Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Konuşma Becerisini Değerlendirme,Konuşma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Okuma Beceresini Değerlendirme,Okuma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Yazma Beceresini Değerlendirme,Yazma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme,Ders Yansıması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. | 10, 5, 6, 9 | F |
Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirler. | 10, 5, 6, 9 | F |
Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir. | 16, 5, 9 | F |
Test geliştirme aşamalarını listeler. | 14, 16, 9 | F |
Uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapar. | 5, 6, 9 | F |
Alternatif değerlendirme tekniklerini tartışır. | 10, 16 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Test nedir? Test ve Öğretim. Dil Testine Yaklaşımlar. | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Dil Değerlendirmesinde İlke ve Kavramlar | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Sınıf Dil Testleri Tasarlama. Sınav Türleri. | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Çoktan Seçmeli Test Hazırlama ve Madde Analizi | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Dinleme Becersinin Değerlendirme | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Dinleme Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Konuşma Becerisini Değerlendirme | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Konuşma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Okuma Beceresini Değerlendirme | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Okuma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Yazma Beceresini Değerlendirme | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Yazma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Ders Yansıması | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Brown, D. & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment - Principles andClassroom Practice. (2nd edition). Pearson Longman, NY. 2. Hughes, A (1989) Testing for Language Teachers. Cambridge University Press. 3. Weir, C (1993) Understanding and Developing Language Tests. Prentice Hall. 4. Weir, C. & Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford, UK: Cambridge, Mass. 5. Brown, J. D. (2011). Testing in language programs: A comprehensive guide to English language assessment. 6.Shohamy, E. (2020). The power of tests: A critical perspective on the uses of language tests. Routledge. 7.. Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 8 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA | ELT4212107 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri sunmaktır. Öğrenciler ayrıca bu derste teorik bilginin uygulamada nasıl kullanılacağına dair etkinliklere de katılırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Test nedir? Test ve Öğretim. Dil Testine Yaklaşımlar.,Dil Değerlendirmesinde İlke ve Kavramlar,Sınıf Dil Testleri Tasarlama. Sınav Türleri.,Çoktan Seçmeli Test Hazırlama ve Madde Analizi,Dinleme Becersinin Değerlendirme,Dinleme Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Konuşma Becerisini Değerlendirme,Konuşma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Okuma Beceresini Değerlendirme,Okuma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Yazma Beceresini Değerlendirme,Yazma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu.,Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme,Ders Yansıması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. | 10, 5, 6, 9 | F |
Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirler. | 10, 5, 6, 9 | F |
Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir. | 16, 5, 9 | F |
Test geliştirme aşamalarını listeler. | 14, 16, 9 | F |
Uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapar. | 5, 6, 9 | F |
Alternatif değerlendirme tekniklerini tartışır. | 10, 16 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Test nedir? Test ve Öğretim. Dil Testine Yaklaşımlar. | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Dil Değerlendirmesinde İlke ve Kavramlar | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Sınıf Dil Testleri Tasarlama. Sınav Türleri. | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Çoktan Seçmeli Test Hazırlama ve Madde Analizi | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Dinleme Becersinin Değerlendirme | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Dinleme Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Konuşma Becerisini Değerlendirme | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Konuşma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Okuma Beceresini Değerlendirme | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Okuma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Yazma Beceresini Değerlendirme | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Yazma Testlerinin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunumu. | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Ders Yansıması | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Brown, D. & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment - Principles andClassroom Practice. (2nd edition). Pearson Longman, NY. 2. Hughes, A (1989) Testing for Language Teachers. Cambridge University Press. 3. Weir, C (1993) Understanding and Developing Language Tests. Prentice Hall. 4. Weir, C. & Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford, UK: Cambridge, Mass. 5. Brown, J. D. (2011). Testing in language programs: A comprehensive guide to English language assessment. 6.Shohamy, E. (2020). The power of tests: A critical perspective on the uses of language tests. Routledge. 7.. Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |