Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | ELT3111032 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, sınıf ortamı yönetmenin teorilerini ve temel kavramlarını ele alarak, öğrencilerin etkili sınıf yönetimi için beceriler kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları,Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar,Kararlı Disiplin,Yapıcı Sınıf Disiplini,Mantıksal Sonuçlar,Saygın Disiplin,Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı,Topluluk Oluşturma,Cezasız veya Ödülsüz Disiplin,İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği,Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu,Adaletli Disiplin,Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar,Kendi Sistemini Oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıf yönetimi ve disipliniyle ilgili modelleri ilişkilendirir. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini ve sınıfta iletişim ve etkileşim sürecindeki etkili faktörleri açıklar. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıfta öğrenci motivasyonu ve olumlu sınıf ve öğrenme iklimini oluşturma yollarını analiz eder. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar. | 10, 12, 20, 37, 5, 9 | A, D, E, F, H |
Sınıfta zaman yönetimi konusunu kavrar. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Temel Kavramlar |
2 | Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları | Ch 1 Behavioral Approaches to CM |
3 | Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar | Ch 2 Behavioral Approaches to CM |
4 | Kararlı Disiplin | Ch 3 Assertive Discipline |
5 | Yapıcı Sınıf Disiplini | Ch 4 Positive Classroom Discipline, p. 61 |
6 | Mantıksal Sonuçlar | Ch 5 Logical Consequences, p.80 |
7 | Saygın Disiplin | Ch 6. Discipline with Dignity, p. 99 |
8 | Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı | Ch. 7 Classroom Organization and Management Program, p.117 |
9 | Topluluk Oluşturma | Ch. 8 Building Community p. 139 |
9 | Cezasız veya Ödülsüz Disiplin | Ch. 9 Discipline without Stress Punishments or Rewards p. 155 |
10 | İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği | Ch. 10 Inner Discipline and Positive Behavior Support p. 181 |
11 | Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu | Ch.12 Conflict Resolution and Peer Mediation p. 214 |
12 | Adaletli Disiplin | Ch. 13 Judicious Discipline p. 231 |
13 | Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar | Ch.14 Research-Based Best Practices in Classroom Management, p. 253 |
14 | Kendi Sistemini Oluşturma | Ch 15 Creating Your Own System p. 271 |
Kaynak |
Hardin, C. (2011). Effective Classroom Management. New Jersey: Pearson Education Inc. Purwanti, E., & Vania, G. (2021). Classroom management: Applying appropriate strategies to enhance effective teaching. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 6(1), 78-93. Nazari, M., Zohoorian, Z., & Faravani, A. (2021). Patterns of teaching empowerment and classroom management among successful EFL teachers. International Journal of Research in Teacher Education, 12(2), 36-52. Aydın, A. (2015). Özel eğitim sınıflarında sınıf yönetimi.Ankara:Vize yayıncılık. |
Sieberer-Nagler, K. (2016). Effective classroom-management & positive teaching. English language teaching, 9(1), 163-172. * Marmoah, S., & Denmar, D. (2017). The analysis of classroom management in teaching English. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 22(1), 72-78. * Wong, Harry K. & Wong, Rosemary T., 2009. The First Days of School: How To Be An Effective Teacher. Singapore: Harry K. Wong Publications, Inc. ISBN: 978-0-9764233-1-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | ELT3111032 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, sınıf ortamı yönetmenin teorilerini ve temel kavramlarını ele alarak, öğrencilerin etkili sınıf yönetimi için beceriler kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları,Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar,Kararlı Disiplin,Yapıcı Sınıf Disiplini,Mantıksal Sonuçlar,Saygın Disiplin,Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı,Topluluk Oluşturma,Cezasız veya Ödülsüz Disiplin,İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği,Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu,Adaletli Disiplin,Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar,Kendi Sistemini Oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıf yönetimi ve disipliniyle ilgili modelleri ilişkilendirir. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini ve sınıfta iletişim ve etkileşim sürecindeki etkili faktörleri açıklar. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıfta öğrenci motivasyonu ve olumlu sınıf ve öğrenme iklimini oluşturma yollarını analiz eder. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar. | 10, 12, 20, 37, 5, 9 | A, D, E, F, H |
Sınıfta zaman yönetimi konusunu kavrar. | 10, 12, 19, 5, 7, 9 | C, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Temel Kavramlar |
2 | Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları | Ch 1 Behavioral Approaches to CM |
3 | Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar | Ch 2 Behavioral Approaches to CM |
4 | Kararlı Disiplin | Ch 3 Assertive Discipline |
5 | Yapıcı Sınıf Disiplini | Ch 4 Positive Classroom Discipline, p. 61 |
6 | Mantıksal Sonuçlar | Ch 5 Logical Consequences, p.80 |
7 | Saygın Disiplin | Ch 6. Discipline with Dignity, p. 99 |
8 | Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı | Ch. 7 Classroom Organization and Management Program, p.117 |
9 | Topluluk Oluşturma | Ch. 8 Building Community p. 139 |
9 | Cezasız veya Ödülsüz Disiplin | Ch. 9 Discipline without Stress Punishments or Rewards p. 155 |
10 | İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği | Ch. 10 Inner Discipline and Positive Behavior Support p. 181 |
11 | Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu | Ch.12 Conflict Resolution and Peer Mediation p. 214 |
12 | Adaletli Disiplin | Ch. 13 Judicious Discipline p. 231 |
13 | Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar | Ch.14 Research-Based Best Practices in Classroom Management, p. 253 |
14 | Kendi Sistemini Oluşturma | Ch 15 Creating Your Own System p. 271 |
Kaynak |
Hardin, C. (2011). Effective Classroom Management. New Jersey: Pearson Education Inc. Purwanti, E., & Vania, G. (2021). Classroom management: Applying appropriate strategies to enhance effective teaching. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 6(1), 78-93. Nazari, M., Zohoorian, Z., & Faravani, A. (2021). Patterns of teaching empowerment and classroom management among successful EFL teachers. International Journal of Research in Teacher Education, 12(2), 36-52. Aydın, A. (2015). Özel eğitim sınıflarında sınıf yönetimi.Ankara:Vize yayıncılık. |
Sieberer-Nagler, K. (2016). Effective classroom-management & positive teaching. English language teaching, 9(1), 163-172. * Marmoah, S., & Denmar, D. (2017). The analysis of classroom management in teaching English. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 22(1), 72-78. * Wong, Harry K. & Wong, Rosemary T., 2009. The First Days of School: How To Be An Effective Teacher. Singapore: Harry K. Wong Publications, Inc. ISBN: 978-0-9764233-1-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |