Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | ELT4212103 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 15 |
Ders Programı | ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 09:00-09:45 ( D ) Pazartesi 10:00-10:45 ( D ) Pazartesi 11:00-11:45 ( D ) Pazartesi 12:00-12:45 ( D ) Pazartesi 12:45-13:30 ( D ) Pazartesi 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Pazartesi 09:00-09:45 ( C ) Pazartesi 10:00-10:45 ( C ) Pazartesi 11:00-11:45 ( C ) Pazartesi 12:00-12:45 ( C ) Pazartesi 12:45-13:30 ( C ) Pazartesi 13:30-14:15 ( C ) Salı 11:00-11:45 ( C ) Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ, Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri teorik meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntem ve tekniklerle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini pratiğe geçirme imkanı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dönem içeriğinin tanıtılması,Ders Planı Hazırlama,Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemi,Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı ,Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı ,Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleri,Öğretmen İnanç ve Değerleri,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliği,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulaması,Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste öğretmen adayları okullarda uygulama yaparak öğretmenlik becerilerini sınıflarda geliştirir. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretmen adayları müfredat hakkında fikir sahibi olur ve ders kitaplarını değerlendirerek uygular. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretmen adayları, öğretim uygulaması sırasında edindikleri deneyimlerini diğer öğrenciler ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak öğretim yeterliklerini değerlendirir. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretmen adayları, sınıf yönetimi, planlama öğretimi ve uygulama konularında beceri ve yeterliliklerini sentezler. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem içeriğinin tanıtılması | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 1: (Re)visioning Language Teacher Education. |
2 | Ders Planı Hazırlama | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The structure of a language lesson. s.113-128. |
3 | Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemi | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The role of the teacher. s.97-112. |
4 | Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimi | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3: Analyzing Learner Needs. |
5 | Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Interaction in the second language classroom. s.138-158. |
6 | Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimi | İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). English as an international language. s.5-26. |
7 | Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Bilingual users of English. s.27-48. |
8 | Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleri | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 7: (Re)making a Modular Model. |
9 | Öğretmen İnanç ve Değerleri | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Exploring teachers' beliefs. s.29-51. |
10 | Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The nature of language learning activities. s.161-181. |
11 | Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliği | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3.2 Analyzing Learner Motivation; Chapter 3.3. Analyzing Learner Autonomy; 3.4. Classroom Implications. |
12 | Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Language use in the classroom. s.182-201. |
13 | Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulaması | İlgili kaynakların okunması. MacKey 2002. Teaching methods and English as an international language. s.103-121. |
14 | Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirim | İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Rethinking goals and approaches. s.125-130. |
Kaynak |
1. Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, recognizing, doing, and seeing. Routledge. 2. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and perspectives. NY: OUP 3. Richards, J. & Lockhart, C. (2012). Reflective Teaching In Second Language Classrooms. 4. Megawati, F., & Astutik, Y. (2018). TEACHING PRACTICUM: INVESTIGATING EFL PRE-SERVICE TEACHERS’SELF-EFFICACY. English Review: Journal of English Education, 7(1), 125-136. 5. Cirocki, A., Madyarov, I., & Baecher, L. (2019). Current perspectives on the TESOL Practicum. Springer International Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 30 | 150 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 12 | 168 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 440 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(440/30) | 15 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | ELT4212103 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 15 |
Ders Programı | ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 09:00-09:45 ( D ) Pazartesi 10:00-10:45 ( D ) Pazartesi 11:00-11:45 ( D ) Pazartesi 12:00-12:45 ( D ) Pazartesi 12:45-13:30 ( D ) Pazartesi 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Pazartesi 09:00-09:45 ( C ) Pazartesi 10:00-10:45 ( C ) Pazartesi 11:00-11:45 ( C ) Pazartesi 12:00-12:45 ( C ) Pazartesi 12:45-13:30 ( C ) Pazartesi 13:30-14:15 ( C ) Salı 11:00-11:45 ( C ) Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ, Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri teorik meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntem ve tekniklerle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini pratiğe geçirme imkanı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dönem içeriğinin tanıtılması,Ders Planı Hazırlama,Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemi,Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı ,Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı ,Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleri,Öğretmen İnanç ve Değerleri,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliği,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulaması,Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste öğretmen adayları okullarda uygulama yaparak öğretmenlik becerilerini sınıflarda geliştirir. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretmen adayları müfredat hakkında fikir sahibi olur ve ders kitaplarını değerlendirerek uygular. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretmen adayları, öğretim uygulaması sırasında edindikleri deneyimlerini diğer öğrenciler ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak öğretim yeterliklerini değerlendirir. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretmen adayları, sınıf yönetimi, planlama öğretimi ve uygulama konularında beceri ve yeterliliklerini sentezler. | 18, 6 | I, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem içeriğinin tanıtılması | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 1: (Re)visioning Language Teacher Education. |
2 | Ders Planı Hazırlama | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The structure of a language lesson. s.113-128. |
3 | Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemi | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The role of the teacher. s.97-112. |
4 | Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimi | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3: Analyzing Learner Needs. |
5 | Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Interaction in the second language classroom. s.138-158. |
6 | Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimi | İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). English as an international language. s.5-26. |
7 | Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Bilingual users of English. s.27-48. |
8 | Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleri | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 7: (Re)making a Modular Model. |
9 | Öğretmen İnanç ve Değerleri | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Exploring teachers' beliefs. s.29-51. |
10 | Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The nature of language learning activities. s.161-181. |
11 | Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliği | İlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3.2 Analyzing Learner Motivation; Chapter 3.3. Analyzing Learner Autonomy; 3.4. Classroom Implications. |
12 | Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı | İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Language use in the classroom. s.182-201. |
13 | Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulaması | İlgili kaynakların okunması. MacKey 2002. Teaching methods and English as an international language. s.103-121. |
14 | Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirim | İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Rethinking goals and approaches. s.125-130. |
Kaynak |
1. Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, recognizing, doing, and seeing. Routledge. 2. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and perspectives. NY: OUP 3. Richards, J. & Lockhart, C. (2012). Reflective Teaching In Second Language Classrooms. 4. Megawati, F., & Astutik, Y. (2018). TEACHING PRACTICUM: INVESTIGATING EFL PRE-SERVICE TEACHERS’SELF-EFFICACY. English Review: Journal of English Education, 7(1), 125-136. 5. Cirocki, A., Madyarov, I., & Baecher, L. (2019). Current perspectives on the TESOL Practicum. Springer International Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |