Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCENİN YAPISI | ELT1214945 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Dilin kökenleri,İnsan dili ,Dilin sesleri: Ses üretimi yeri ,Ses üretim biçimi , Dilin ses kalıpları: Fonoloji,Sözcük yapımı,Sözcük yapımı,Morfoloji,Morfoloji , Dilbilgisi: Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi ,Sözdizimi,Sözdizimi Kelime öbeği yapısı kuralları Sözlük kuralları Hareket kuralları ,Tekrar: Kahoot Oyunu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci dersin sonunda cümle yapılarını yazılı İngilizce metinlerde öğrenir | 16 | C |
İngilizce dilindeki yaygın yapılar öğrenir. | 16 | C |
Konuşulan İngilizce dilindeki ses desenlerini ve yapıları bilir. | 16 | C |
learn word and sentence structures | 16 | C |
Cümlelerin anlamsal özelliklerini öğrenir. | 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Dersin amacı ve içeriği ile ilgili PowerPoint sunumu hazırlama |
2 | Dilin kökenleri | Yule (2015), s. 2-9 PowerPoint sunumu hazırlama |
3 | İnsan dili | Yule (2015), s. 12-20 PowerPoint sunumu hazırlama |
4 | Dilin sesleri: Ses üretimi yeri | Yule (2015), s. 27-29 PowerPoint sunumu hazırlama |
5 | Ses üretim biçimi | Yule (2015), s. 29-34 PowerPoint sunumu hazırlama |
6 | Dilin ses kalıpları: Fonoloji | Yule (2015), s. 40-46 PowerPoint sunumu hazırlama |
7 | Sözcük yapımı | Yule (2015), s. 51-56 PowerPoint sunumu hazırlama |
8 | Sözcük yapımı | Yule (2015), s. 56-59 PowerPoint sunumu hazırlama |
9 | Morfoloji | Yule (2015), s. 66-68 PowerPoint sunumu hazırlama |
10 | Morfoloji | Yule (2015), s. 68-76 PowerPoint sunumu hazırlama |
11 | Dilbilgisi: Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi | Yule (2015), s. 80-89 PowerPoint sunumu hazırlama |
12 | Sözdizimi | Yule (2015), s. 95-98 PowerPoint sunumu hazırlama |
13 | Sözdizimi Kelime öbeği yapısı kuralları Sözlük kuralları Hareket kuralları | Yule (2015), s. 98-104 PowerPoint sunumu hazırlama |
14 | Tekrar: Kahoot Oyunu | Kahoot oyunu hazırlama |
Kaynak |
1. Aronoff, M., & Rees-Miller, J. (Eds.). (2020). The handbook of linguistics. John Wiley and Sons. 2. Stockwell, P. & Trask, R.L. (2007). Language and Linguistics: The Key Concepts. Routledge. 3. Yule, G. (2020). The Study of Language (7th Edition). Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 5 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 3 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCENİN YAPISI | ELT1214945 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Dilin kökenleri,İnsan dili ,Dilin sesleri: Ses üretimi yeri ,Ses üretim biçimi , Dilin ses kalıpları: Fonoloji,Sözcük yapımı,Sözcük yapımı,Morfoloji,Morfoloji , Dilbilgisi: Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi ,Sözdizimi,Sözdizimi Kelime öbeği yapısı kuralları Sözlük kuralları Hareket kuralları ,Tekrar: Kahoot Oyunu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci dersin sonunda cümle yapılarını yazılı İngilizce metinlerde öğrenir | 16 | C |
İngilizce dilindeki yaygın yapılar öğrenir. | 16 | C |
Konuşulan İngilizce dilindeki ses desenlerini ve yapıları bilir. | 16 | C |
learn word and sentence structures | 16 | C |
Cümlelerin anlamsal özelliklerini öğrenir. | 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Dersin amacı ve içeriği ile ilgili PowerPoint sunumu hazırlama |
2 | Dilin kökenleri | Yule (2015), s. 2-9 PowerPoint sunumu hazırlama |
3 | İnsan dili | Yule (2015), s. 12-20 PowerPoint sunumu hazırlama |
4 | Dilin sesleri: Ses üretimi yeri | Yule (2015), s. 27-29 PowerPoint sunumu hazırlama |
5 | Ses üretim biçimi | Yule (2015), s. 29-34 PowerPoint sunumu hazırlama |
6 | Dilin ses kalıpları: Fonoloji | Yule (2015), s. 40-46 PowerPoint sunumu hazırlama |
7 | Sözcük yapımı | Yule (2015), s. 51-56 PowerPoint sunumu hazırlama |
8 | Sözcük yapımı | Yule (2015), s. 56-59 PowerPoint sunumu hazırlama |
9 | Morfoloji | Yule (2015), s. 66-68 PowerPoint sunumu hazırlama |
10 | Morfoloji | Yule (2015), s. 68-76 PowerPoint sunumu hazırlama |
11 | Dilbilgisi: Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi | Yule (2015), s. 80-89 PowerPoint sunumu hazırlama |
12 | Sözdizimi | Yule (2015), s. 95-98 PowerPoint sunumu hazırlama |
13 | Sözdizimi Kelime öbeği yapısı kuralları Sözlük kuralları Hareket kuralları | Yule (2015), s. 98-104 PowerPoint sunumu hazırlama |
14 | Tekrar: Kahoot Oyunu | Kahoot oyunu hazırlama |
Kaynak |
1. Aronoff, M., & Rees-Miller, J. (Eds.). (2020). The handbook of linguistics. John Wiley and Sons. 2. Stockwell, P. & Trask, R.L. (2007). Language and Linguistics: The Key Concepts. Routledge. 3. Yule, G. (2020). The Study of Language (7th Edition). Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |