Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ELT4112098 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere topluma hizmet uygulamalarını tanıtmayı, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmeyi, ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin tanıtılması,Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesi,Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi,Toplumun Güncel Meselelerini Tartışma,Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama,Güncel topluma hizmet uygulamaları,Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi,Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanması,Bir sosyal projede yer almak,Bir sosyal projede yer almak II,Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgi,Grup sunumları ve proje teslimi,Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler: Topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumsal sorunları tartışır; Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir; Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilir; Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir; Okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.2-8. |
2 | Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.9-21. |
3 | Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve amacı. s.19-31. |
4 | Toplumun Güncel Meselelerini Tartışma | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje geliştirme aşamaları. s.32-37. |
5 | Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje ve proje geliştirme aşamaları. s. 38-56. |
6 | Güncel topluma hizmet uygulamaları | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: konferans ve panel. s.80-88. |
7 | Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: sempozyum ve kongre. s.89-92. |
8 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Etkili sunum adımları. s.93-97. |
9 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanması | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği. s.127-147. |
10 | Bir sosyal projede yer almak | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Sen de üniversite kazan. s.113-117. |
11 | Bir sosyal projede yer almak II | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Bizim için özelsiniz. s.118-122. |
12 | Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: İkinci Baharda Üçüncü Nazar. s.123-126. |
13 | Grup sunumları ve proje teslimi | İlgili kaynakların incelenmesi. Kuzucu & Kamer (2009). Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu, sonuç raporu, öğrenci ve danışman öğretmen değerlendirme form örnekleri. s. 152-157. |
14 | Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimler | İşlenen konuların ve projelerin gözden geçirilmesi. |
Kaynak |
1. Burakgazi, S. G. (2018). Volunteering: Evaluation of community service learning program. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9(4), 342-372. 2. Korkmaz, S., & Cesur, K. (2018). Community Service Practices: Prospective Teachers’ Views on Its Implementation Process and Outcomes. International Journal of Educational Researchers, 9(4), 9-19. 3. Hasırcı, Ö. K., & Sarı, M. (2013). An Analysis of Instructors and Teacher Candidates' Views on Community Service Practices Course in the Context of Democratic Citizenship Education. International Journal of Curriculum and Instructional Studies (IJOCIS), 3(5), 25-42. 4. Ronen, I. (2015). Challenges and Opportunities of Community Service Learning. Scholars' Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 8 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(104/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ELT4112098 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere topluma hizmet uygulamalarını tanıtmayı, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmeyi, ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin tanıtılması,Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesi,Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi,Toplumun Güncel Meselelerini Tartışma,Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama,Güncel topluma hizmet uygulamaları,Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi,Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanması,Bir sosyal projede yer almak,Bir sosyal projede yer almak II,Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgi,Grup sunumları ve proje teslimi,Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler: Topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumsal sorunları tartışır; Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir; Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilir; Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir; Okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.2-8. |
2 | Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.9-21. |
3 | Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve amacı. s.19-31. |
4 | Toplumun Güncel Meselelerini Tartışma | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje geliştirme aşamaları. s.32-37. |
5 | Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje ve proje geliştirme aşamaları. s. 38-56. |
6 | Güncel topluma hizmet uygulamaları | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: konferans ve panel. s.80-88. |
7 | Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: sempozyum ve kongre. s.89-92. |
8 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Etkili sunum adımları. s.93-97. |
9 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanması | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği. s.127-147. |
10 | Bir sosyal projede yer almak | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Sen de üniversite kazan. s.113-117. |
11 | Bir sosyal projede yer almak II | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Bizim için özelsiniz. s.118-122. |
12 | Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgi | İlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: İkinci Baharda Üçüncü Nazar. s.123-126. |
13 | Grup sunumları ve proje teslimi | İlgili kaynakların incelenmesi. Kuzucu & Kamer (2009). Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu, sonuç raporu, öğrenci ve danışman öğretmen değerlendirme form örnekleri. s. 152-157. |
14 | Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimler | İşlenen konuların ve projelerin gözden geçirilmesi. |
Kaynak |
1. Burakgazi, S. G. (2018). Volunteering: Evaluation of community service learning program. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9(4), 342-372. 2. Korkmaz, S., & Cesur, K. (2018). Community Service Practices: Prospective Teachers’ Views on Its Implementation Process and Outcomes. International Journal of Educational Researchers, 9(4), 9-19. 3. Hasırcı, Ö. K., & Sarı, M. (2013). An Analysis of Instructors and Teacher Candidates' Views on Community Service Practices Course in the Context of Democratic Citizenship Education. International Journal of Curriculum and Instructional Studies (IJOCIS), 3(5), 25-42. 4. Ronen, I. (2015). Challenges and Opportunities of Community Service Learning. Scholars' Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |