Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME | ELT3211041 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler ders kitaplarındaki üniteleri okuyacak ve sunumlar yapacak, davetli konuk(lar)ın semineri(leri) hakkında yansıtma yapacak, CV hazırlayacak, profesyonel online iletişim ağı oluşturacak, iş başvurusu ve iş görüşmelerine hazırlanacaklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kariyer Kavramı,Kariyer Planlama,Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi,Bireysel Kariyer Gelişimi,Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama,İş Görüşmesi,Kariyer planlama süreci,Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II,Yaşam boyu kariyer planlaması I,Yaşam boyu kariyer planlaması II,Emeklilikte kariyer planlaması,Konu tekrarı ve geri bildirim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder. | 10, 9 | E, F |
Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır. | 16 | F |
Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır. | 10 | F |
Kariyer gelişimini analiz eder. | 6 | F |
Eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kariyer Kavramı | Ders notları Kariyer Kavramı |
2 | Kariyer Planlama | Ders notları Kariyer Planlama |
3 | Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi | Ders notları Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi |
4 | Bireysel Kariyer Gelişimi | Ders notları Bireysel Kariyer Gelişimi |
5 | Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama | Ders notları Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama |
6 | İş Görüşmesi | Ders notları İş Görüşmesi |
7 | Kariyer planlama süreci | |
8 | Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi | Ders notları Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi |
9 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I | Ders notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği |
10 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II | ders notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II |
11 | Yaşam boyu kariyer planlaması I | Ders notları Yaşam boyu kariyer planlaması I |
12 | Yaşam boyu kariyer planlaması II | Ders notları Yaşam boyu kariyer planlaması II |
13 | Emeklilikte kariyer planlaması | Ders notları Emeklilikte kariyer planlaması |
14 | Konu tekrarı ve geri bildirim | Elt kaariyerinde teni eğilimlerle ilgili makaleler |
Kaynak |
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019 Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019 |
Yaman, I. (2019). 'Turkiye'de Ingilizce Ogretmeni Olmak' Uzerine Bazi Degerlendirmeler ve Oneriler. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13(28), 157-172. doi: 10.29329/mjer.2019.202.9 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME | ELT3211041 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler ders kitaplarındaki üniteleri okuyacak ve sunumlar yapacak, davetli konuk(lar)ın semineri(leri) hakkında yansıtma yapacak, CV hazırlayacak, profesyonel online iletişim ağı oluşturacak, iş başvurusu ve iş görüşmelerine hazırlanacaklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kariyer Kavramı,Kariyer Planlama,Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi,Bireysel Kariyer Gelişimi,Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama,İş Görüşmesi,Kariyer planlama süreci,Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II,Yaşam boyu kariyer planlaması I,Yaşam boyu kariyer planlaması II,Emeklilikte kariyer planlaması,Konu tekrarı ve geri bildirim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder. | 10, 9 | E, F |
Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır. | 16 | F |
Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır. | 10 | F |
Kariyer gelişimini analiz eder. | 6 | F |
Eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kariyer Kavramı | Ders notları Kariyer Kavramı |
2 | Kariyer Planlama | Ders notları Kariyer Planlama |
3 | Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi | Ders notları Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi |
4 | Bireysel Kariyer Gelişimi | Ders notları Bireysel Kariyer Gelişimi |
5 | Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama | Ders notları Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama |
6 | İş Görüşmesi | Ders notları İş Görüşmesi |
7 | Kariyer planlama süreci | |
8 | Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi | Ders notları Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi |
9 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I | Ders notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği |
10 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II | ders notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II |
11 | Yaşam boyu kariyer planlaması I | Ders notları Yaşam boyu kariyer planlaması I |
12 | Yaşam boyu kariyer planlaması II | Ders notları Yaşam boyu kariyer planlaması II |
13 | Emeklilikte kariyer planlaması | Ders notları Emeklilikte kariyer planlaması |
14 | Konu tekrarı ve geri bildirim | Elt kaariyerinde teni eğilimlerle ilgili makaleler |
Kaynak |
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019 Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019 |
Yaman, I. (2019). 'Turkiye'de Ingilizce Ogretmeni Olmak' Uzerine Bazi Degerlendirmeler ve Oneriler. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13(28), 157-172. doi: 10.29329/mjer.2019.202.9 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |