Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM II | ELT1214946 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce dilini kullanarak doğaçlama düşünceleri ve fikirleri ifade etmek, resmi ya da resmi olmayan bir ortamda belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi,Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi,Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar,Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi,Sunumda beden dili ve ses modülasyonları,Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık,Güncel konular üzerine tartışma,Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma,Yaygın mülakat sorularının ele alınması,Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma,Grup içindeki çatışmaların çözülmesi,Kültürel farkındalık ve duyarlılık,Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma,Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aktif dinleme ve eleştirel düşünme sergileyerek hem yapılandırılmış tartışmalara hem de münazaralara yapıcı bir şekilde katılır. | 11, 6 | D |
Bu dersi alan öğrenciler, çeşitli ortamlarda incelikli bir kelime dağarcığı kullanarak fikirleri açık ve tutarlı bir şekilde ifade eder. | 6 | D |
İyi yapılandırılmış içerik, kendine güvenen beden dili ve görsel araçların etkili kullanımıyla ikna edici sunumlar yapar. | 6 | F |
Etkileyici bir kendini tanıtma ve yaygın sorulara yanıtlar vererek farklı mülakat türlerinde güvenle ilerler. | 6 | F |
Kültürel farkındalık göstererek ve dil engellerini aşarak farklı kültürel geçmişlerden gelen bireylerle etkili iletişim kurar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi | |
2 | Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi | |
3 | Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar | |
4 | Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi | |
5 | Sunumda beden dili ve ses modülasyonları | |
6 | Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık | |
7 | Güncel konular üzerine tartışma | |
8 | Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma | |
9 | Yaygın mülakat sorularının ele alınması | |
10 | Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma | |
11 | Grup içindeki çatışmaların çözülmesi | |
12 | Kültürel farkındalık ve duyarlılık | |
13 | Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma | |
14 | Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma |
Kaynak |
Clare, Antonia, and J. J. Wilson. SpeakOut (Advanced). Pearson Education Ltd., 2012. Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press, 2005. |
Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com. British Council: Teaching English. https://www.teachingenglish.org.uk. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 10 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 10 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(199/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM II | ELT1214946 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce dilini kullanarak doğaçlama düşünceleri ve fikirleri ifade etmek, resmi ya da resmi olmayan bir ortamda belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi,Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi,Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar,Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi,Sunumda beden dili ve ses modülasyonları,Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık,Güncel konular üzerine tartışma,Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma,Yaygın mülakat sorularının ele alınması,Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma,Grup içindeki çatışmaların çözülmesi,Kültürel farkındalık ve duyarlılık,Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma,Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aktif dinleme ve eleştirel düşünme sergileyerek hem yapılandırılmış tartışmalara hem de münazaralara yapıcı bir şekilde katılır. | 11, 6 | D |
Bu dersi alan öğrenciler, çeşitli ortamlarda incelikli bir kelime dağarcığı kullanarak fikirleri açık ve tutarlı bir şekilde ifade eder. | 6 | D |
İyi yapılandırılmış içerik, kendine güvenen beden dili ve görsel araçların etkili kullanımıyla ikna edici sunumlar yapar. | 6 | F |
Etkileyici bir kendini tanıtma ve yaygın sorulara yanıtlar vererek farklı mülakat türlerinde güvenle ilerler. | 6 | F |
Kültürel farkındalık göstererek ve dil engellerini aşarak farklı kültürel geçmişlerden gelen bireylerle etkili iletişim kurar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü iletişim becerilerine genel bakış ve etkili iletişimin önemi | |
2 | Sözlü ve sözsüz iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi | |
3 | Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış tartışmalar | |
4 | Sunumların yapılandırılması ve sunumlarda görsel araçların ve multimedyanın önemi | |
5 | Sunumda beden dili ve ses modülasyonları | |
6 | Münazara yapılarını anlama ve münazaralar için araştırma ve hazırlık | |
7 | Güncel konular üzerine tartışma | |
8 | Mülakat türleri ve etkili kendini tanıtma | |
9 | Yaygın mülakat sorularının ele alınması | |
10 | Ekip çalışması ve işbirliği, grup tartışmalarına liderlik etme ve katılma | |
11 | Grup içindeki çatışmaların çözülmesi | |
12 | Kültürel farkındalık ve duyarlılık | |
13 | Farklı geçmişlerden gelen insanlarla iletişim kurma ve dil engellerini aşma | |
14 | Seçilen bir konu üzerine bireysel veya grup sunumları, akran geri bildirimi ve öz yansıtma |
Kaynak |
Clare, Antonia, and J. J. Wilson. SpeakOut (Advanced). Pearson Education Ltd., 2012. Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press, 2005. |
Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com. British Council: Teaching English. https://www.teachingenglish.org.uk. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |