Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I | ELT3111035 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Oryantasyonu ,Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama ,Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri ,Dinleme ve Dinlemenin Öğretimi,Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? ,Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımı,Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesi,Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. ,Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme,Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlama,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları I,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları II,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III.,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler farklı dinleme ve konuşma türlerini ve modellerini açıklar. | 6, 9 | F |
İyi dengelenmiş öğretimin özelliklerini tanımlar. | 5, 6, 9 | F |
Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygular. | 6, 9 | F |
ESL/EFL sınıfında belirli bir öğrenme ortamı için etkili yöntem ve stratejileri bir araya getirebileceklerdir. | 6, 9 | F |
Çeşitli dil yeterlilik seviyelerindeki öğrenciler için farklı öğrenme etkinliklerinin etkililiğini tartışır. | 6, 9 | F |
Çeşitli sınıf düzeylerinde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimine ilişkin güncel uygulamaları sunar ve fikirlerini ifade eder. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Oryantasyonu | Ders Programına Genel Bakış |
2 | Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama | İlgili kaynakların okunması. Chapter 1 by Nation and Newton (2008). |
3 | Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri | İlgili kaynakların okunması (Ellis, 2002) |
4 | Dinleme ve Dinlemenin Öğretimi | İlgili kaynakların okunması. Chapter 3, Nation and Newton (2008) ve Chapter 1, Richards (2008) |
5 | Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? | İlgili kaynakların okunması. Nemtchinova (2013). Öğrenci sunumları. |
6 | Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2007). Öğrenci sunumları. |
7 | Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesi | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2007). |
8 | Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. | İlgili kaynakların okunması. Chapter 9 by Nation and Newton (2008) and Chapter 2 by Richards (2008). |
9 | Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme | İlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), öğrenci sunumları. |
10 | Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlama | İlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), Harmer (2007). |
11 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları I | Aktivite sunumları |
12 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları II | Aktivite sunumları. |
13 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III. | Aktivite sunumları. |
14 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV. | Aktivite sunumları. |
Kaynak |
*Harmer, J. (2007). How to Teach English. Longman: Pearson. * Nation, I. S. P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York and London: Routledge, Taylor and Francis Group. * Nemtchinova, E. (2013). Teaching Listening. TESOL International Association. * Richards, C. J. (2008). Teaching Listening and Speaking: From Theory to Practice. Cambridge University Press. * Articles and course handouts. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 8 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 12 | 12 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I | ELT3111035 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Oryantasyonu ,Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama ,Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri ,Dinleme ve Dinlemenin Öğretimi,Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? ,Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımı,Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesi,Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. ,Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme,Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlama,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları I,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları II,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III.,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler farklı dinleme ve konuşma türlerini ve modellerini açıklar. | 6, 9 | F |
İyi dengelenmiş öğretimin özelliklerini tanımlar. | 5, 6, 9 | F |
Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygular. | 6, 9 | F |
ESL/EFL sınıfında belirli bir öğrenme ortamı için etkili yöntem ve stratejileri bir araya getirebileceklerdir. | 6, 9 | F |
Çeşitli dil yeterlilik seviyelerindeki öğrenciler için farklı öğrenme etkinliklerinin etkililiğini tartışır. | 6, 9 | F |
Çeşitli sınıf düzeylerinde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimine ilişkin güncel uygulamaları sunar ve fikirlerini ifade eder. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Oryantasyonu | Ders Programına Genel Bakış |
2 | Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama | İlgili kaynakların okunması. Chapter 1 by Nation and Newton (2008). |
3 | Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri | İlgili kaynakların okunması (Ellis, 2002) |
4 | Dinleme ve Dinlemenin Öğretimi | İlgili kaynakların okunması. Chapter 3, Nation and Newton (2008) ve Chapter 1, Richards (2008) |
5 | Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? | İlgili kaynakların okunması. Nemtchinova (2013). Öğrenci sunumları. |
6 | Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımı | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2007). Öğrenci sunumları. |
7 | Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesi | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2007). |
8 | Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. | İlgili kaynakların okunması. Chapter 9 by Nation and Newton (2008) and Chapter 2 by Richards (2008). |
9 | Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme | İlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), öğrenci sunumları. |
10 | Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlama | İlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), Harmer (2007). |
11 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları I | Aktivite sunumları |
12 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları II | Aktivite sunumları. |
13 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III. | Aktivite sunumları. |
14 | Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV. | Aktivite sunumları. |
Kaynak |
*Harmer, J. (2007). How to Teach English. Longman: Pearson. * Nation, I. S. P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York and London: Routledge, Taylor and Francis Group. * Nemtchinova, E. (2013). Teaching Listening. TESOL International Association. * Richards, C. J. (2008). Teaching Listening and Speaking: From Theory to Practice. Cambridge University Press. * Articles and course handouts. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |