Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | ELT1114942 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi.,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılması,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi ,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?, İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır?,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavrar ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşmayı ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel analiz yapar. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi. | Ders Notları |
2 | Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme | Ders Notları |
3 | Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılması | Ders Notları |
4 | Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi | Ders Notları |
5 | Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi | Ders Notları |
6 | 21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? | Ders Notları |
7 | İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? | Ders Notları |
8 | Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? | Ders Notları |
9 | Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı | Ders Notları |
10 | Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi | Ders Notları |
11 | Farklı Taksonomiler | Ders Notları |
12 | Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler | Ders Notları |
13 | Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme | Ders Notları |
14 | Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel | Ders Notları |
Kaynak |
Ders Notları Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 6 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | ELT1114942 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi.,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılması,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi ,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?, İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır?,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavrar ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşmayı ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel analiz yapar. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi. | Ders Notları |
2 | Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme | Ders Notları |
3 | Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılması | Ders Notları |
4 | Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi | Ders Notları |
5 | Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi | Ders Notları |
6 | 21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? | Ders Notları |
7 | İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? | Ders Notları |
8 | Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? | Ders Notları |
9 | Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı | Ders Notları |
10 | Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi | Ders Notları |
11 | Farklı Taksonomiler | Ders Notları |
12 | Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler | Ders Notları |
13 | Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme | Ders Notları |
14 | Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel | Ders Notları |
Kaynak |
Ders Notları Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |