Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ | ELT4113166 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ders kitabı analiz ve değerlendirmesinin temel prensiplerini tanıtmayı ve ders kitabı analiz ve değerlendirme sürecinde güncel çerçevelerle tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; - Derse giriş - Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson,EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill,İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson,Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamas,Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler ders kitabı analiz ve değerlendirme arasındaki farkı bilir | 16, 9 | E, F |
değerlendirme ve analiz ilkelerini öğrenir | 16, 9 | A, F |
İç ve dış değerlendirme ve evrensel kriterler gibi farklı değerlendirme ve analiz, çerçevelerine aşina olur | 16, 9 | A, F |
Kullanacağı materyallerin içeriğini eleştirel bir şekilde analiz edip, değerlendirir | 16, 9 | A, F |
kullanacağı ders kaynakları bireysel ihtiyaçlara göre tasarlar | 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Derse giriş - Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson | powerpoint sunumu hazırlama (s. 21-48) |
2 | EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 157-166) |
3 | İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması | - Proje belirleme - powerpoint sunumu hazırlama |
4 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | ELT Dergisi - Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249) |
5 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | - Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249) |
6 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155) |
7 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155) |
8 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi | Proje belirleme |
9 | İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62) |
10 | İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62) |
11 | Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 63-78) |
12 | Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamas | Proje belirleme |
13 | Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 351-358) |
14 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi | Proje belirleme |
Kaynak |
1. Celce-Murcia, M., Brinton, D., & Snow M. A. (2024). Teaching English as a second or foreign language (4th ed.) (p. 72-89). Heinle Cengage Learning. 2. Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. 3. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 8 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 8 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ | ELT4113166 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ders kitabı analiz ve değerlendirmesinin temel prensiplerini tanıtmayı ve ders kitabı analiz ve değerlendirme sürecinde güncel çerçevelerle tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; - Derse giriş - Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson,EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill,İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson,Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamas,Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenciler ders kitabı analiz ve değerlendirme arasındaki farkı bilir | 16, 9 | E, F |
değerlendirme ve analiz ilkelerini öğrenir | 16, 9 | A, F |
İç ve dış değerlendirme ve evrensel kriterler gibi farklı değerlendirme ve analiz, çerçevelerine aşina olur | 16, 9 | A, F |
Kullanacağı materyallerin içeriğini eleştirel bir şekilde analiz edip, değerlendirir | 16, 9 | A, F |
kullanacağı ders kaynakları bireysel ihtiyaçlara göre tasarlar | 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Derse giriş - Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson | powerpoint sunumu hazırlama (s. 21-48) |
2 | EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 157-166) |
3 | İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması | - Proje belirleme - powerpoint sunumu hazırlama |
4 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | ELT Dergisi - Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249) |
5 | Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara | - Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249) |
6 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155) |
7 | Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155) |
8 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi | Proje belirleme |
9 | İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62) |
10 | İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62) |
11 | Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 63-78) |
12 | Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamas | Proje belirleme |
13 | Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath | Powerpoint sunumu hazırlama (s. 351-358) |
14 | MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi | Proje belirleme |
Kaynak |
1. Celce-Murcia, M., Brinton, D., & Snow M. A. (2024). Teaching English as a second or foreign language (4th ed.) (p. 72-89). Heinle Cengage Learning. 2. Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. 3. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |