Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | ELT4111046 | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 19:30-20:15 ( A ) Perşembe 20:30-21:15 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 12:45-13:30 ( B ) Pazartesi 13:30-14:15 ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 12:00-12:45 ( C ) Çarşamba 12:45-13:30 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 ( D ) Pazartesi 14:30-15:15 ( D ) Pazartesi 15:30-16:15 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 12:45-13:30 ( D ) Perşembe 09:00-09:45 ( D ) Perşembe 10:00-10:45 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ, Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri öğretmenlik mesleğine hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi,Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma,Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme ,Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme,Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemek,Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme ,Soru sorma tekniklerini gözlemleme,Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme ,Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemek,Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme ,Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemek,Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemek,Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme,Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler okul içinde öğrencinin ve öğretmenin faaliyetlerini açıklar. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları listeler. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler sınıf ortamında gerçek uygulamaları gözlemler ve uygular. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler sınıf yönetimi, güdüleme, dönüt verme yöntemlerini değerlendirir. | 10, 18, 8 | I, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi | İlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Language teaching in the twentieth century. s.16-20. |
2 | Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Issues in langauge learning. s.41-52. |
3 | Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being learners. s.80-112. |
4 | Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being teachers. s.113-135. |
5 | Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemek | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Planning. s.210-225. |
6 | Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language construction. s.228-238. |
7 | Soru sorma tekniklerini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Key teacher interventions. s. 146-153. |
8 | Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Lessons. s. 251-274. |
9 | Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemek | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language skills. s. 297-313. |
10 | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Closing lessons, closing courses. s. 284- 297. |
11 | Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemek | İlgili kaynakların okunması. Hardin (2012). Changing views of classroom management. s.1-15. |
12 | Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemek | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Seating and grouping students. s. 177-191. |
13 | Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Interlanguage. s.267-276; Harmer (2015). Feedback, mistakes and correction. s. 154- 167. |
14 | Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Testing and evaluation. s.408-422. |
Kaynak |
Brown, H. D. (2014). Principles of Language Learning and Teaching (6. basım). Pearson Education ESL. Hardin, C. J. (2012). Effective Classroom Management: Models and strategies for today's classroom (3. basım). Pearson. Scrivener, J. (2012). Classroom management techniques. Cambridge University Press. Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5.basım). Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 12 | 144 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 298 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(298/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | ELT4111046 | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 19:30-20:15 ( A ) Perşembe 20:30-21:15 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 12:45-13:30 ( B ) Pazartesi 13:30-14:15 ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 12:00-12:45 ( C ) Çarşamba 12:45-13:30 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 ( D ) Pazartesi 14:30-15:15 ( D ) Pazartesi 15:30-16:15 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 12:45-13:30 ( D ) Perşembe 09:00-09:45 ( D ) Perşembe 10:00-10:45 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ, Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri öğretmenlik mesleğine hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi,Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma,Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme ,Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme,Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemek,Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme ,Soru sorma tekniklerini gözlemleme,Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme ,Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemek,Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme ,Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemek,Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemek,Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme,Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenciler okul içinde öğrencinin ve öğretmenin faaliyetlerini açıklar. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları listeler. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler sınıf ortamında gerçek uygulamaları gözlemler ve uygular. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular. | 10, 18 | I, J, K |
Öğrenciler sınıf yönetimi, güdüleme, dönüt verme yöntemlerini değerlendirir. | 10, 18, 8 | I, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi | İlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Language teaching in the twentieth century. s.16-20. |
2 | Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Issues in langauge learning. s.41-52. |
3 | Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being learners. s.80-112. |
4 | Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being teachers. s.113-135. |
5 | Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemek | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Planning. s.210-225. |
6 | Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language construction. s.228-238. |
7 | Soru sorma tekniklerini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Key teacher interventions. s. 146-153. |
8 | Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Lessons. s. 251-274. |
9 | Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemek | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language skills. s. 297-313. |
10 | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Closing lessons, closing courses. s. 284- 297. |
11 | Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemek | İlgili kaynakların okunması. Hardin (2012). Changing views of classroom management. s.1-15. |
12 | Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemek | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Seating and grouping students. s. 177-191. |
13 | Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Interlanguage. s.267-276; Harmer (2015). Feedback, mistakes and correction. s. 154- 167. |
14 | Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemleme | İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Testing and evaluation. s.408-422. |
Kaynak |
Brown, H. D. (2014). Principles of Language Learning and Teaching (6. basım). Pearson Education ESL. Hardin, C. J. (2012). Effective Classroom Management: Models and strategies for today's classroom (3. basım). Pearson. Scrivener, J. (2012). Classroom management techniques. Cambridge University Press. Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5.basım). Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |